Kleine Catechismus van St. Nicolaas

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

wim schreef:Nou, Afgwezen... we kwamen ongeveer tegelijk tot de zelfde conclusie.
:D
limosa

Bericht door limosa »

wim schreef:In dit topic heb ik al meer dan me lief is van 'm gelezen. Is het Bomans of St. Bomans? :mrgreen: Ik krijg de indruk dat hij boven alle twijfel is verheven bij alle Bomans-lezers. .
Afgewezen schreef:Ik krijg de indruk dat Bomans een soort onaantastbare status geniet. Omdat-ie zulke goeie humor heeft... :(
beetje flauw hoor, zo komen we niet tot een inhoudelijke discussie

we hoeven het niet met elkaar eens te zijn maar op deze manier schiet het niet op natuurlijk . . .
Laatst gewijzigd door limosa op 14 nov 2005, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

limosa schreef:
wim schreef:In dit topic heb ik al meer dan me lief is van 'm gelezen. Is het Bomans of St. Bomans? :mrgreen: Ik krijg de indruk dat hij boven alle twijfel is verheven bij alle Bomans-lezers. .
Afgewezen schreef:Ik krijg de indruk dat Bomans een soort onaantastbare status geniet. Omdat-ie zulke goeie humor heeft... :(
beetje flauw hoor, zo komen we niet tot een inhoudelijke discussie
Kom op zeg, die is allang gevoerd!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Eh...... hallo..... voorlopig zijn mijn vragen afgedaan met een lees-Bomans-nou-maar-en-zeur-verder-niet-opmerking. Nee DAT is inhoudelijk.
limosa

Bericht door limosa »

wim schreef:Eh...... hallo..... voorlopig zijn mijn vragen afgedaan met een lees-Bomans-nou-maar-en-zeur-verder-niet-opmerking. Nee DAT is inhoudelijk.
je vraag was:
Enne... wie kan uitleggen welke ernst er schuil gaat achter deze woorden van Bomans? Dat ontgaat mij namelijk.

En de uitspraak 'humor is de overtreffende trap van ernst', wat moet je daar nu mee?
wie zou dat beter kunnen uitleggen dan Bomans zelf?
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

limosa schreef: wie zou dat beter kunnen uitleggen dan Bomans zelf?
Ik vroeg het niet aan Bomans. Hij participeert niet in deze discussie.
Maar om je tegemoet te komen, een andere vraag: geeft Bomans antwoord op de door mij gestelde vragen? Zo ja.... waar kan ik die antwoorden vinden?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Bomans moet dus uitleggen waarom spotten met de heiligste dingen in sommige gevallen kan?
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

De indruk wordt gewekt dat dit heel goed mogelijk is. Niemand hier kan het zelf goed uitleggen. Bomans kennelijk wel.
limosa

Bericht door limosa »

Afgewezen schreef:Bomans moet dus uitleggen waarom spotten met de heiligste dingen in sommige gevallen kan?
wim schreef:De indruk wordt gewekt dat dit heel goed mogelijk is. Niemand hier kan het zelf goed uitleggen. Bomans kennelijk wel.
Weet je wat; ik zoek helemaal niks op. Jullie willen het helemaal niet weten. Ik ben het gezeur en gezuig nou al zat. Da-hag.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Nee, natuurlijk willen we het niet weten! Wat je ook aan zou dragen, het zou niets toevoegen aan deze discussie.
By the way, ik heb echt wel wat van Bomans gelezen.
Kokje
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 okt 2004, 09:59

Bericht door Kokje »

wim schreef:
limosa schreef: wie zou dat beter kunnen uitleggen dan Bomans zelf?
Ik vroeg het niet aan Bomans. Hij participeert niet in deze discussie.
Dat gaat ook wat lastig, want de beste man leeft al zo'n 35 jaar niet meer.

Overigens vind ik dit soort discussies ook een beetje zinloos. Ik vind het absoluut niet te ver gaan, houd wel van een beetje zelfspot en relativeringsvermogen, maar anderen vinden het (helaas) wel te ver gaan. Dat is nu eenmaal zo.
Laatst gewijzigd door Kokje op 14 nov 2005, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

limosa schreef:
Afgewezen schreef:Bomans moet dus uitleggen waarom spotten met de heiligste dingen in sommige gevallen kan?
wim schreef:De indruk wordt gewekt dat dit heel goed mogelijk is. Niemand hier kan het zelf goed uitleggen. Bomans kennelijk wel.
Weet je wat; ik zoek helemaal niks op. Jullie willen het helemaal niet weten. Ik ben het gezeur en gezuig nou al zat. Da-hag.
Overduidelijk: je weet het ook niet. Je roept maar wat. Heel doorzichtig.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23870
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik vraag me al een hele tijd af waarom deze topic zo lang leeft. Bomans heeft hier niets te zoeken. En zeker niet met een quote als: is Sinterklaas in de hemel? Dat begint meteen al fout. Ik heb er de forumregels op nageslagen en alleen deze regel zou er op van toepassing kunnen zijn:
Met deze discussies trachten de deelnemers daaraan van elkaar te leren om enerzijds te komen tot een beter begrip van de Gereformeerde Gezindte zelf en anderzijds sterker te staan in de vraagstukken op het grensvlak van de Gereformeerde Gezindte en de samenleving in het algemeen.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Wel humor, deze discussie. :mrgreen:
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

refo schreef:Ik vraag me al een hele tijd af waarom deze topic zo lang leeft. Bomans heeft hier niets te zoeken. En zeker niet met een quote als: is Sinterklaas in de hemel? Dat begint meteen al fout. Ik heb er de forumregels op nageslagen en alleen deze regel zou er op van toepassing kunnen zijn:
Met deze discussies trachten de deelnemers daaraan van elkaar te leren om enerzijds te komen tot een beter begrip van de Gereformeerde Gezindte zelf en anderzijds sterker te staan in de vraagstukken op het grensvlak van de Gereformeerde Gezindte en de samenleving in het algemeen.
Ja Refo dat vraag ik me eigenlijk ook af of het wel thuis hoort op
het Refo-forum
Plaats reactie