K van der Zwaag

Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Leonius schreef:
Erasmiaan schreef:
refo schreef:Vervolgens van 1987 tot 1986 ofzo ds A. Moerkerken.
Jullie hebben niet lang van de prediking van ds. Moerkerken mogen genieten he, is het wel? Jullie waren hem liever kwijt als rijk... :| :oops: :roll: :mrgreen:
Kan me er iets bij voorstellen :roll: :mrgreen: :|
Vergeet niet dat ds. Moerkerken één der weinige GG-predikanten is die weet wat exegese is, al zit er wat teveel Nadere Reformatie in naar mijn idee. De brains kun je hem niet ontzeggen....Voor de rest ken ik hem niet vanuit z'n preken en mss is t idd geen gezellige man :D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Een van de weinige: hoe groot is je steekproef dan geweest?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

--- knip ---

eigenlijk herken ik dat verlangen naar een moederkerk wel een beetje.... maar praktisch gzien komen we dan nog bij verschillende kerkgenootschappen uit. :)
Laatst gewijzigd door Miscanthus op 07 jun 2006, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

@ Vincent:
Echt veel begrijpen jullie ook niet..
En bedankt.
Wat ik niet begrijp is dat je je op deze manier in de discussie mengt. Je hebt het boek van KvdZ niet gelezen. JE hebt welgeteld 5 GG diensten ooit bezocht. Verder onderbouw je je meningen niet. En op een enkele vraag die ik je stel, geef je geeneens antwoord. Jammer.
Frans Jozef

Bericht door Frans Jozef »

Leonius schreef:
Erasmiaan schreef:
refo schreef:Vervolgens van 1987 tot 1986 ofzo ds A. Moerkerken.
Jullie hebben niet lang van de prediking van ds. Moerkerken mogen genieten he, is het wel? Jullie waren hem liever kwijt als rijk... :| :oops: :roll: :mrgreen:
Kan me er iets bij voorstellen :roll: :mrgreen: :|
Tssss.........het is LEONIUS weer!!!

Volgens mij mag jij ds. Moerkerken niet, heeft hij je iets misdaan??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Frans Jozef schreef:
Leonius schreef:
Erasmiaan schreef:
refo schreef:Vervolgens van 1987 tot 1986 ofzo ds A. Moerkerken.
Jullie hebben niet lang van de prediking van ds. Moerkerken mogen genieten he, is het wel? Jullie waren hem liever kwijt als rijk... :| :oops: :roll: :mrgreen:
Kan me er iets bij voorstellen :roll: :mrgreen: :|
Tssss.........het is LEONIUS weer!!!

Volgens mij mag jij ds. Moerkerken niet, heeft hij je iets misdaan??
Zaken en personen scheiden... :!:
Leonius

Bericht door Leonius »

Frans Jozef schreef:
Leonius schreef:
Erasmiaan schreef:
refo schreef:Vervolgens van 1987 tot 1986 ofzo ds A. Moerkerken.
Jullie hebben niet lang van de prediking van ds. Moerkerken mogen genieten he, is het wel? Jullie waren hem liever kwijt als rijk... :| :oops: :roll: :mrgreen:
Kan me er iets bij voorstellen :roll: :mrgreen: :|
Tssss.........het is LEONIUS weer!!!
Nou, nou, je doet alsof ik de verpersoonlijking van het kwaad ben....
Volgens mij mag jij ds. Moerkerken niet, heeft hij je iets misdaan??
Persoonlijk niet, maar wel mijn medebroeder(s). En als één lid lijdt, lijden alle leden mee toch, of niet????
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

@ Leonius, en dat te bedenken dat Erasmiaan met de opmerking kwam.... :roll:
Leonius

Bericht door Leonius »

Mister schreef:
Frans Jozef schreef:
Leonius schreef:
Erasmiaan schreef: Jullie hebben niet lang van de prediking van ds. Moerkerken mogen genieten he, is het wel? Jullie waren hem liever kwijt als rijk... :| :oops: :roll: :mrgreen:
Kan me er iets bij voorstellen :roll: :mrgreen: :|
Tssss.........het is LEONIUS weer!!!

Volgens mij mag jij ds. Moerkerken niet, heeft hij je iets misdaan??
Zaken en personen scheiden... :!:
Dat altijd!!
Frans Jozef

Bericht door Frans Jozef »

Volgens mij mag jij ds. Moerkerken niet, heeft hij je iets misdaan??
Persoonlijk niet, maar wel mijn medebroeder(s). En als één lid lijdt, lijden alle leden mee toch, of niet????[/quote]

Ja, dat weet ik zo niet. Zou dat ook werken als een predikant aangevallen zou worden?? Eén voor allen en allen voor één.
Dat denk ik niet.
Al zou dat wel een hoop gedoe oplossen.
Leonius

Bericht door Leonius »

Mister schreef:@ Leonius, en dat te bedenken dat Erasmiaan met de opmerking kwam.... :roll:
;) :)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Frans Jozef schreef:
Volgens mij mag jij ds. Moerkerken niet, heeft hij je iets misdaan??
Persoonlijk niet, maar wel mijn medebroeder(s). En als één lid lijdt, lijden alle leden mee toch, of niet????
Ja, dat weet ik zo niet. Zou dat ook werken als een predikant aangevallen zou worden?? Eén voor allen en allen voor één.
Dat denk ik niet.
Al zou dat wel een hoop gedoe oplossen.[/quote]

Verklaar je nader...
Leonius

Bericht door Leonius »

Frans Jozef schreef:
Leonius schreef:
Frans Jozef schreef:Volgens mij mag jij ds. Moerkerken niet, heeft hij je iets misdaan??
Persoonlijk niet, maar wel mijn medebroeder(s). En als één lid lijdt, lijden alle leden mee toch, of niet????
Ja, dat weet ik zo niet. Zou dat ook werken als een predikant aangevallen zou worden?? Eén voor allen en allen voor één.
Dat denk ik niet.
Al zou dat wel een hoop gedoe oplossen.
Toch wel: 1 Cor. 12:26: "En hetzij dat een lid lijdt, zo lijden al de leden mede; hetzij dat een lid verheerlijkt wordt, zo verblijden zich al de leden mede." De kanttekenaren tekenen vervolgens daarbij aan:

"Dat is, tonen metterdaad, dat het hem mede aangaat, en alles toebrengen om het lijdende lid van het lijden te bevrijden. Zo moeten ook doen de leden der gemeente, Hebr. 13:3: Gedenkt der gevangenen, alsof gij mede gevangen waart; en dergenen, die kwalijk gehandeld worden, alsof gij ook zelven in het lichaam kwalijk gehandeld waart."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Leonius schreef:
Mister schreef:@ Leonius, en dat te bedenken dat Erasmiaan met de opmerking kwam.... :roll:
;) :)
Tja, mijn opmerking was meer cynisch van ondertoon,voor degenen die dat niet begrepen.

Maar nu we toch bezig zijn; ik heb nog wel een raadseltje;
ds. Moerkerken staat in onze plaats, maar ik heb hem welgeteld één keer horen preken, en ja, ik zit wel in de GerGem. Rara hoe kan dat?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:
Leonius schreef:
Mister schreef:@ Leonius, en dat te bedenken dat Erasmiaan met de opmerking kwam.... :roll:
;) :)
Tja, mijn opmerking was meer cynisch van ondertoon,voor degenen die dat niet begrepen.

Maar nu we toch bezig zijn; ik heb nog wel een raadseltje;
ds. Moerkerken staat in onze plaats, maar ik heb hem welgeteld één keer horen preken, en ja, ik zit wel in de GerGem. Rara hoe kan dat?
Mogelijke oplossing raadsel:
Ds. Moerkerken is vaak ziek, en heeft geen eigen gemeente -> want rector theologische school...

Goed??
Gesloten