Noodkreet!

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

:oops: :oops:

k' Had vaak mijn mondje klaar om mensen te veroordelen.

Om eerlijk te zijn Matthijs had ik dit niet achter jou gezocht, zo zie je maar weer dat ik snel mensen veroordeel voor ik ze echt ken. :oops:

k' Vindt het echt tof dat je er bent geweest.

En blij om te lezen hoe je het hebt gehad.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Matthijs schreef:Avakti is een afhankelijk man van de Heere.
Ik ben er geweest vanavond en heb alles gehoord.
Johan was er ook en nog een persoon (dat wist ik niet hoor).
Ik heb geld zien overhandigen aan avakti en vrouw.
In 2 dagen tijd, duizenden euro's binnengekomen (nog niet genoeg hoor).
Bijzondere avond gehad.

Wat ik gehoord heb is, dat deze giften een antwoord op zijn gebeden zijn. Wie op de Heere vertrouwt zal niet beschaamd uitkomen. Hij heeft het aan geen mens verteld dat hij rood stond.
Hij wilde het zelf niet eens vertellen toen Johan bij hem kwam.
Waarom hij geen uitkering heeft, dat is een lang verhaal. Kortom: pure vervolging dat hij geen uitkering krijgt.
Zojuist hebben we de volgende mail ontvangen.
Glorie aan God!!!!!!!!!!

Blijmoedige gevers in de Heere.

Hebben jullie enig idee hoe onvoorstelbaar heerlijk het is om met €. 5135,=
( voor de duidelijkheid) vijfduizend honderd en vijfendertig euro dus.

in de binnenzak van mijn colbertje, dicht op mijn hart , richting Staphorst te rijden.
Mijn staf - meiter - en paard heb ik maar thuis gelaten, tenslotte was het nog geen 5 december, en het paard heeft geen clima control , veel te koud dus.

Heerlijk warm en comfortabel reed ik in mijn VW patat, richting Staphorst met een hart vol blijdschap en kinderlijke verwachting hoe ze zouden reageren.

Ik was ongeveer 10 km op weg, toen een zacht stemmetje in mij zij "Johan heb je het geld wel bij je?" even kreeg ik het erg warm en realiseerde mij dat ik alles bij me had behalve de envelop met het geld , een boosheid vlamde in me op, waarom nou, nu zou ik niet op de afgesproken tijd bij hun kunnen zijn. Wat is een mens, ongelofelijk, er hoeft maar iets fout te gaan, of we steken de vuist omhoog.

Ik voeg om vergeving en begon de Heere te danken , dat Hij me niet helemaal naar Staphorst liet rijden, maar het me na 10 km in mijn oor fluisterde, ik bemerkte dat ik mijn reis met een glimlach op mijn mond en dankbaarheid in mijn hart vervolgde. Wat bent U toch een schitterende God, die ons in alles laat weten dat we geen stap zonder U kunnen.

De eerstvolgende rotonde omgekeerd en weer richting Emmeloord gereden.

Ik kon het niet helpen maar even moest ik denken toen ik de straat van Avakthi inreed
"zo satan je hebt niet voor elkaar gekregen mij te weerhouden om dit heerlijke werk te gaan doen"

Hartelijk werd ik ontvangen ( zo als altijd trouwens ) heb verteld waarom ik laat was en zo, en ben gaan zitten op de bank.

Je voelde de spanning , (ik had ze zaterdagavond 23.45 uur nog gebeld en verteld dat er €. 1100,= was binnengekomen, ik dacht dan hebben ze niet meer zo,n zorgen zondag)
Maar maandag had ik de zoon gebeld en gezegt dat de Heere grote dingen aan het doen was.

Je hebt ook zo je voorstelling van hoe het zal gaan en zo, nou dat ging dus weer eens anders dan ik verwachte.

Ik was midden in mijn verhaal ( als inleiding op het overhandigen van het geld) toen er werd gebeld, aan de deur, he, irritatie kwam in mij op, want de telefoon was ook al 3 keer gegaan.
Werden de mensen nog binnen gelaten ook, pats het plaatje in duigen.
Twee boomlange kerels uit Hogeveen kwamen binnen en gingen lekker zitten.
Ja, wij kwamen even informeren of het wel waar was van die mail en zo.

En weer werd ik pijnlijk geconfronteerd met mijn egoïsme, Heere help.

Ik zei jongens das mooi, heb ik meteen getuigen bij het overhandigen van het geld.

U kunt zich wel een voorstelling maken denk ik, hoe ongelofelijk blij en dankbaar deze twee mensen waren toen ze zagen hoe ik langzaam het geld uittelde voor hen op de tafel.

De Heere werd geprezen en gedankt , heerlijk om naar deze blije en ontroerde mensen te kijken.
Daarvoor, hadden we eerst gebeden en de Heere gevraagd of Hij er bij wilde zijn.

Weten jullie trouwens dat de familie Avakthi elke zaterdagavond op hun knieën elkaar de voeten wassen. Ze gaan niet eerder de zondag in, of ze hebben elkaar beleden wat ze fout hebben gedaan, en om vergeving gevraagd aan elkaar en aan de Heere.

Lieve christenen wat een voorbeeld!!!!!! wie doet dat in Nederland, zullen we er met ze,n allen eens aan beginnen? wat zal dat een zegen geven.

En nog was het niet over want de Heere had nog meer.

Samen met de mannen uit Hogeveen hebben we over de dingen van de Heere gesproken, en de vraag kwam of ze ook wederomgeboren zijn.

De een mocht zeggen dat hij er geen vreemdeling van was, de ander kon het niet met ja beantwoorden en zei dat dat hij zo graag wat meer last van zijn zonden zou willen hebben, ze duidelijker zou zien.

Als u Avakthi en mij een beetje kent, weet u wel wat er zich toen ging afspelen.
Vol vuur hebben afgewisseld hij en dan weer ik in alle toonaarden en steeds de bijbel citerend , hem voorgehouden hoe gewillig onze Zaligmaker is om zondaren zalig te maken.

Mensen u geloofd het misschien niet, maar deze boomlange grote kerel is samen met ons allen, rondom de salontafel op de knieën gegaan en heeft zijn zonden beleden en Heere om vergeving van zonden gevraagd en gevraagd "Heere wild U in mijn hart komen."

Wat een God hebben wij, Stel u nu eens voor dat niet de nood van de fam, Avakthi de reden is dat we op deze avond in het huis van Avakthi waren maar dat deze grote kerel juist op die avond zijn hart mocht kwijtraken aan die Lieve Borg en zaligmaker,

Wonderlijk zijn U wegen Heere. Schepper van Hemel en aarde U zij de eer en de glorie tot in der eeuwigheid.

Zullen we massaal bidden en smeken of God hem( hij heet Alex) het geloof wil geven dat God hem niet meer los zal laten?
Er is groot feest in de hemel, ik weet het zeker.

Lieve mensen tot de volgende brief, want we zijn er nog niet.
( misschien is het wel goed om ook deze brieven door te sturen , naar ik hoor is daar belangstelling voor.)

groeten en Gods onmisbare zegen Johan Vreugdenhil.
Groet,
Houthakker.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Glory to God in the highest!

ik zie nu dat mijn opmerking nergens op sloeg, want er was door Avathki niet gebedeld. :oops:
Forgive me, Lord and others.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Miscanthus schreef:Glory to God in the highest!

ik zie nu dat mijn opmerking nergens op sloeg, want er was door Avathki niet gebedeld. :oops:
Forgive me, Lord and others.
fouten maken is menselijk :wink:
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Nee, ben ik niet.
Ik was wel aanwezig, maar het is wel even anders dan johan het beschrijft.
De desbetreffende persoon ervaart het beslist niet zoals johan het voor doet komen.

Ik ben overigens niet gelukkig met deze rondzendmail.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Matthijs schreef:Nee, ben ik niet.
Ik was wel aanwezig, maar het is wel even anders dan johan het beschrijft.
De desbetreffende persoon ervaart het beslist niet zoals johan het voor doet komen.

Ik ben overigens niet gelukkig met deze rondzendmail.
wat is dit nou weer? :shock:
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Matthijs schreef:Nee, ben ik niet.
Ik was wel aanwezig, maar het is wel even anders dan johan het beschrijft.
De desbetreffende persoon ervaart het beslist niet zoals johan het voor doet komen.

Ik ben overigens niet gelukkig met deze rondzendmail.
Vertel jouw versie dan Matthijs.
Dan is dat misverstand ook weer de wereld uit!
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik vind het trouwens niet echt leuk om dit allemaal op een openbaar forum te bespreken. Niet echt de plek. Ik wist ook niet dat Johan dit door zou mailen. Als het aan mij ligt verwijder ik deze berichtten en doe het per mail u2u af.

De persoon heeft zeker niet de overtuiging in z'n hart dat zijn zonden vergeven zijn. Laat daar geen misverstand over bestaan. Wel zijn er heel veel dingen duidelijker geworden.
Hij is er diep door geraakt en laat het hem niet los. Op aandringen van Avakti hebben we gezamelijk gebeden en is er gevraagd om de Heere Jezus in het hart en vergeving van (belijde) zonden door Zijn bloed.
.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Matthijs schreef: De persoon heeft zeker niet de overtuiging in z'n hart dat zijn zonden vergeven zijn. Laat daar geen misverstand over bestaan. Wel zijn er heel veel dingen duidelijker geworden.
Hij is er diep door geraakt en laat het hem niet los. Op aandringen van Avakti hebben we gezamelijk gebeden en is er gevraagd om de Heere Jezus in het hart en vergeving van (belijde) zonden door Zijn bloed.
.
Dat zegt Johan Vreugdenhil toch ook niet?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Pim schreef:
Matthijs schreef: De persoon heeft zeker niet de overtuiging in z'n hart dat zijn zonden vergeven zijn. Laat daar geen misverstand over bestaan. Wel zijn er heel veel dingen duidelijker geworden.
Hij is er diep door geraakt en laat het hem niet los. Op aandringen van Avakti hebben we gezamelijk gebeden en is er gevraagd om de Heere Jezus in het hart en vergeving van (belijde) zonden door Zijn bloed.
.
Dat zegt Johan Vreugdenhil toch ook niet?
Dat is waar.
Maar ik ben bang dat dat de roddel wordt in onze omgeving door de meelezers.
Jezus aangenomen en evangelisch geworden en noem allemaal maar op.
Daar heb ik vrees voor.
Maar dat is niet zo.

Ik vond het een fijne avond. Heb er geen spijt van gehad dat ik er was. Sommige dingen gingen anders dan ik gewend ben.
We hebben goed kunnen praten. En ik weet ook zeker dat we er moesten zijn gisteravond.
Avakti's adres heb ik 3 jaar geleden op een briefje gekregen van hem na afloop van een lezing. Ik heb het ergens neergelegd op m'n kamer. Vorige week zag ik het adres weer liggen en dacht er overna om het weg te gooien. Heb het toch niet gedaan en deze week had ik 'm nodig.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Mijn omgeving gaat er absoluut de verkeerde kant mee op lezen ze dit.
Was niks geen hallelujah, Jezus geroep of tongentaal enz.
De statenvertaling lag open op tafel. We hebben Gods Woord laten spreken gisteravond.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Matthijs schreef:Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Mijn omgeving gaat er absoluut de verkeerde kant mee op lezen ze dit.
Was niks geen hallelujah, Jezus geroep of tongentaal enz.
De statenvertaling lag open op tafel. We hebben Gods Woord laten spreken gisteravond.
mag Johan ook zijn beleving hebben Matthijs?
Er was toch meer dan alleen Gods Woord open?
En wat is er onbijbels aan "Halleluja, Jezus en tongentaal"?
En wat doet de bijbelvertaling er nou toe?
De liefde drijft de vrees toch buiten?
Is er nog reden tot blijdschap of is Johan blij met een dooie mus?

zomaar wat vragen die in me opkomen die je hier niet hoeft te beantwoorden..... :?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Matthijs schreef:
Pim schreef:
Matthijs schreef: De persoon heeft zeker niet de overtuiging in z'n hart dat zijn zonden vergeven zijn. Laat daar geen misverstand over bestaan. Wel zijn er heel veel dingen duidelijker geworden.
Hij is er diep door geraakt en laat het hem niet los. Op aandringen van Avakti hebben we gezamelijk gebeden en is er gevraagd om de Heere Jezus in het hart en vergeving van (belijde) zonden door Zijn bloed.
.
Dat zegt Johan Vreugdenhil toch ook niet?
Dat is waar.
Maar ik ben bang dat dat de roddel wordt in onze omgeving door de meelezers.
Jezus aangenomen en evangelisch geworden en noem allemaal maar op.
Daar heb ik vrees voor.
Maar dat is niet zo.

Ik vond het een fijne avond. Heb er geen spijt van gehad dat ik er was. Sommige dingen gingen anders dan ik gewend ben.
We hebben goed kunnen praten. En ik weet ook zeker dat we er moesten zijn gisteravond.
Avakti's adres heb ik 3 jaar geleden op een briefje gekregen van hem na afloop van een lezing. Ik heb het ergens neergelegd op m'n kamer. Vorige week zag ik het adres weer liggen en dacht er overna om het weg te gooien. Heb het toch niet gedaan en deze week had ik 'm nodig.
Maar dan zegt het toch meer over die persoon (waarvan je denkt dat er geroddelt al worden) dan over jouw en Avakti enz.?!

Als mensen het vaag vinden vragen ze ook niet door.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Op onderstaande vragen wil ik een antwoord geven.
De rest lonkt naar een discussie wat ik niet meer wil hier of wil ik geen antwoord opgeven.

mag Johan ook zijn beleving hebben Matthijs?
jazeker! Ik zeg ook niets kwaads over Johan.

Is er nog reden tot blijdschap of is Johan blij met een dooie mus?

er is reden tot blijdschap
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik trek me hier trouwens terug.
Bij onduidelijkheid kan de u2u gebruikt worden.

Verder: help gezin Avakthi!
Plaats reactie