Samenwonen/huwelijk

Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Jelle
Zelf als ze af en toe boos worden, dan nog. Want als het goed is blijven ze niet boos. En zeker niet als het om Melk gaat.
Met Melk is Paape meer mans.

[Veranderd op 27/6/02 door Jelle]
Iets als: "Melk is goed voor elk, vooral voor..." :%
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Okee Melk je weet het, maar nu nog effe goed in je oren knopen! :%
Refojongere

Bericht door Refojongere »

En nu graag terug naar het onderwerp.....Bij het overige kun je verder melken.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Prima joh, al dat gemelk op dit forum, daar wordt je toch ook niet goed van :? .

Peet
wpv

Bericht door wpv »

Rens,

Volgens mij is dit inderdaad géén samenwonen. Echter heb je hier wel 'de schijn des kwaads'.
Om deze te voorkomen deden Hanneke(mijn vrouw) en ik het in verkeringstijd anders. Hanneke woonde in Zeist, ik in Krimpen a/d ijssel. Wanneer zij het weekend bij mij was, sliep ze bij mijn ouders. Wanneer ik het weekend bij haar was, sliep ik bij haar ouders. Daarmee vermijdt in ieder geval 'de schijn des kwaads'.
Jelle

Bericht door Jelle »

Zoals Wpv al op merkte over het slapen bij de ouders gaat alleen maar op als de ouders ook in dezelfde plaats wonen, maar dit is niet altijd het geval en zeker vaak ook niet als mensen al ouder zijn en dan vaak al op zichzelf wonen.
Ik wil alleen hier niet opnieuw uitwijden over het samen wonen, want dat heb ik hier al eerder gedaan.
Zoals Rens het hier beschrijft zou het gewoon moeten kunnen en nu gaan we weer door die hele versexte maatschappij zijn dergelijk zaken niet meer mogelijk. Althans wel mogelijk maar er wordt gelijk op een minachtende manier opgereageerd.
Ik zou zeggen lees eens mijn antwoordt aan P.Paape hier een stuk terug.
Maar het belangrijkste blijft voor mij of we ons voor God kunnen verantwoorden en als alles in eerlijkheid en oprechtheid gebeurd dan moet dat volgens mij kunnen.
Alhoewel het mij wel erg moeilijk lijkt maar dat kan per situatie verschillend zijn.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

"De schijn des kwaads".....
Deze spreuk heeft het al in zich: "schijn". Voor God is niets schijn, want Hij is Alwetend. Als men -om wat voor reden dan ook- geen andere mogelijkheid heeft dan bij elkaar in hetzelfde huis te slapen, steekt daar geen kwaad in, alleen is er de "schijn" en die schijn wordt door de omgeving opgeworpen... Ik geef Jelle helemaal gelijk, als hij refereert aan de oversekste maatschappij van tegenwoordig. Men vermoedt meteen vanalles. Waarom vermoedt men "iets"? Komen die vermoedens misschien voort uit de eigen wellust? Misschien zelfs jaloezie? In het laatste geval is het zeker misplaatste jaloezie, want als je een christen bent (dus niet alleen met je mond, maar ook met je hart), zul je ook hierin naar Gods Wet willen leven. Gelukkig hoef ik niet door mijn omgeving te worden geoordeeld. het is iets tussen God, mijn vriendin en mij.

Rens, ik zie geen kwaad in het feit dat je vrouw ooit als vriendin bij je logeerde. jij had zelf verantwoording te dragen...

Peet
Plaats reactie