Jezus geschrapt uit kerstlied

Lambertus

Jezus geschrapt uit kerstlied

Bericht door Lambertus »

Ernstig vind ik dit.!!! Waar gaat dit naar toe ? Onze Christelijke achtergrond ?

Zeker in een land als Italië had ik dit nooit gedacht
Jezus geschrapt uit kerstlied

Hilversum (Van onze redactie) 10 december 2004 - Een docente van een school in het Italiaanse Como heeft de naam Jezus geschrapt uit het traditionele kerstlied Tu Scendi dalle stelle ('Neerdalen vanaf de sterren'). Ze deed dit omdat ze haar moslimleerlingen niet wil buitensluiten. Dat meldt Metro vandaag.

Moed
"Op mijn school zitten twaalf islamitische kinderen en we wilden niet dat zij zich buitengesloten voelden", aldus de lerares Pasquale Capria. De kinderen zingen nu het woord ‘moed’ in plaats van Jezus.

Discussie
De beslissing van de docente heeft een hevige discussie in de Italiaanse media op gang gebracht. De kinderen op de school vinden het volgens hun lerares echter "allemaal prachtig".
En in Engeland heeft Madam Tussaud een kerstal gemaakt met de Beckhams erin !! Ach ach !!!
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Ernstig vind ik dit.!!! Waar gaat dit naar toe ? Onze Christelijke achtergrond ?

Zeker in een land als Italië had ik dit nooit gedacht
Jezus geschrapt uit kerstlied

Hilversum (Van onze redactie) 10 december 2004 - Een docente van een school in het Italiaanse Como heeft de naam Jezus geschrapt uit het traditionele kerstlied Tu Scendi dalle stelle ('Neerdalen vanaf de sterren'). Ze deed dit omdat ze haar moslimleerlingen niet wil buitensluiten. Dat meldt Metro vandaag.

Moed
"Op mijn school zitten twaalf islamitische kinderen en we wilden niet dat zij zich buitengesloten voelden", aldus de lerares Pasquale Capria. De kinderen zingen nu het woord ‘moed’ in plaats van Jezus.

Discussie
De beslissing van de docente heeft een hevige discussie in de Italiaanse media op gang gebracht. De kinderen op de school vinden het volgens hun lerares echter "allemaal prachtig".
En in Engeland heeft Madam Tussaud een kerstal gemaakt met de Beckhams erin !! Ach ach !!!
Tja... ik heb zoiets van... zing dan geen kerstliederen.... want bij kerst staat Christus centraal... als je Hem uit 't kerstlied schrapt... WAAR gaat de boodschap dan over...?!

Dat van de Beckhams heb ik ook gelezen... Er stond een plaatje bij met als titel....'Beck-lehem'...... Kylie Minog (als ik 't goed schrijf) is engel die boven de stal fladderd.... :ha

Kylie zit in een hele rare, sexistische en ordinaire houding (ook al zonder engeltje te spelen)... dit is toch echt afschuwelijk?!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Stuur die moslims naar huis als ze geen Kerstliederen willen zingen.

Of probeer in elk geval deze jongeren te bekeren tot Christus, in elk geval beter dan Christus op deze wijze verloochen.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Anemoon dat we ons zelf moeten onderzoeken ben ik met je eens. Maar ik word er niet goed van ...van die toeschietelijkheid die we zo langzamerhand aan de moslims geven

Jelle
Inderdaad stuur ze naar huis en laat ze daar lekker bij hun minaretje gaan zitten en val mij niet lastig (ons) met het feit dat je een andere religie aanhangt Je mag van mij best een moslim zijn maar dwing mij niet om crucifixen kersstallen en liedjes aan te passen naar hun smaak!!

klinkt dit hard ? ja mischien wel en ik neem geen woord trug van wat ik hier zeg/schrijf.
Jelle

Bericht door Jelle »

Dat ben ik met je eens Anemoon.
Soms vraag ik me af of mensen Jezus nog wel kennen.

Ik hoor nu spelen bij de rouwstoet: Eén Naam is onze hope.
Jammer genoeg kennen velen deze Naam niet meer.
Kijk maar eens bij vragenstellers in de straten, Jezus hebben ze wel van gehoord maar nee daar doen we niet aan.
Verschrikkelijk zoals Nederland van een christelijke natie is verworden tot een zendingsgebied.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat ben ik helemaal met je eens jelle
dat vraag je je terecht af

echter mijn zorg gaat nog iets verder
niet alleen over mensen buiten de kerk
maar ook over mensen binnen de kerk

let maar eens op hoe kerkmensen reageren wanneer je de naam 'JEZUS' noemt......

en wat ze dan allemaal aan uitvluchten beginnen te verzinnen
en hoe velen proberen juist JEZUS te schrappen

toch?
Helaas wel............
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Kerst is toch de geboorte van Jezus? Vier dan geen kerst als je lef hebt. Tis geen Sinterklaas.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Kerst is toch de geboorte van Jezus? Vier dan geen kerst als je lef hebt. Tis geen Sinterklaas.
En ook geen kerstman.... ;)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Weet je ....het valt mij vaak op dat veel mensen iets tegen feestdagen hebben!

Tuurlijk de Zondag is ook een feestdag maar daar hoor je nooit iets over ?

Tis toch een prachtig feest Kerst Pasen Pinksteren en noem maar op
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik ben niet tegen feestdagen. Wel als zij hun oorspronkelijke grond verloren hebben. Tis eigenlijk een vloek dat kerst tegenwoordig zo gevierd wordt.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

De invulling van kerst wordt vaak verkeerd gedaan dat ben ik met je eens maar ja dat is ieder zijn keuze en eerlijk gezegd ook ik eet wel wat speciaals aan een mooi gedekte tafel met me ouders.

Maar da´s op een verjaardag ofzo ook dus ik ben niet zo een uitschieter denk ik dan maar
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Van mij mag het een enorm feest zijn met veel geëet en gedrink. Als het maar uit vreugde is om de geboorte (en verjaardag) van je verlosser. Anders heb je toch niets te vieren?
Plaats reactie