Jezus geschrapt uit kerstlied

Lambertus

Bericht door Lambertus »

meestal vier je toch een feest om een bepaald persoon? en met kerst is dit onze Heer Jezus dus vanwaar nou afentoe het ietwat krampachtige ontgaat mij wel eens een beetje
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Toch waren de mannen van bijv. de Nadere Reformatie niet zo bijster blij met al die feestdagen.
Maar goed, dan waren er flinke uitwassen ook, natuurlijk.

Aan de andere kant, een heerlijke fondue is niet te versmaden, maar of het altijd zoveel met Kerst te maken heeft, dan moet ik eerlijk bekennen: nee, dat heeft het niet altijd.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
love
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 nov 2004, 19:52

Bericht door love »

nee, dat heeft het niet altijd.
Zeg maar gerust helemaal nooit...
Het mag best gezellig zijn hoor met kerst
lekker kalkoenen braaien, glaasje wijn erbij enz..

Aan de andere kant mogen we wel in het oog blijven houden dat het voor God een diepe vernedering was om Zijn Zoon te zenden naar deze wereld. Om mens te worden uitgenomen de zonden om ons te kunnen redden en verlossen van ons verderf. Wat een genade!
Dus past ons ook ootmoed en ingetogenheid deze feestdagen.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Anemoon dat we ons zelf moeten onderzoeken ben ik met je eens. Maar ik word er niet goed van ...van die toeschietelijkheid die we zo langzamerhand aan de moslims geven

Jelle
Inderdaad stuur ze naar huis en laat ze daar lekker bij hun minaretje gaan zitten en val mij niet lastig (ons) met het feit dat je een andere religie aanhangt Je mag van mij best een moslim zijn maar dwing mij niet om crucifixen kersstallen en liedjes aan te passen naar hun smaak!!

klinkt dit hard ? ja mischien wel en ik neem geen woord trug van wat ik hier zeg/schrijf.

Hilversum (Van onze redactie) 10 december 2004 - Een docente van een school in het Italiaanse Como heeft de naam Jezus geschrapt uit het traditionele kerstlied Tu Scendi dalle stelle ('Neerdalen vanaf de sterren'. Ze deed dit omdat ze haar moslimleerlingen niet wil buitensluiten. Dat meldt Metro vandaag.
Even dit gekwoot en je eigen woorden dik gemaakt zodat we kunnen zien wie nou werkelijk de schuldige is.
Dat zijn niet de moslims maar inderdaad wij zelf. De normale moslim vraagt er eigenlijk zelf niet eens om. Wij bieden het aan en dan zouden zij wel gek zijn om het af te wijzen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Wij bieden het aan ? Naar aanleiding van wat ? kom op zeg lees je geen kranten zie je geen journaal

Herrinner je je mijn quote nog over die moslim die in Rome alle crucifixen weg wilde hebben

Kortom Ga nu niet vertellen dat ze geen aanleiding gegeven hebben tot hee?

Lees ook eens de berichten hoe Christenen onderdrukt worden in dergelijke landen en is het niet zo dat de moslims zeggen dat wij de ongelovige honden zijn Sorry hoor maar ik weinig goeds zien in de moslims Let op ik zeg weinig en dus niet NIETS

hier nog een leuke (om te janken dus)

[quote]
Kerstkind met Kerst verboden
woensdag, 15 december 2004, 14.03 uur
Maleisië wil dat de populaire ‘mega-Kerstviering’ in aanwezigheid van de koning en de premier geen enkele verwijzing naar Jezus heeft. Dit wegens “islamitische gevoelighedenâ€
Plaats reactie