Er vandoor.

Houthakker

Bericht door Houthakker »

Afgewezen schreef:
Er gaat veel tijd in zitten, en ondertussen gaan mensen verloren. Of zitten ze eenzaam in een kamertje. Of zouden ze blij zijn met post.
Ik zie het verband niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Het ga je goed, Houthakker.
Afgewezen, je ziet het verband niet. Dat ligt voor een gedeelte inderdaad een jezelf. Maar dat andere gedeelte, daaraan zal ik proberen nog wat te doen.
Wat jij wellicht niet weet of bedenkt is het volgende.
Ik heb veel meer gelezen op dit forum dan geschreven. Diverse topics heb ik alleen maar lezend bijgehouden, mij in alle toonaarden afvragend hoe ik daarop zou kunnen reageren, of hoe ik zou kunnen meepraten.
Zijdelings gaf ik al aan dat het vaak gaat om zulke specifieke en typische reformatorische onderwerpen, dat ik er niet veel raad mee wist. Het heeft me soms zelfs wat bevreemd.

Al met al ging daarin best veel tijd zitten. Tijd die beter kan worden besteed. Denk aan evangelisatiewerk, bezoekwerk of wat dan ook.

Overigens zal ik niet snel vergeten hoe er tussen reformatorische mensen van gedachten wordt gewisseld. In de achterliggende maanden ben ik zachtjesaan tot de conclusie gekomen, dat ik dit nooit zal leren. Wellicht ben ik intussen daarvoor te oud. Maar ik ben me ook gaan afvragen of ik het wel wil.
Lange tijd hebben we vanalles gedaan om te leren. Veel hebben we gelezen om kennis te krijgen van het Reformatorische gedachtengoed. Veel hebben we gadegeslagen om kennis te krijgen van de Reformatorische leefwijze. Veel hebben we geprobeerd het allemaal in de Bijbel terug te vinden.

Maar er is zoveel waar we toch wat vreemd tegenaan blijven kijken.
Daarmee weten we niet zo goed raad. En we zijn nu zover dat we denken: Laat ook maar. Er zijn belangrijkere dingen.

Misschien begrijp je het nu nog niet, maar dat is dan jammer. We zijn waarschijnlijk niet in staat het beter te verwoorden of uit te leggen.

Groet,
Houthakker.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Miscanthus, je maakt me op de valreep aan het lachen!
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Olfie schreef:(Ook ik overweeg jouw keuze, dit forum heeft niet geboden wat ik er van verwachtte... integendeel. Het doet verdriet om sommige kreten, reacties en uitspraken te lezen op dit REFOforum)
Tsja, wat moeten we hier op zeggen?

Niets, want op zulke algemene opmerkingen valt niets te zeggen. Misschien dat je e.e.a. wat duidelijker (met concrete voorbeelden) kun uitwerken?
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Iedereen bedankt voor de goede wensen.
Laatst gewijzigd door Houthakker op 27 feb 2006, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Dat je dan niet gelijk naar gereformeerd gezindt ben gegaan...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie