Urk gaat ervoor!!!

Plaats reactie
Bertonius

Urk gaat ervoor!!!

Bericht door Bertonius »

Hé luitjes wat vinden jullie hiervan?

Ruim helft kerk Urk kiest voor PKN

De leden van de gereformeerde kerk op Urk kiezen in meerderheid voor het 'lidmaatschap' van de PKN (Protestantse Kerk Nederland). De kerk hield zondag een stemming die dat duidelijk maakte.

De gereformeerde kerk discussieert inmiddels enige tijd over welke koers ze wil varen. Een deel wil niet aansluiten bij de gelederen van de PKN, het merendeel ziet daar wel heil in. De bestuurders van de kerk gaan met de uitslag (zestig procent voor, dertig tegen) op zoek naar wat wijsheid is. Als de beslissing eenmaal valt, is een kerkscheuring zeker niet uitgesloten.

Bron: De Stentor :pu
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door Bertonius
Hé luitjes wat vinden jullie hiervan?

Ruim helft kerk Urk kiest voor PKN

De leden van de gereformeerde kerk op Urk kiezen in meerderheid voor het 'lidmaatschap' van de PKN (Protestantse Kerk Nederland). De kerk hield zondag een stemming die dat duidelijk maakte.

De gereformeerde kerk discussieert inmiddels enige tijd over welke koers ze wil varen. Een deel wil niet aansluiten bij de gelederen van de PKN, het merendeel ziet daar wel heil in. De bestuurders van de kerk gaan met de uitslag (zestig procent voor, dertig tegen) op zoek naar wat wijsheid is. Als de beslissing eenmaal valt, is een kerkscheuring zeker niet uitgesloten.

Bron: De Stentor :pu
Er is al een forum over deze zaak: Rondom de Hersteld Ned. Hervormde Kerk » Mogelijk scheuring in de Gereformeerde Kerk op Urk
Laten we geen dubbele discussies beginnen.
Atze
Bertonius

Bericht door Bertonius »

Ja, sorry,

Ik las het bericht op kerknieuws.nl dus ik dacht daar wil ik het wel eens over hebben.

Ter verduidelijking: ik ben een urker, dus...

groet
Plaats reactie