Koop je Oranjeproducten?

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Koop je Oranjeproducten?

Bericht door Unionist »

9 juni begint het WK voetbal. De winkels kleuren al meer en meer oranje. Dan bedoel ik niet zozeer de sjaaltjes en petjes, maar de oranje vla en hagelslag. Ervan uitgaande dat de achterban van Refoforum zich verre houdt van het voetbal, de vraag: boycot je principieel die oranje spullen of koop je gewoon die Hup Holland Hup-bietjes en Huntelaar-kaas?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Kzou er niet naar op zoek gaan, maar als die Huntelaarkaas lekker blijkt te zijn, koop ik hem gewoon.
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Bericht door Hummel »

Wij hebben pas Wk-vla gekocht... :roll:
Petrus

Bericht door Petrus »

Gigantische onzinnigheid al dat Oranje-gedoe. Puur commerciëel gedoe. Doe ik dus per definitie niet aan mee!
Petrus

Re: Koop je Oranjeproducten?

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Ervan uitgaande dat de achterban van Refoforum zich verre houdt van het voetbal..........
Ehhhhhhh, Unionist.........

Waarom zou "de achterban van Refoforum" zich verre houden van voetbal??

Omdat dat een wedstrijdsport is??? Of omdat er fanatisme bij komt kijken??

Maar volleybal mag blijkbaar wél............?!?! Terwijl het nét zo'n wedstrijdsport is met een nagenoeg gelijk fanatisme bedreven en met even fanatieke supporters..................

Volleybal LIJKT een refosport te zijn als ik zo het een en ander daarover op het forum in diverse topics gelzen meen te hebben.

Kun jij mij dan aangeven waarom "de achterban van Refoforum" zich verre houdt van voetbal, al dan niet op (semi-)professioneel niveau, amateurniveau, recreatieniveau enzo, maar dat zich wél mag bezig houden met volleybal op gelijkwaardige niveau's??

Er zijn hier in de gemeente Ede, 12 woonkernen, héél wat zaterdagclubs van diverse sporten, die zou ik dus allemaal moeten mijden, maar alleen naar volleybal mogen gaan?? Eigenlijk zijn er in Ede e.o. zo'n 90% enkelvoudige zaterdagverenigingen actief, en maar 10% die op zondag actief zijn.

Vreemde opvatting die ik dan ook totaal niet deel.

Vanmiddag ga ik naar de plaatselijke (christelijke) voetbalclub, en komende zaterdag naar de (christelijke) korfbalclub in Ede.

Wat is daar voor verkeerds aan, vraag ik mij in alle gemoede af???

Mag ik van jou je zienswijze?????
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ach, die discussie hebben we al heel wat gevoerd op OSW. En daaruit bleek dat professioneel sport niet populair is onder refo's, dit itt professionele andere vormen van kunst.

Dus ik ben maar uitgegaan van de veronderstelling dat 99 van de 100 Refoforummers niet naar de wedstrijden kijkt. En ik vroeg me af of die 99 ook zo principieel is om geen Van Bastenpasta te eten of Stekelenburg-gel in hun haar te doen.

Om maar van Kuyt-broeken te zwijgen...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Unionist schreef:Ach, die discussie hebben we al heel wat gevoerd op OSW. En daaruit bleek dat professioneel sport niet populair is onder refo's, dit itt professionele andere vormen van kunst.
Is sport kunst? Mij lijkt het juist géén kunst
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

mijn haren zijn rood/oranje :oops: :oops:
Petrus

Bericht door Petrus »

Eppie schreef:
Unionist schreef:Ach, die discussie hebben we al heel wat gevoerd op OSW. En daaruit bleek dat professioneel sport niet populair is onder refo's, dit itt professionele andere vormen van kunst.
Is sport kunst? Mij lijkt het juist géén kunst
Kunst? Nou nee.............meer een technische vaardigheid die de een beter beheerst dan de ander. Punt. En dat geldt voor álles wat maar enigzins onder de noemer sport mag vallen, dus óók het recreatief bezig zijn met (bijv.) badminton e.d op campings e.d.

De één is er nu eenmaal bedrevener in dan anderen.......

Maar om terug te keren naar de vraagstelling van de topic......álles wat naar Oraje-gekte riekt is aan mij niet besteed. Wát een idioterie om een sportevenement waar Nederland aan deelneemt.

Dat doen we toch ook niet als het Nederlandse volleybalteam of korfbalteam strijdt om de wereldtitel????

Het Nederlandse korfbalteam bijvoorbeeld heerst al jáaaaren op álle tournooien waar het aan deelneemt: Europeese en Wereldkamioenschappen, sámen met het Belgische team. Er is in de afgelopen 20 jaar nog maar 1 keer géén finale Nederland - België geweest: 1990, toen was het Nederland - Engeland (héél verrassend versloegen zij de Belgen). Finale-uitslag: 31-7.............

Maar heeft IEMAND merchandising gezien bij ándere dan de voetbalteams???? Ik iig niet.

Dus waarom die gekte?? Omdat voetjebal sport nummer 1 is in Nederland??

Weetje: Korfbal is sportbeoefening nummer 2, met op de voet gevolgd door tennis. (Ook dus géén merchandising, en terecht!!)

Laten we alsheblieft gewoon doen........in mijn oude stad Haarlem zag ik héle wijken volledig oranjegeschilderd én afgeladen vol gehangen met oranje vlaggen.......te idioot voor woorden..........

Nou, winnen ze, dan zal ik er snee brood méér om eten, en als ze verliezen geen snee brood minder...........

Dat is met élke wedstrijd op élk niveau: als je verliest was de ánder gewoon beter. Nou én? Zo'n ramp is dat toch niet???
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik koop ze niet als ze duurder zijn... maar wat er mis is met het eten van Oranje-vla.... :) :P

Vooral na het WK is het leuk, dan moeten ze van de Oranja-artikelen af en gaan ze voor een zacht prijsje de deur uit. Ideaal.

Overigens ga ik gewoon fijn naar de voetbalwedstrijden kijken. Maar om er nou hup holland hup bier bij te gaan drinken... nee, dat nou ook weer niet :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Volgens mij doen we het thuis niet maar eigenlijk zouden we alle produkten die met voetbal te maken hebben moet boycotten.

Als we eerlijk zijn dan moeten we volgens mij concluderen vanuit Gods Woord dat er aan professionele sport veel minpunten zitten.
Petrus

Bericht door Petrus »

kridje schreef:Als we eerlijk zijn dan moeten we volgens mij concluderen vanuit Gods Woord dat er aan professionele sport veel minpunten zitten.
Gelijk wij dan tevens moeten concluderen dat aan de amateur-secties van die sporten dezelfde minpunten kleven...................

Ergo, eindconclusie (ff héél kort door de bocht: ) niet meer aan sport doen dus
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Dat heet nu sportverdwazing.......
Op Koninginne dag geen oranje maar wel met voetbal :(
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Lizzy schreef:oranje maar wel met voetbal
Knuppel: ik denk dat veel mensen uit onze achterban leiden aan 'oranjehuisverdwazing', wat net zo heidens, net zo zondig en net zo onjuist is als sportverdwazing.

Nu maar hopen dat ik een hoenderhok tref...
Petrus

Bericht door Petrus »

Tja, wat je ziet aan "Oranje- en Koningshuisbladen" doet mij afvragen of men die mensen nog wel als ménsen ziet die, net als wij, op gezette tijden "met de broek af" gaan. Het lijkt er dacht weinig op.

Maar troost je, zij zijn dan wel door de HEERE óver ons gezet, maar dat is niet hetzelfde als ze als halfgoden te "aanbidden" bij wijze van spreken.

Ook ik ben niet bepaald Oranje- (dus Koningshuis-) gezind. Wél heb ik achting voor ons Koningshuis, maar dat is weer heel wat anders. Ze zijn mij zeer sympathiek, op Trix na dan.
Gesloten