Grieks-orthodexe kerk hekelt winnaar Songfestival

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Grieks-orthodexe kerk hekelt winnaar Songfestival

Bericht door Unionist »

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=8895

Ik vind het ook een smakeloos geheel als ik het zo bekijk. Snap ook niet dat zóiets wint.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ziet er idd ziekelijk uit, en dan niet alleen de foto's, maar ook de tekst:

Wings on my back
I got horns on my head
My fangs are sharp
And my eyes are red
Not quite an angel
The one that fell
Now choose to join us or go straight to Hell
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9393
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

een keer niet een groep vrouwen in te korte rokjes (de foto's zijn dan in ieder geval prettiger om naar te kijken)
Denkt met weemoed aan Waterloo en ``de troubadour"

De tekst is trouwens echt behoorlijk fout.

Een paar jaar terug was het trouwens nog Nina Astrom die meedeed voor Finland (zij heeft toch wat meer te zeggen over het algemeen).
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Al heb ik het idee dat die gasten (Lordi) geen satanisten zijn ofzo. Ze houden naar eigen zeggen veel van horrorfilms en trekken daarom die pakken aan + maken dergelijke teksten.

Het is dus onwetenheid, dommigheid.
elbert
Berichten: 1365
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Als het onwetendheid is, dan vind ik het wel opmerkelijk dat ze de kortste weg richting het satanisme weten te kiezen.
Afschuwelijke boel. :(

Van mij mogen ze het hele songfestival afschaffen. Vroeger was het een nogal bedaard en burgerlijk liedjesfestijn. Van de winnaars van dit jaar kun je in elk geval zeggen dat ze a-muzikale ranzigheid verspreiden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33554
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Verder
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

elbert schreef:Als het onwetendheid is, dan vind ik het wel opmerkelijk dat ze de kortste weg richting het satanisme weten te kiezen.
Afschuwelijke boel. :(

Van mij mogen ze het hele songfestival afschaffen. Vroeger was het een nogal bedaard en burgerlijk liedjesfestijn. Van de winnaars van dit jaar kun je in elk geval zeggen dat ze a-muzikale ranzigheid verspreiden.
Ik ben op zich blij dat er niet zo'n standaard songfestival-bandje wint.... ik vind het ook wel van lef getuigen dat je op zo'n festival dat altijd heel burgerlijk is gebleven, met zo'n muziekstijl en zo durft te gaan staan. Aan de uitslag te zien wordt het gewaardeerd.

Alleen erg jammer dat ze zulke teksten hebben en van die achterlijke maskers ophebben... zodat bij sommigen gelijk het stereotype beel van hardrock/metal weer een beetje is gegroeid...

Ik denk niet met weemoed terug aan eerdere songfestivals... maar dit alternatief is ook beroerd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Zou Nederland volgend jaar met Normaal of Jovink meer kans hebben? :wink:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Unionist schreef:Zou Nederland volgend jaar met Normaal of Jovink meer kans hebben? :wink:
welnee :shock:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Ze maken geen muziek....ze maken me ziek.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Unionist schreef:Zou Nederland volgend jaar met Normaal of Jovink meer kans hebben? :wink:
Misschien wel, want als ik zie waar ze de afgelopen jaren mee zijn gekomen... dat is werkelijk om te huilen... Treble, wat een drama...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Grieks-orthodexe kerk hekelt winnaar Songfestival

Bericht door astroguy »

Unionist schreef:http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=8895

Ik vind het ook een smakeloos geheel als ik het zo bekijk. Snap ook niet dat zóiets wint.
Ik heb dan de laatste 15 jaar ook nooit meer gekeken. Belangstelling totaal verloren alreeds toen.
Atze
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

rekcor schreef: Ze houden naar eigen zeggen veel van horrorfilms en trekken daarom die pakken aan.
Eurovisie Songcarnaval :shock:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

rekcor schreef:Al heb ik het idee dat die gasten (Lordi) geen satanisten zijn ofzo. Ze houden naar eigen zeggen veel van horrorfilms en trekken daarom die pakken aan + maken dergelijke teksten.

Het is dus onwetenheid, dommigheid.
nou dit vind ik een dommige reaktie, als je de tekst leest, dat komt regelrecht uit de hel.
Dáár ligt hun inspiratiebron.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Ooit ging het om de kwaliteit en harmonie van zang en muziek... even los van de discussie of het dan nog goed te keuren is.

Tegenwoordig hoe gekker hoe beter...
En als het merendeel dus ook nog kiest voor 'het beest' waar gaan we dan heen????????

Hoe lang zal God deze wereld nog verdragen..

Zondag morgen mooie leespreek.... "Wil je weten hoe groot Gods goedheid en lankmoedigheid is? Kijk eens wat voor mensen Hij al zo lang verdraagt... terwijl Hij eenmaal zei 'Mij is gegeven alle macht....' en nog wendt Hij die macht aan om Zijn Kerk uit te breiden.. hoe lang al.. maar hoe lang nog?"

En als je dan maandagmorgen even op nu.nl kijkt en dan weer zie wat men tegenwoordig al 'normaal' of zelfs 'soft' vindt.. en waar men dan voor kiest met zo'n 'kunst- en cultuur festival'...
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Plaats reactie