feestruimte in de buurt van Utrecht

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Re: feestruimte in de buurt van Utrecht

Bericht door Miscanthus »

parsifal schreef:In september hoop ik dr. parsifal te worden. Nu wil ik voor vrienden, bekenden en collegas 's avonds dan een feestje geven in de buurt van Utrecht. Heeft hier iemand tips voor een leuk zaaltje? Het liefst een beetje in een ``cafe-achtige sfeer'' (Zeg maar barkrukken tafeltjes om rond te hangen, maar niet met het receptie sfeertje) Natuurlijk moet de muziek of iets dergelijks of wel afwezig zijn of mijn keus.
Gefeliciteerd, parsifal!
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Parsifal is dr. in de wiskunde, gepromoveerd op "on stochastic models for the spread of infections".

jaja :D
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Weledelzeergeleerde Heer Doctor Parsifal
Wil hij zo ook worden genoemd van af nu? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

bazz schreef:Parsifal is dr. in de wiskunde, gepromoveerd op "on stochastic models for the spread of infections".

jaja :D
Interessant. Toegepaste wiskunde dus.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9282
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Christiaan schreef:Weledelzeergeleerde Heer Doctor Parsifal
Wil hij zo ook worden genoemd van af nu? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eigenlijk wel ja :)
Ik ben inderdaad woensdag gepromoveerd. Ik stond in het begin behoorlijk stijf van de zenuwen, maar bij de derde opponent was het al wel over en vanaf toen ging het vrij lekker (op een gigantische blunder na).

Het feest was ook leuk. Cafe/restaurant Lofen aan het domplein is wel gezellig.

Mijn onderzoek was inderdaad vrij toegepast al is het voor een groot deel wel echte wiskunde en ga ik veel vanuit de wiskunde naar de toepassing in plaats van andersom.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

parsifal schreef:
Christiaan schreef:Weledelzeergeleerde Heer Doctor Parsifal
Wil hij zo ook worden genoemd van af nu? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eigenlijk wel ja :)
Ik ben inderdaad woensdag gepromoveerd. Ik stond in het begin behoorlijk stijf van de zenuwen, maar bij de derde opponent was het al wel over en vanaf toen ging het vrij lekker (op een gigantische blunder na).

Het feest was ook leuk. Cafe/restaurant Lofen aan het domplein is wel gezellig.

Mijn onderzoek was inderdaad vrij toegepast al is het voor een groot deel wel echte wiskunde en ga ik veel vanuit de wiskunde naar de toepassing in plaats van andersom.
Oke, Weledelzeergeleerde Heer Doctor in de toegepaste wiskunde en theortische wiskunde
Laatst gewijzigd door Christiaan op 15 sep 2006, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Petrus

Bericht door Petrus »

Parsifal...................moeten we nu een hele diepe buiging maken als jij op het forum verschijnt??????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Petrus schreef:Parsifal...................moeten we nu een hele diepe buiging maken als jij op het forum verschijnt??????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hoe ziet hij nou of u dat wel doet? :mrgreen:
Moetie bij iedereen even komen kijken :mrgreen: :mrgreen:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

bazz schreef:Parsifal is dr. in de wiskunde, gepromoveerd op "on stochastic models for the spread of infections".

jaja :D
Waarom stochastisch eigenlijk? Zijn er zoveel variabelen waar niets van bekend is?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9282
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

wim schreef:
bazz schreef:Parsifal is dr. in de wiskunde, gepromoveerd op "on stochastic models for the spread of infections".

jaja :D
Waarom stochastisch eigenlijk? Zijn er zoveel variabelen waar niets van bekend is?
Ja behoorlijk, bovendien kun je het begin van een epidemie het best omschrijven als een kansproces. Sociale contacten zijn vrij onregelmatig gestructureerd, de reactie op een virus is per persoon verschillend enz.

het proefschrift staat hier:
http://www.math.vu.nl/~ptrapman/proefsc ... evisie.pdf
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Re: feestruimte in de buurt van Utrecht

Bericht door Vincent »

Hendrikus schreef:
parsifal schreef:In september hoop ik dr. parsifal te worden. Nu wil ik voor vrienden, bekenden en collegas 's avonds dan een feestje geven in de buurt van Utrecht. Heeft hier iemand tips voor een leuk zaaltje? Het liefst een beetje in een ``cafe-achtige sfeer'' (Zeg maar barkrukken tafeltjes om rond te hangen, maar niet met het receptie sfeertje) Natuurlijk moet de muziek of iets dergelijks of wel afwezig zijn of mijn keus.
Hee Parsifal, mogen we je nu al met Dr. P aanspreken? Of ben je nog steeds Drs. P? :wink:

Hoe dan ook: ik zocht een geschikte plek voor het plaatsen van een welgemeende gelukwens aan Corydoras, die vandaag cum laude afstudeert. Bij deze - en van harte!

En als Parsifal inmiddels gepromoveerd is: proficiat!
En wat studeerde Corydoras?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: feestruimte in de buurt van Utrecht

Bericht door Hendrikus »

Vincent schreef:En wat studeerde Corydoras?
Iets dat mij boven de pet gaat :mrgreen:

Nou is dat niet zo héél moeilijk zodra het exact wordt...
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

parsifal schreef: het proefschrift staat hier:
http://www.math.vu.nl/~ptrapman/proefsc ... evisie.pdf
Ziet er indrukwekkend uit, zoals altijd met proefschriften. De samenvatting wil ik nog wel lezen, maar ik beloof niet dat ik het allemaal kan volgen. :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: feestruimte in de buurt van Utrecht

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
Vincent schreef:En wat studeerde Corydoras?
Iets dat mij boven de pet gaat :mrgreen:

Nou is dat niet zo héél moeilijk zodra het exact wordt...
Muziek?
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Re: feestruimte in de buurt van Utrecht

Bericht door Vincent »

wim schreef:
Hendrikus schreef:
Vincent schreef:En wat studeerde Corydoras?
Iets dat mij boven de pet gaat :mrgreen:

Nou is dat niet zo héél moeilijk zodra het exact wordt...
Muziek?

Iets exacts blijkbaar. Nou, Corydas, gefeliciteerd iig!
Plaats reactie