hartekreet

MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Bericht door MariaW »

Kislev schreef:Hier vind je een aantal getuigenissen n.a.v. de heartcry conferentie

Getuigenissen en reacties n.a.v. de conferentie te “Kroeze Danne”
Deze getuigenissen zijn nav de conferentie in Juni, olv E. Maritz. Het gaat hier niet om de conferentie 'Die God leeft nog'. Dat valt op de eerste pagina te lezen. Dit even ter verduidelijking.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kislev schreef: Ik lees over het middagprogramma wat veranderd werd waarbij er mannen en vrouwen groepen werden samengesteld waarbij openlijk gesproken werd over je sexuele verlangens en gevoelens etc. :shock:
Verschrikkelijk hè?! Over sexuele gevoelens en zonden praten we niet. :roll:
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11433
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Pim schreef:
Kislev schreef: Ik lees over het middagprogramma wat veranderd werd waarbij er mannen en vrouwen groepen werden samengesteld waarbij openlijk gesproken werd over je sexuele verlangens en gevoelens etc. :shock:
Verschrikkelijk hè?! Over sexuele gevoelens en zonden praten we niet. :roll:
Nou, het ligt er nogal aan of je dat met je partner doet of in groepssetting met vreemden :?
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Het is en bijft jammer en ongeestelijk dat er zaken gezegd worden die anders zijn dan gesuggereerd wordt. Dat is het gevaar van een forum waar alles op gezegd kan worden, nog anoniem ook. Het lastige van ons als mensen is, dat we alles wat we lezen of horen direct 1 op 1 geloven, aannemen en kan het zijn iets anders doorgeven. Dat doet pijn, maar toch ook weer niet, omdat het niets voorstelt bij wat onze Meester door moest maken. Nog geen procent.
Wat ik jammer vind is dat bezorgdheid over tere en geestelijke zaken middels een medium als het RD bekend gemaakt moet worden. Wat heet dan nog bezorgdheid? Blijkbaar is onze weg in geestelijke zaken belangrijk dan de weg die de Heere Jezus aanbeveeld in Mattheüs 18....
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Grace schreef:Wat ik jammer vind is dat bezorgdheid over tere en geestelijke zaken middels een medium als het RD bekend gemaakt moet worden. Wat heet dan nog bezorgdheid? Blijkbaar is onze weg in geestelijke zaken belangrijk dan de weg die de Heere Jezus aanbeveeld in Mattheüs 18....
Dat was bij het lezen van het artikel niet gelijk bij me opgekomen, maar nu je dit zegt heb je wel gelijk!
Laatst gewijzigd door Dathenum op 10 okt 2006, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Pim schreef:
Kislev schreef: Ik lees over het middagprogramma wat veranderd werd waarbij er mannen en vrouwen groepen werden samengesteld waarbij openlijk gesproken werd over je sexuele verlangens en gevoelens etc. :shock:
Verschrikkelijk hè?! Over sexuele gevoelens en zonden praten we niet. :roll:
Id. Het ging over het feit hoe je als man en vrouw in het huwelijksleven staat. Wat de gezagsverhoudingen zijn, rol van man-vrouw, plaats van sexualiteit, etc. Wat is daar mis mee? Komt het misschien doordat we er niet over mogen praten en daar concreet bijbels onderwijs in mogen ontvangen dat er zoveel mis is op dit gebied?
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Mister schreef:
Pim schreef:
Kislev schreef: Ik lees over het middagprogramma wat veranderd werd waarbij er mannen en vrouwen groepen werden samengesteld waarbij openlijk gesproken werd over je sexuele verlangens en gevoelens etc. :shock:
Verschrikkelijk hè?! Over sexuele gevoelens en zonden praten we niet. :roll:
Nou, het ligt er nogal aan of je dat met je partner doet of in groepssetting met vreemden :?
Paulus is open en eerlijk over het huwelijksleven. Op zeer plaatsen in diverse brieven. Mogen predikanten daar geen praktisch en geestelijk onderwijs in geven? Weer mijn vraag: Wat zou er achter deze gedachtegang zitten?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Grace schreef:Paulus is open en eerlijk over het huwelijksleven. Op zeer plaatsen in diverse brieven. Mogen predikanten daar geen praktisch en geestelijk onderwijs in geven? Weer mijn vraag: Wat zou er achter deze gedachtegang zitten?
Tot op bepaalde hoogste moet er natuurlijk wel over gesproken worden, maar er ligt wel duidelijk een grens. Als je die grens overschrijd kan het goedbedoelde onderwijs zelfs de oorzaak voor verleiding, zondige gedachten etc. worden. Principes moeten besproken worden, maar bepaalde details kunnen maar beter achterwege gelaten worden. Hoe dit gegaan is op de betreffende bijeenkomst is mij overigens niet bekend, dus daar geef ik geen oordeel over.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Ja, hallo. Je denkt 's middags een lezing te hebben, die wordt echter afgeblazen. In plaats daarvan heb je een groepsgesprek over sexualiteit.

Sorry hoor, misschien vinden jullie dat allemaal normaal en dan zit er bij mij een steekje los. Met allemaal wildvreemden daarover gaan praten. Als het gaat over positie man-vrouw etc. etc. dan is het verder prima. Maar uit de getuigenissen heb ik een andere indruk!

Ikzelf heb gevraagd dit topic op slot te doen omdat mijns inziens de Stichting Heartcy willens en wetens de grond in getrapt werd en verdacht gemaakt móest worden. Ik heb laten weten dat ik het niet durfde te veroordelen maar er persoonlijk wel mn twijfels bij had welke kant het op zou gaan. Als ik die getuigenissen lees dan heb ik iets van 'helaas, het is al zo ver'.
Laatst gewijzigd door Kislev op 10 okt 2006, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Kislev schreef:
Vincent schreef:Het gaat hier immers om aanstaande predikanten. Heel erg.
Dat is niet te hopen :?
In organistie of mensen die ermee verbonden zijn, zitten er wel wat iig. Droevig.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Pim schreef:
Kislev schreef: Ik lees over het middagprogramma wat veranderd werd waarbij er mannen en vrouwen groepen werden samengesteld waarbij openlijk gesproken werd over je sexuele verlangens en gevoelens etc. :shock:
Verschrikkelijk hè?! Over sexuele gevoelens en zonden praten we niet. :roll:
Gooi het in de groep Pim, waar zit je mee op sexueel terrein? Kunnen we het even bespreken.......

Snap je? Ik wil niet zeggen dat het zo gaat, maar gezien wat ik in getuigenissen lees is dat wel het grote gevaar en wat ook een beetje gebeurt.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Grace schreef:Het is en bijft jammer en ongeestelijk dat er zaken gezegd worden die anders zijn dan gesuggereerd wordt. Dat is het gevaar van een forum waar alles op gezegd kan worden, nog anoniem ook. Het lastige van ons als mensen is, dat we alles wat we lezen of horen direct 1 op 1 geloven, aannemen en kan het zijn iets anders doorgeven. Dat doet pijn, maar toch ook weer niet, omdat het niets voorstelt bij wat onze Meester door moest maken. Nog geen procent.
Wat ik jammer vind is dat bezorgdheid over tere en geestelijke zaken middels een medium als het RD bekend gemaakt moet worden. Wat heet dan nog bezorgdheid? Blijkbaar is onze weg in geestelijke zaken belangrijk dan de weg die de Heere Jezus aanbeveeld in Mattheüs 18....
P. de Vries is in de eerste plaats bezorgd over de lijn die daar wordt gevolgd, je moet het niet direct persoonlijk opvatten lijkt mij. MOcht hij dat niet schrijven? Ik begrijp je niet helemaal. En je vergelijking met Jezus begrijp ik ook niet helemaal.

Verder ben ik het met Kislev eens: niet vooraf in de grond trappen, maar allerlei getuigenissen als deze, geven te denken.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Vincent schreef: maar allerlei getuigenissen als deze, geven te denken.
wat denk je dan?
Laatst gewijzigd door Miscanthus op 10 okt 2006, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Miscanthus schreef:
Vincent schreef: maar allerlei getuigenissen als deze, geven te denken.
wat denk je dan?
k Sluit me aan bij eerder sprekers
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Vincent schreef:
Miscanthus schreef:
Vincent schreef: maar allerlei getuigenissen als deze, geven te denken.
wat denk je dan?
k Sluit me aan bij eerder sprekers
Ik bedoel: wat is je bezwaar over het spreken over sexualiteit in een groep?
Gesloten