"Verkeerde Bron" en andere PB's/e-mails

Leonius

Bericht door Leonius »

Petrus schreef:Leonius,

in mijn onderstaande posting vroeg ik even iets ánders....................wat zou je dán zeggen???
Sorry, onze postings hebben elkaar gekruist zie ik ;).

Wat ik dan zou zeggen? Wel, dat je dan jezelf als uitgangspunt neemt!! En dat is nu net het meest onbetrouwbare instrument! Niet wat jij gevoelt of denkt is relevant, maar enkel Gods Woord.
limosa

Bericht door limosa »

Petrus schreef:wat doen jullie als ik tot de conclusie kom dat ik beter ten halve kan keren dan ten hele dwalen?
kap nou eens met redeneren en moeilijke constructies Rens, ik kan je niet meer volgen

wie Jezus volgt dwaalt niet

it's as simple as that

alle anderen je die daar naar toe zouden moeten brengen zouden op den duur alleen maar in de weg staan, zoek Jezus, Hij is genoeg, Hij is alles
Petrus

Bericht door Petrus »

limosa schreef:
zoek Jezus, Hij is genoeg, Hij is alles
Tot die uitkomst wás ik al gekomen, en heb inmiddels mijn postulant-oblatuur ingeleverd, en mij weer onder de Ger.Gem. gesteld (die ik overigens niet feitelijk verlaten had omdat ik nog niet écht zeker was dat ik de juiste weg bewandelde)

De nog niet nader bestudeerde teksten die aangereikt zijn, zullen, naar het zich laat aanzien, alleen maar nader bevestigen dat dit de enige juiste weg is Limosa.
limosa

Bericht door limosa »

Petrus schreef:
limosa schreef:
zoek Jezus, Hij is genoeg, Hij is alles
Tot die uitkomst wás ik al gekomen, en heb inmiddels mijn postulant-oblatuur ingeleverd, en mij weer onder de Ger.Gem. gesteld (die ik overigens niet feitelijk verlaten had omdat ik nog niet écht zeker was dat ik de juiste weg bewandelde)

De nog niet nader bestudeerde teksten die aangereikt zijn, zullen, naar het zich laat aanzien, alleen maar nader bevestigen dat dit de enige juiste weg is Limosa.
je maakt me blij Rens, en als die teksten nog verder bevestigen wat je al geconcludeerd had is dat mooi, maar vergeet niet: God heeft je hoofd niet nodig, God heeft je hart nodig
Petrus

Bericht door Petrus »

Een aantal van de aangereikte teksten die mij ten halve hebben doen keren ipv ten hele doen dwalen heb ik (deels) hieronder gekopiëerd.

Een waarachtig dankwoord aan God én aan allen die op énige wijze gereageerd hebben en teksten hebben aangereikt ter overdenking.

Tamarinde reikte mij ook nog de teksten aan "de duivel doet zich vaak voor als een Engel des Lichts" en "hij verslaat zijn duizenden" en "Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven"
----------------------


1 Johannes 2:1,2:
Mijn kinderkens, ik schrijf u deze dingen, opdat gij niet zondigt. En indien iemand gezondigd heeft, wij hebben een Voorspraak bij den Vader, Jezus Christus, den Rechtvaardige; En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.

"Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!"

Ik geloof echt dat het geholpen heeft. Lichamelijk. Maar ik geloof níét dat het het werk van Jezus Christus is. Hij werkt niet door afgoderij. Dus keer je om tot Hem en vergeet Maria. Hij is alleen de Weg, de Waarheid en het Leven. En wie In Hem gelooft, heeft eeuwig leven, ook al is hij lichamelijk niet gezond.

George Whitefield schreef:
Let daarom, gelovigen, op de wenken van Gods gezegende Geest in uw ziel, en toets altijd de ingevingen of indrukken die u voelt aan de onfeilbare regel van Gods hoogst heilige Woord. Als ze er niet mee in overeenstemming zijn, verwerp ze dan als duivels en misleidend.


Waar lees ik in het Woord van God dat gestorven heiligen in staat zijn dingen op aarde te beïnvloeden of te communiceren met aardbewoners?

We mogen (=moeten) tot Hem komen, zonder omwegen, zonder Maria's of andere heiligen.

Jezus en de Heilige Geest zeggen niet expliciet, maar wel concequent dat de Vader aangeroepen moet worden en dat de Heilige Geest en Christus enkel voorspraak doen bij God. Dus zelfs de leden van de drie-eenheid (wat een knoppetheologie ) wijzen enkel naar de Vader. In de bijbel wordt het aanbidden naar anderen dan naar de enige levende God afgekeurd. Christus en de Heilige Geest leven naar dit gebod om ook in het NT enkel naar de Vader te wijzen. Denk bijv. maar aan het onze Vader, of "Johannes 16:23 En in dien dag zult gij Mij niets vragen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij den Vader zult bidden in Mijn Naam, [dat] zal Hij u geven." of "Rom 8:26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen. 27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt."

Verder hebben gestorven heiligen wel een voorbeeldfunctie voor ons, maar de bijbel spreekt niet over verdere bovennatuurlijke functies zoals dat ze ons als engelen zouden bijstaan, ons zouden genezen of wat dan ook wat de RK ze toegedicht heeft. De bijbel zegt enkele dingen over ze en wel genoeg om te weten dat ze voor God's troon staan en Hem gedurig lofprijzen. "Openbaringen 7:13 En een uit de ouderlingen antwoordde, zeggende tot mij: Dezen, die bekleed zijn met de lange witte klederen, wie zijn zij, en van waar zijn zij gekomen? 14 En ik sprak tot hem: Heere, gij weet het. En hij zeide tot mij: Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen, en hebben hun lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams. 15 Daarom zijn zij voor den troon van God, en dienen Hem dag en nacht in Zijn tempel; en Die op den troon zit, zal hen overschaduwen. 16 Zij zullen niet meer hongeren, en zullen niet meer dorsten, en de zon zal op hen niet vallen, noch enige hitte. 17 Want het Lam, Dat in het midden des troons is, zal hen weiden, en zal hun een Leidsman zijn tot levende fonteinen der wateren; en God zal alle tranen van hun ogen afwissen."

Het aanroepen van doden is in de bijbel not done en zoals Unionist ook al aangegeven heeft deed alleen Saul dat en dat heeft hem geen goeds gebracht. "10 Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar. 11 Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt. 12 Want al wie zulks doet, is den HEERE een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de HEERE, uw God, voor uw aangezicht uit de bezitting."

Geef mij Jezus! Geef mij Jezus of ik sterf. Buiten Jezus is geen leven maar een eeuwig zielsverderf.

Alleen bij Jezus is genezing, bij Hem is redding en genade. Maria (moeder van Jezus) speelt in onze traditie's nauwelijks tot geen rol. Ze is een sterveling, gestorven en zeer zeer zeer waarschijnlijk naar de hemel. Maar gebeden verhoren gaat te ver. Jezus (De 3Eenheid) is de enige die je nodig hebt!

Ik geloof opzich wel dat je je beter voelt. Maar of dit nou te wijten is aan Maria betwijfel ik ten zeerste (zoals je wel begrijpt). Er wordt in de topic over afgoden vereren gesproken... Rens, ze hebben gelijk, buiten Jezus geen leven.

RIcht je op Hem, leer Hem kennen en weet dat je Maria totaal niet nodig hebt (en dat zij ook je niet kan helpen)

Quote:
Zoek je geluk bij de Heer, Hij zal geven wat je hart verlangt. Leg je leven in de handen van de Heer. Vertrouw op Hem, Hij zal dit voor je doen.
(Psalm 37:4&5)

Quote:
Alleen bij God vind mijn ziel haar rust, van Hem komt mijn redding. Hij alleen is mijn rots en mijn redding, mijn burcht, nooit zal ik wankelen
(Psalm 62:2)

Quote:
Vertrouw op de Heer met heel je hart. Steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet, dan baant Hij voor jou de weg.
(Spreuken 3:5&6)

Quote:
Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.
(Psalm 121:2)

Quote:
Christus is het, Die gestorven is; ja, wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook ter rechter hand Gods is, Die ook voor ons bidt.
(Rom 8:34b)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

tjoh Rens, je blijft me keer op keer op keer op keer op keer verbazen... :shock: Maargoed, fijn dat de teksten die ik je schreef toch goed zijn aangeland.

Daphne
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Rens,

Ik heb nog een mooi interview liggen uit Terdege met ds. Vanhuysse over zijn evangelisatiewerk in Tongeren onder de Katholieken. Ik zal kijken of ik het voor je kan inscannen. Dan mail ik het je.

Verder hoop ik dat je bij je beslissing blijft. Als ik je zo gevolgd heb de laatste paar jaar op het forum dan valt me op dat je voortdurend allerlei beslissingen neemt en er weer op terug komt.

Al diverse keren officieel afscheid genomen hier en meestal al binnen een paar weken weer volledig actief. De switch van RK naar GerGem en dan weer RK, toch maar weer GerGem is ook zoiets.

Zag overigens dat je vrouw een weblog aan het maken is/wil maken over borderline. Dat vond ik wel typerend.

Mijn advies is; blijf voorlopig eens bij de GerGem, kom trouw onder het Woord en onderzoek of het naar het Woord is.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Kislev schreef:Mijn advies is; blijf voorlopig eens bij de GerGem, kom trouw onder het Woord en onderzoek of het naar het Woord is.
Hier spreekt onze vrijgevestigd psychiater.... :)
- - - knip - - -

[edit]
doe dat nou niet in deze topic
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Miscanthus schreef:
Kislev schreef:Mijn advies is; blijf voorlopig eens bij de GerGem, kom trouw onder het Woord en onderzoek of het naar het Woord is.
Hier spreekt onze vrijgevestigd psychiater.... :)
- - - knip - - -

[edit]
doe dat nou niet in deze topic
Je vorige opmerking vond ik grappiger.
Plaats reactie