Leeruitspraken 1931 toevoeging of onderstreping?

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

zoiets als 3 nederlanders, 2 kerken?

(kan me het spreekwoord niet goed herinneren)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Ach, op zo'n manier kun je alle gesprekken als onbelangrijk en alle gesprekspartners als belachelijk afschilderen.
Maar waarom houd je als moderator dit forum dan nog open?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Geka, je haalt er heel veel bij, meer dan in ons gesprek nodig is. Blijkbaar worden we het niet helemaal eens, en ik weet niet goed waar dat nu door komt.
Een verschil in ligging of een verschil in woordgebruik?
Dat er beloften zijn voor onbekeerden die de middelen waarnemen, lijkt me niet echt bijbels.
Maar voorlopig laat ik deze discussie voor wat zij is, zeker nu sommige forumers vervelende opmerkingen beginnen te maken.
Geka
Berichten: 440
Lid geworden op: 11 aug 2006, 19:32

Bericht door Geka »

Beste Afgewezen,

Het lijkte me eveneens beter de dicussie te stoppen. Zoals je eerder las was ik dat eigenlijk gisteren al van plan, maar omdat jij inhoudelijk nog een tegenreactie gaf ben ik doorgegaan.

De discussie met je terugziende is mijn ervaring dat er eerlijk gezegd maar zeer weinig momenten waren waarop echt sprake van een gesprek was waarbi er wederzijds op elkaars argumenten werd ingegaan. Dat is jammer. En het is dan inderdaad beter om te stoppen. Je kent inmiddels mijn visie op de Schrift mbt deze zaken. Het zal je dan ook niet verbazen dat je laatste opmerking als zouden er in de Schrift geen beloften voor onbekeerden staan die de middelen waarnemen, door mij als een onschriftuurlijke dwaling gezien wordt. Wat een wonder, dat ik mijn leerlingen en kinderen op het tegendeel mag wijzen: Die Mij vroeg zoeken, zullen Mij vinden.

Ik wens je tenslotte het allerbeste toe.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Leeruitspraken 1931 toevoeging of onderstreping?

Bericht door Tiberius »

Gesloten