Het koor-topic

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hendrikus schreef:
wim schreef:Een mannenkoor zonder uithalen? Als die mannen dat niet meer kunnen doen, vinden ze er niks meer aan.
Uithalen en innemen, dat zijn de bestaansgronden van een mannenkoor. :mrgreen:
PP tijdens de zang en FFF tijdens de derde helft :D :D :D
Petrus

Bericht door Petrus »

wim schreef:
Een mannenkoor zonder uithalen? Als die mannen dat niet meer kunnen doen, vinden ze er niks meer aan.
uithalen doen ze maar in de badkamer thuis, niet op een cd.......................
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Petrus schreef:
wim schreef:
Een mannenkoor zonder uithalen? Als die mannen dat niet meer kunnen doen, vinden ze er niks meer aan.
uithalen doen ze maar in de badkamer thuis, niet op een cd.......................
...............och och die arme vrouwen die dat moeten aanhoren. :cry: :mrgreen:
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Zoals al eerder gemeld zing ik tenor in het Leiden English Choir. Een seculier koor, dat uit de aard der zaak wel veel christelijke muziek zingt . (Er is nu eenmaal weinig Engelse klassieke vocale muziek die niet christelijk is.)

Momenteel heb ik wel een probleempje, want voor het komende Kerstconcert staat een 'Ave Maria' op het programma. Ik vrees dat er weinig anders opzit dan onder protestants protest mee te zingen...
Petrus

Bericht door Petrus »

David J schreef:Zoals al eerder gemeld zing ik tenor in het Leiden English Choir. Een seculier koor, dat uit de aard der zaak wel veel christelijke muziek zingt . (Er is nu eenmaal weinig Engelse klassieke vocale muziek die niet christelijk is.)

Momenteel heb ik wel een probleempje, want voor het komende Kerstconcert staat een 'Ave Maria' op het programma. Ik vrees dat er weinig anders opzit dan onder protestants protest mee te zingen...
Tjonge, vreemd hoor om onder protest mee te zingen............alleen omdat je protestant bent??

Dan moet je vooral niet gaan luisteren naar de Reformatorische Omroep, want daar hoor je nog wel eens een púúr Katholiek stuk voorbij komen!!!!!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

David J schreef:voor het komende Kerstconcert staat een 'Ave Maria' op het programma. Ik vrees dat er weinig anders opzit dan onder protestants protest mee te zingen...
Dat ligt er maar aan: "Ave Maria" komt gewoon rechtstreeks uit de Bijbel (Luk. 1: 28 ).
Pas als het verder gaat met "ora pro nobis" wordt 't bedenkelijk.
Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Bericht door Dianne »

Weet er iemand nog een koor van redelijk tot hoog niveau in de buurt van Wijk en Aalburg/Heusden/Gorinchem/Zaltbommel/Den Bosch?
Volgend jaar hoop ik te trouwen en in die buurt te gaan wonen. Ik weet alleen helaas geen koor daar in de buurt en wil toch wel erg graag blijven zingen!
Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Re: Het koor-topic

Bericht door Dianne »

Kislev schreef:
Petrus schreef:
Kislev schreef:maar sta momenteel op de lijst voor een op te richten kamerkoor wat Bach-kantates e.d. gaat zingen. We wachten rustig af.
Kun je lang wachten Kislev.................ik heb je plekkie al ingepikt!!
Ik moet je teleurstellen, het koor is nog niet opgericht want men wil er eerst wat mannen bij hebben. Het is in omgeving Utrecht overigens.
Dat klinkt ook erg gaaf! Is er een site van hoe het koor eruit gaat zien en dergelijke en waar je je eventueel op kunt geven?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:Dan moet je vooral niet gaan luisteren naar de Reformatorische Omroep, want daar hoor je nog wel eens een púúr Katholiek stuk voorbij komen!!!!!
Onder het motto: wat niet weet, wat niet deert?

Overigens: noem eens een voorbeeld, Petrus?

En overigens (2): zijn we niet allemaal katholiek?
Petrus

Bericht door Petrus »

Dianne schreef:Weet er iemand nog een koor van redelijk tot hoog niveau in de buurt van ......................................................./Zaltbommel/......
Zucht, daar hebben we nog enige tijd gewoont, leuk stadje hoor......oergezellig met het strandje aan de Waal..........we hebben menige middag aan de Waal gezeten, kijken naar de voorbijgaande schepen...........................................
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:
Dianne schreef:Weet er iemand nog een koor van redelijk tot hoog niveau in de buurt van ......................................................./Zaltbommel/......
Zucht, daar hebben we nog enige tijd gewoont, leuk stadje hoor......oergezellig met het strandje aan de Waal..........we hebben menige middag aan de Waal gezeten, kijken naar de voorbijgaande schepen...........................................
daar schiet Dianne niet veel mee op, dunkt me 8)
Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Bericht door Dianne »

Hendrikus schreef:
Petrus schreef:
Dianne schreef:Weet er iemand nog een koor van redelijk tot hoog niveau in de buurt van ......................................................./Zaltbommel/......
Zucht, daar hebben we nog enige tijd gewoont, leuk stadje hoor......oergezellig met het strandje aan de Waal..........we hebben menige middag aan de Waal gezeten, kijken naar de voorbijgaande schepen...........................................
daar schiet Dianne niet veel mee op, dunkt me 8)
idd niet :P :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
Petrus schreef:Dan moet je vooral niet gaan luisteren naar de Reformatorische Omroep, want daar hoor je nog wel eens een púúr Katholiek stuk voorbij komen!!!!!
Onder het motto: wat niet weet, wat niet deert? zoiets jah!!

Overigens: noem eens een voorbeeld, Petrus?
Wat ik vorige week voorbij hoorde komen was het Ave Verum Corpus, het Ave Maria in de tekstzetting van het "Weest gegroet Maria, Vol van Genade etc........ (mijn Latijn is ook niet je dát), de gezongen geloofsbelijdenis in een iets anderre tekstzetting en nog een stuk waarvan de titel me ontschoten is, maar dat we in de Kathedraal in Haarlem menigmaal hebben gezongen............
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Dianne schreef:Weet er iemand nog een koor van redelijk tot hoog niveau in de buurt van Wijk en Aalburg/Heusden/Gorinchem/Zaltbommel/Den Bosch?
Volgend jaar hoop ik te trouwen en in die buurt te gaan wonen. Ik weet alleen helaas geen koor daar in de buurt en wil toch wel erg graag blijven zingen!
De Gemengde Zangvereniging "Zang en Vriendschap" in Batenburg schijnt niet slecht te zijn (maar ook niet super...)
In Heukelum voert Okke Dijkhuizen regelmatig Bach-cantates uit, volgens mij met een projectkoor.
Dat is wat me zo te binnen schiet.
Informeer anders eens bij Arno van Wijk, de nieuwe organist van Zaltbommel. http://www.arnovanwijk.nl/index.php?Dirigent
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:de gezongen geloofsbelijdenis in een iets anderre tekstzetting
Het Credo in de meeste klassieke miscomposities volgt de tekst uit de geloofsbelijdenis van Nicea. En daar is niks mis mee.
Plaats reactie