Hoe weet jij dat??wim schreef:Nou, die Marshall kan dat niet denken, want hij kent jou niet eens.Christiaan schreef:Ja en nee. Hij denkt altijd alles beter te weten dan ik. En laat hij dat maar denken. Ik ga mij er in ieder geval vandaag niet meer mee bezich houden.wim schreef:Ja, jij twijfelt aan zijn kennis begrijp ik.Christiaan schreef: Ik begrijp dat je het tegen mij hebt of niet??
Oude muziek
- Christiaan
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
- Locatie: Zeeland
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
- Locatie: Zeeland
Mooi gezegd, mastro. :mrgreen:Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Het lijkt mij dat een 'goed' boek ook met 'goede' argumentatie komt...Christiaan schreef:Mooi gezegd, mastro. :mrgreen:Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
- Christiaan
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
- Locatie: Zeeland
Wie bepaalt of een boek ook een GOED boek is? Dat valt ook weer onder de subjectieve waarneming.................Afgewezen schreef:Het lijkt mij dat een 'goed' boek ook met 'goede' argumentatie komt...Christiaan schreef:Mooi gezegd, mastro. :mrgreen:Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
Wat de één een goed boek vindt, is voor een ander niet echt betrouwbaar. En zo blijf je dus eindeloos kringetjes draaien om elkaars meningen heen zonder tot elkaar te komen.
Dat geldt alleen controversiele onderwerpen.Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
Maar je moet je mening nooit in beton gieten. Zou Christiaan met een bron komen die het tegendeel beweert, dan zou hij zeker een punt hebben. Maar dat doet hij niet. Nooit trouwens.
- Christiaan
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
- Locatie: Zeeland
Ik laat de eer aan Hendrikus die zegt het beter te weten, mij te overtuigen.wim schreef:Dat geldt alleen controversiele onderwerpen.Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
Maar je moet je mening nooit in beton gieten. Zou Christiaan met een bron komen die het tegendeel beweert, dan zou hij zeker een punt hebben. Maar dat doet hij niet. Nooit trouwens.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Indien hij met één van ZIJN bronnen aankomt zetten, wordt die bron onmiddelijk bij het grof vuil gezet door anderen. Dat is al meer gebeurd.wim schreef:Dat geldt alleen controversiele onderwerpen.Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
Maar je moet je mening nooit in beton gieten. Zou Christiaan met een bron komen die het tegendeel beweert, dan zou hij zeker een punt hebben. Maar dat doet hij niet. Nooit trouwens.
Op welke bronnen doel je? Er zijn geen bronnen bij het grof vuil gezet, zover ik weet.Petrus schreef:Indien hij met één van ZIJN bronnen aankomt zetten, wordt die bron onmiddelijk bij het grof vuil gezet door anderen. Dat is al meer gebeurd.wim schreef:Dat geldt alleen controversiele onderwerpen.Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
Maar je moet je mening nooit in beton gieten. Zou Christiaan met een bron komen die het tegendeel beweert, dan zou hij zeker een punt hebben. Maar dat doet hij niet. Nooit trouwens.
Lopende enkele discussies, inmiddels al teveel om na te lopen, zijn er door Christiaan in zijn postings al enkele malen bronnen aangehaald die door anderen vervolgens als "niet ter zake doende'" weggezet, terwijl ik ze juist wel ter zake vond doen.wim schreef:
Op welke bronnen doel je? Er zijn geen bronnen bij het grof vuil gezet, zover ik weet.
Maar goed, als je tijd en zin hebt om al die postings na te lopen, ga je gang zou ik zeggen. Van mij mág je........ik hoef niet zo nodig.
Nee, een goed boek heeft een bepaalde intrinsieke waarde. Dat betekent niet dat je het altijd met de auteur eens hoeft te zijn. Maar als het goed is laat de auteur je meedenken wanneer hij tot zijn conclusies komt. Een boek waarvan de auteur je iets wil laten geloven op zijn gezag, is per definitie een slecht boek. Zo bedoel ik het.Petrus schreef:Wie bepaalt of een boek ook een GOED boek is? Dat valt ook weer onder de subjectieve waarneming.................Afgewezen schreef:Het lijkt mij dat een 'goed' boek ook met 'goede' argumentatie komt...Christiaan schreef:Mooi gezegd, mastro. :mrgreen:Petrus schreef:Hendrikus ze schrijven en zeggen zoveel. (van Christiaan)
Daar kan ik heel ver in meekomen.
Want wat in het éne boek wordt gesteld, wordt in weer andere boeken bestreden.........ook in die weg is er het subjectieve waarnemingselement ingebakken.
Je kunt je dus feitelijk niet écht gronden op één of twee boeken uit één visie-richting. Om meer zuiverheid te krijgen zou je dan ook boeken moet lezen die een tegenovergestelde visie hebben, alles over één en hetzelfde onderwerp natuurlijk..........................
Wat de één een goed boek vindt, is voor een ander niet echt betrouwbaar. En zo blijf je dus eindeloos kringetjes draaien om elkaars meningen heen zonder tot elkaar te komen.
Zoals Wim terecht opmerkte: kwam C nou maar eens met bronnen. Maar dat doet-ie niet. Hij roept maar wat. Ik kom met bronnen, maar dan heeft hij als enige reactie "en die onzin geloof jij allemaal?"Petrus schreef:Indien hij met één van ZIJN bronnen aankomt zetten, wordt die bron onmiddelijk bij het grof vuil gezet door anderen. Dat is al meer gebeurd.
Heel sympathiek dat je onze vriend een beetje in bescherming neemt, Petrus. Maar willen we een beetje serieus discussiëren over deze zaken, dan moet ook onze vriend wel met onderbouwde antwoorden komen en niet blijven steken in zijn cirkeltje "ik vind - dus is".
PS Ik heb mijn l*llige opmerking weggehaald. Als jij 't nou ook nog doet