Popmuziek

jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Rinie
Heeft in dat geval het luisteren naar songs van The Stones (ook die liedjes die 'niet ranzig' zijn) hierdoor onvermijdelijk een verkeerde invloed op je?
De duivel is erg listig. Ik denk niet dat als je in de praktijk een cd van de stones luitert je elk nummer gaat beoordelen of het wel of niet kan. Meestal weet je niet eens wat je luistert.
Toen ik ging beseffen dat in iedergeval sommige popmuziek echt niet kon ben ik pas de teksten gaan lezen. Kan je zeggen dat de meeste muziek niet strookt met het christen zijn. En ik leg de maatstaf echt niet zo hoog.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Jacob

je schreef **Een midden weg is er m.i. niet. **

Ik mag toch echt hopen dat die er wel is want dat zou op alle fronten in het leven en onderling een hoop problemen wegnemen

Wees vergevingsgezind weet je nog wel ?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Rens, het heeft weinig met een heksenjacht te maken. Lees je weleens teksten van o.a. Enya? Die troep kun je toch niet luisteren als christen?

(ik ga overigens altijd een beetje :sleep::sleep: zweven van Enya.. ;))
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oeps, onderstaand berichtje is dus van Lebaoth. :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Lo, ik vindt het héél fijn om een aantal cd's te draaien van diverse koren met kerkmuziek van "U zij de Glorie" en "De Heer is mijn Herder" tot sommige psalmen en praisecd's, maar om nou alléén die cd's / die muziek te gaan draaien............néé, daar wordt ik écht flauw en wee van.

's Avonds draai ik ze wel veel, met de neiging om ze ook overdag te draaien., op mijn werkkantoor draai ik meestal wel veel kerkmuziek..........maar tussendoor ook wél iets anders op de draaitafel hoor!!

De radio staat hier vastgeroest op Sky Radio.

Mijn vrouw vindt zo af en toe een "kerk-cd" best wel mooi om te horen, maar na 1 cd moet het voor haar wel afgelopen zijn.
Ik kan rustig 4 of 5 cd's aanéén horen,maar daarna wel wat anders voor de "adempauze".

Groet,Rens

[Aangepast op 23/5/03 door Rens]
Krijgen we weer hetzelfde verhaal als van die "appelflauwte van Psalmen"? Wat moet je dan in de hemel doen? De eeuwigheid duurt langer dan een paar cd'tjes en dan mag "aan de oevers van de glazen zee" God alle lof een eer toegezongen worden!!

Ik hoop niet dat er nu verwijten gemaakt worden van "niet vergevingsgezind" etc. want het is goed bedoeld!

Pim.

[Aangepast op 23/5/03 door Pim]
jacob

Bericht door jacob »

Beste muziek liefhebbers.
Oorspronkelijk gepost door Bart-rk
Jacob

je schreef **Een midden weg is er m.i. niet. **

Ik mag toch echt hopen dat die er wel is want dat zou op alle fronten in het leven en onderling een hoop problemen wegnemen

Wees vergevingsgezind weet je nog wel ?
Wie of wat moet ik dan vergeven? Ik probeer bijbels te zijn en ik baseer dat op o.a. de volgende tekst.
Mattheus 6:24 Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon. (voor mijn part boudha)
Het is allemaal zo ontstellend benepen waar jullie mee bezig zijn!
Waarom dan? Ik ben blij dat ik van die troep af bent. Je moest is weten hoe opgelucht ik me voelde toen ik voor duizenden euro’s aan cd’s weg gooide (ook die van de simple minds.) Waarom verdedig je je nou eigenlijk tegen maar een nummer de rest klopt toch ook niet., spreken die teksten niet voor zich?

Wees een blij christen, en durf deel te nemen aan het leven van alledag. Het is niet alleen maar kommer en kwel wat je als juk op je moet nemen!
Je moet eens weten hoe bevrijd ik me voel zonder die godslastering. ALs God werkelijk betekenis in je leven had, zou het pijn moeten doen dat zulke mensen dat over God en tegen God uitkraamden.

Mag ik zeker ook niet zeggen. Zeker niet christelijk?!

De radio staat hier vastgeroest op Sky Radio.
Goed een willekeurig uur op sky radio

06:02 Sorry Seems To Be The Ha - Blue (VIRGIN)
06:05 Solid - Ashford And Simpson (ON EVA)
06:09 I'd Do Anything For Love - Meat Loaf (VIRGIN)
06:13 Show Me Heaven - Maria Mckee (PATRIOTT)
06:16 Vivo Per Lei - Andrea Bocelli (POLYDOR)
06:21 Dreadlock Holiday - 10CC (PHONOGRAM)
06:26 Rise And Fall - Craig David (WARNER)
06:29 Purest Of Pain - Son By Four (EPIC)
06:32 The Best - Tina Turner (CAPITOL)
06:36 Standing Still - Jewel (ATLANTIC)
06:40 Let It Swing - Bobbysocks (ARCADE)
06:43 Come Undone - Robbie Williams (EMI)
06:46 Without You - Mariah Carey (SONY)
06:49 A Different Corner - George Michael (SONY)
06:53 Be With You - Enrique Iglesias (INTERSCOPE)
06:57 Anyone Of Us - Gareth Gates (RCA)

Goed alleen die ik ken neem ik even door.
zit in dat eerste liedje niet onze vriend Elton John. Wat een rans aap is dat.
2e ken ik niet
3e meatloaf. De duivel zelf. Geloof dat zijn cd’s iets van back to hell heette. Hadden een liedje dat heette paradise by the dasboard light als ik mij goed herinner ging dat ongeveer zo. Hij wilde zo graag met een vrouw naar bed. Die wilde alleen als hij haar eeuwig trouw beloofde. Hij wilde alleen maar sex. Dus beloofde haar trouw. kreeg spijt en bad om het einde der tijden. (oooo oooo wat bekrompen he Rens om hier moeilijk over te doen)
4e dan maria mckee (titel zegt wel genoeg. een zgn geil. nummer ach moet kunnen)
6e Craig david. Veroordeeld voor sex met minderjarigen
Robby williams heb ik al eerder over gesproken.
Geoge Michael. Sinds kort promoter van homosexualiteit in de praktijk. lachte om God omdat Hij toch niet terug kon komen omdat hij geen kinderen had om voor terug te komen
Die zoon van playboy Eglesias. Een product van papa?

Goed zo onschuldig en aardig dat sky radio. Man neem je zelf toch niet zo in de maling.
Als je de kracht van die muziek gevoeld hebt en je bent er vrij van geworden, dan wil je nooit meer terug. Zelf geen seconde. Omdat je bang bent om weer verkeerd te gaan. En de heilige overtuiging dat popmuziek voor niemand heilzaam is, leidt tot deze heksenjachten... Zo redelijk verwoord Jacob?
uitstekend, ik wil mensen waarschuwen voor de invloed die muziek heeft. Ik heb weleens laten zien een top 10 allertijden.. Ongeveer de helft heeft ooit gezegd dat de duivel hun helpt bij schrijven van deze muziek. Ik vind het opvallend dat dit soort mensen meer rekening houden met de invloeden van de satan dan wij hier op dit forum.

[Aangepast op 23/5/03 door jacob]
Kikker

Bericht door Kikker »

Soms heb je van die hele ruige muziek en is de tekst helemaal niet fout ofzo. Soms heb je muziek die heel rustig is en dan kom je er ineens achter dat het eigenlijk niet door de beugel kan. Het is echt heel moeilijk om uit te maken wat je wel en niet luisteren kunt.
Sailor

Bericht door Sailor »

We dwalen van de oorspronkelijke stelling af, maar dit is ook interessant. Als Rinie er niets tegen heeft, gaan we zo even door.

Ik ben het veelal met Jacob eens. Van anderen kunnen we leren. Jacob, je bent er nogal mee bezig geweest. Wat zijn jouw criteria om muziek goed/af te keuren?

Sailor
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik heb zelf ook jarenlang naar die helse popmuziek geluisterd. Ik kan niet anders dan dat je er door gehersenspoeld wordt.

Als ik met mijn huiswerk bezig was, dan had ik skyradio op de achtergrond aanstaan. Als ik in de trein zat naar school, dan had ik mijn walkman op skyradio staan. Achteraf gezien, was ik gewoon verslaafd aan die muziek. 's Avonds als ik op bed lag, dan speelde die muziek mij nog door het hoofd. Wat was dat toch een benauwd leven achteraf gezien. Maar daar ben je ben blind voor als je er midden in leeft.

Ik kan niet anders zeggen dat het muziek uit hel is. Een half jaar geleden hield ex-dj Vreugdenhil bij ons een lezing en liet ons ook wat popmuziek horen en liet het in slowmotion horen. Van hardcore tot rustige popmuziek. Je hoorde echt honden blaffen en het geluid van vechtende katten en het gekrijs en gegil van mensen. ’t Leek was alsof die muziek opgenomen was in de hel. Verschrikkelijk gewoon. Dit is geen onzin wat ik hier zit te vertellen. Het is verderfelijke muziek! Het is geen muziek waar God in het middelpunt staat. En alles waar God niet in het middelpunt staat is goddeloos. Dus dat is duivels.

En dan kun je wel zeggen dat je een blije christen moet zijn en van het leven genieten, maar ik denk dat die blijdschap meer menselijk is, dan goddelijk. Zeker ook blijdschap wordt gekend in het leven van ware christenen. Maar dat is geen blijdschap in die wereld die vergaat. Maar een blijdschap en een hartelijke vreugde in Christus. Dat God het verlorene zoekt, en het verdorvene vernieuwt.

Ik heb het idee dat er velen zijn die hun eigen godsdienst leventje invullen. Van: Ik vind dat dit wel kan, en dit mag ook wel. Ik ga op zondag wel naar de kerk toe enzo. Ik lees uit de Bijbel en ik bid wel. Ik ben serieus. Maar wat zeg Gods Woord? Dat zegt Gods Woord niet. Denk daar niet te makkelijk over. God is een heilig God. En wil niet dat jij een ander dient. Popmuziek is duivelsemuziek. Je luistert naar de muziek van de duivel. En van de duivel mag je rustig naar de kerk toe gaan hoor. Dat vindt hij helemaal niet erg. Hij probeert juist de godsdienstige mensen in zijn macht te krijgen. Hij is niet tevreden met de wereld. Juist de godsdienstige mensen verleidt hij door te zeggen dat het allemaal niet zo ‘zwaar’ hoeft. En geeft ze ook nog eens een valse rust! Wees verdacht op die hellehond.

Maar als je zo door blijft leven, dan beland je met je hele eigengerechtigde godsdienst en met heel je christelijke vrome gedoe in de hel. Je doet zo niks anders, dan je zelf bedoelen. We zijn hier op deze aarde om tot Gods eer te leven, en niet naar deze wereld. We leven wel in deze wereld, maar je mag niet de wereld gelijkvormig worden. De wereld en satan hebben je ondergang op het oog! Daar moet je tegen strijden. Strijden tegen de wereld, duivel en tegen je eigen verdorven vlees.

Nee, die rotzooi van de wereld hoef ik niet meer. Weg wereld, weg schatten, niets kan mij meer bevatten. Het heeft voor mij van nul en generlei waarde meer.

Soms luister ik ongemerkt in de kantine van school nog wel ’s naar popmuziek hoor. Dat vind ik, als ik weer tot het besef kom erg jammer. Het is zo moeilijk, want de uitgangen van het hart blijven zo op die vroegere vrienden gericht. Gericht op de banden die er waren met zonde en wereld. Een moeilijke strijd. Maar Christus heeft de wereld en satan overwonnen! Wat een troost. Christus heeft de strijd overwonnen! Daar hoeft niets meer van ons bij. De Heere strijdt door middel van Zijn volk, van hun eigen inspanningen. Een kind van God doet alles wat hij kan, maar uiteindelijk is het de kracht van de Heere.

Een loodzwaar juk? Nee hoor, helemaal niet. Naar o.a. popmuziek luisteren, dat is een benauwd en een ziekelijk loodzwaar juk. Het is mij allemaal tot een last geworden.

Geef mij maar de psalmen, waar God in het middelpunt staat!

Hij de Vorst der aard, is alle eer waard!

Wie is die Vorst zo groot in eer?

’t Is God, d’almachtig Operheer;

’t Is God geweldig in het strijden.
Sailor

Bericht door Sailor »

Oorspronkelijk gepost door Sailor
We dwalen van de oorspronkelijke stelling af, maar dit is ook interessant. Als Rinie er niets tegen heeft, gaan we zo even door.

Ik ben het veelal met Jacob eens. Van anderen kunnen we leren. Jacob, je bent er nogal mee bezig geweest. Wat zijn jouw criteria om muziek goed/af te keuren?

Sailor
En die van jou Matthijs?

Als jullie dit nu eens aan ons voorleggen, dan kunnen wij er praktisch misschien wat mee.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Alle muziek waar geen rekening met God wordt gehouden is verkeerd.
Kikker

Bericht door Kikker »

Ik ben helemaal verslaafd aan 538 geweest.
Plaats reactie