Arena, een allegorie over de kracht van de waarheid

Plaats reactie
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Arena, een allegorie over de kracht van de waarheid

Bericht door edele strijdster »

Wie van jullie kent het boek "Arena"?
Pas heb ik het gelezen, en vroeg me af
wat ik er van moest denken.

Even vanaf de achterkant overgeschreven:
Om een zakcente te verdienen, doet Vallie Hayes mee aan
een psychologisch experiment. Het klinkt eenvoudig: ze moet in
een soort hindernisbaan de weg naar de uitgang aflegen. De wervingsfolder belooft haar dat het haar leven zal
veranderen. Maar als het experiment eenmaal is begonnen, blijkt het verre van eenvoudig te zijn.

Carrie belandt in een angstaanjagende vreemde wereld, de Arena, en in een levensgevaarlijke strijd tussen goed en kwaad. Met slechts beperkte hulpmiddelen en enkele cryptische aanwijzingen tot haar beschikking begint ze aan een trektocht vol gevraen. Er is maar één manier om te ontsnappen uit de Arena. Zolang ze zich maar houdt aan de aanwijzingen van de Weldoener, blijft ze op de goede weg en is ze veilig. Maar de instructies zijn soms raadselachtig en de misleidende macht van de Arena is groot - en dodelijk.

Arena is een meeslepende allegorie over de kreacht va nde waarheid, die consequeties van keuzevrijheid, en een Schepper die tegelijk liefdevol en rechtvaardig is.

Karen Hancock is biologe, schrijver en fervent schilder. Ze woont in tuscon, Arizona. Arena is haar eerste roman.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Gebruikersavatar
fallen king
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2006, 14:15
Contacteer:

Bericht door fallen king »

Misschien kun je vertellen waar je eigenlijk mee zat?
Toen ik het eens zag leek het me wel wat om eens te lezen, maar er is nog nooit wat van gekomen... het is ook niet heel erg bekend geloof ik.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Mooi boek. Het is weer eens wat anders dan de doorsnee roman.
De allegorie wordt gaandeweg het boek steeds duidelijker.
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

refo schreef:Mooi boek. Het is weer eens wat anders dan de doorsnee roman.
De allegorie wordt gaandeweg het boek steeds duidelijker.
Komt er niet iets van een 'scherm' in voor waar je niet doorheen mocht?
Ik snapte niet wat dat betekende.
Wie wel?
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

fallen king schreef:Misschien kun je vertellen waar je eigenlijk mee zat?
Toen ik het eens zag leek het me wel wat om eens te lezen, maar er is nog nooit wat van gekomen... het is ook niet heel erg bekend geloof ik.
Nou, hoe verder ik in het boek kwam, hoe vaker ik ging nadenken of je de weg tot het geloof mag gieten in zo'n 'sausje' als in dit boek. Het klinkt een beetje vaag, maar ik denk, dat wanneer je het boek kent, je wel begrijpt wat ik bedoel....

Komt er niet iets van een 'scherm' in voor waar je niet doorheen mocht?
Ik snapte niet wat dat betekende.
Wie wel?
Bij dit scherm had ik zelf het idee dat de zonden/ het zondigen ermee bedoeld werd(en).
In de praktijk is dat natuurlijk ook zo. Je doet iets verkeerd, je consientie spreekt, maar eigenlijk wil je de volgende keer weer het zelfde doen waarvan je weet dat het niet goed is. En zo wordt je steeds meer getrokken door/ naar die ene zonde.
Maar misschien zijn er anderen die een andere uitleg voor dit scherm hebben.....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Plaats reactie