Kerkenraadslid of ds. met snor en/of baard. Kan dat?

Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

We kregen een keer door een ringbeurt een dominee uit Hoogeveen. Een dominee met snor! Leek net een bouwvakker en volgens had hij dat beter kunnen worden ook.. Een verhaaltje oplezen kan ik ook nog wel..

2 jaar geleden kregen we een kandidaat met een sikje. Verschrikkelijk vond ik het.

Het is tegenwoordig een modeverschijnsel geworden.

2 jaar geleden zat ik es een keer in de ger. gem. van Elspeet, en daar zag ik een vrouw lopen met een baard!!! Om principiële redenen schoor ze zich niet. Ik vond het echt afschuwelijk!

Nee hoor, doe mij maar gewoon Gilette Mach 3...
Liever Turks dan Paaps
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
We kregen een keer door een ringbeurt een dominee uit Hoogeveen. Een dominee met snor! Leek net een bouwvakker en volgens had hij dat beter kunnen worden ook.. Een verhaaltje oplezen kan ik ook nog wel..

2 jaar geleden kregen we een kandidaat met een sikje. Verschrikkelijk vond ik het.

Het is tegenwoordig een modeverschijnsel geworden.

2 jaar geleden zat ik es een keer in de ger. gem. van Elspeet, en daar zag ik een vrouw lopen met een baard!!! Om principiële redenen schoor ze zich niet. Ik vond het echt afschuwelijk!

Nee hoor, doe mij maar gewoon Gilette Mach 3...

wat is er nou precies mis met een baard?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door jacob
wat is er nou precies mis met een baard?
Wereldgelijkvormig he! :pu

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
We kregen een keer door een ringbeurt een dominee uit Hoogeveen. Een dominee met snor! Leek net een bouwvakker en volgens had hij dat beter kunnen worden ook.. Een verhaaltje oplezen kan ik ook nog wel..

2 jaar geleden kregen we een kandidaat met een sikje. Verschrikkelijk vond ik het.

Het is tegenwoordig een modeverschijnsel geworden.

2 jaar geleden zat ik es een keer in de ger. gem. van Elspeet, en daar zag ik een vrouw lopen met een baard!!! Om principiële redenen schoor ze zich niet. Ik vond het echt afschuwelijk!

Nee hoor, doe mij maar gewoon Gilette Mach 3...

wat is er nou precies mis met een baard?
Ik heb verder geen commentaar op een baard. Maar 't is tegenwoordig een modeverschijsel geworden... Maar we zijn inmiddels al op msn in gesprek over baarden:cool:
Liever Turks dan Paaps
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
We kregen een keer door een ringbeurt een dominee uit Hoogeveen. Een dominee met snor! Leek net een bouwvakker en volgens had hij dat beter kunnen worden ook.. Een verhaaltje oplezen kan ik ook nog wel..
Het domineesvak houdt meer in dan preken hoor. En de ene doom kan nu eenmaal beter uit z'n bolle hoof-ie preken dan de ander. Met het góed "oplezen" van een preek is niets mis.
2 jaar geleden kregen we een kandidaat met een sikje. Verschrikkelijk vond ik het.

Het is tegenwoordig een modeverschijnsel geworden.
Pardon? Als er ook maar iets niet "hot" is, is het wel een baardje of snorretje!!!
Misschien is het nu een modeverschijnsel in refoland....? Die komen altijd overal 50 jaar achter aan kakken.........
2 jaar geleden zat ik es een keer in de ger. gem. van Elspeet, en daar zag ik een vrouw lopen met een baard!!! Om principiële redenen schoor ze zich niet. Ik vond het echt afschuwelijk!
Da's inderdaad te walgelijk om over te praten. Pruimde zij misschien ook nog???? :,


Een 'breekje' van Breekijzertje
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Het domineesvak houdt meer in dan preken hoor. En de ene doom kan nu eenmaal beter uit z'n bolle hoof-ie preken dan de ander. Met het góed "oplezen" van een preek is niets mis.
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met een preek oplezen, maar een kinderbijbel verhaaltje kan ik ook nog wel vertellen!! Totaal geen inhoud! Een paar vrome woorden kan elke papegaai nog wel zeggen.

Afgelopen zondag werden we in Vierhouten er bij bepaald, dat de Heilige Geest de dominee rechtstreeks de woorden in hart geeft. De dominee voelde de aanwezigheid van de Heilige Geest niet meer tijdens het preken zondagavond. Ik heb nog nooit zo'n bijzondere dienst meegemaakt. Tussendoor bad de dominee om de Heilige Geest. Hij wist het niet meer. Ja, met het verstand kon hij nog wel wat preken, maar hij voelde dat het niet rechtstreeks van de Heilige Geest kwam.
Pardon? Als er ook maar iets niet "hot" is, is het wel een baardje of snorretje!!!
Misschien is het nu een modeverschijnsel in refoland....? Die komen altijd overal 50 jaar achter aan kakken.........
Nou Tante Beppie, een stoppelbaardje is dus zeker wel in de mode he;) Tja, en een echte baard, dat zal misschien wat minder zijn.
Liever Turks dan Paaps
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met een preek oplezen, maar een kinderbijbel verhaaltje kan ik ook nog wel vertellen!! Totaal geen inhoud! Een paar vrome woorden kan elke papegaai nog wel zeggen.
Gelukkig hebben de op kinderniveaugeschiedenissen in de kinderbijbel wel inhoud! Volgens Gods woord moet ons geloof toch als van de kinderen worden? Laten we het dan maar eenvoudig houden en op kinderniveau want kinderen zitten ook in de kerk. Tijdens een aparte bijeenkomst mag er van mij best wel moeilijk worden gedaan maar niet als er kinderen bij zijn! Kinderen moeten het kunnen volgen want volgens mij hebben ze ook een ziel!
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met een preek oplezen, maar een kinderbijbel verhaaltje kan ik ook nog wel vertellen!! Totaal geen inhoud! Een paar vrome woorden kan elke papegaai nog wel zeggen.
Gelukkig hebben de op kinderniveaugeschiedenissen in de kinderbijbel wel inhoud! Volgens Gods woord moet ons geloof toch als van de kinderen worden? Laten we het dan maar eenvoudig houden en op kinderniveau want kinderen zitten ook in de kerk. Tijdens een aparte bijeenkomst mag er van mij best wel moeilijk worden gedaan maar niet als er kinderen bij zijn! Kinderen moeten het kunnen volgen want volgens mij hebben ze ook een ziel!
Ik hou zelf ook wel van eenvoudigheid hoor, maar als je bij die ds. onder het gehoor zit, dan kun je wel janken..............!!!
Liever Turks dan Paaps
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Okay,

Als het allemaal maar bijzaken zijn, wiens dominee heeft een snor en/of baard?

Ik begin zelf. (om maar zo bescheiden te zijn......)

Eén van mijn predikanten heeft een flinke baard en snor.
Hij lijkt wel een beetje op zo'n apostelfiguur zoals je die wel ziet in kinderbijbels..........
Gelukkig is-ie op zondag nog goed verstaanbaar door al dat haar heen............... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Afbeelding

Dominee ontdaan van baard
op drukbezochte Lentemarkt

ALBLASSERDAM- Vooral vrijdagavond was het bijzonder druk op de Lentemarkt van de Havenkerk. Niet zo vreemd, omdat veel bezoekers wisten dat 'hun' dominee Remco Veldman van zijn baard ontdaan zou worden als er meer dan 1750 gulden zou worden opgehaald ten behoeve van de plaatselijke Rwanda-actie. Toen bleek dat dat bedrag 'gehaald' was, kon de schaar in het haar van de predikant worden gezet. Ook op zaterdag was het gezellig druk en genoten vele mensen van de rommelmarkt en de activiteiten daaromheen. De inzet van de vrijwilligers en de koopbereidheid van het publiek zorgden voor een opbrengst van ruim 7000 gulden. Het geld komt in zijn geheel ten goede aan een weeskinderenproject in Rwanda., alwaar de Gereformeerde Havenkerk een partnership heeft met een lokale gemeente.




Een 'breekje' van Breekijzertje
erdna

Bericht door erdna »

Abraham had toch ook een baard!

----
een erwtje van erdna
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door erdna
Abraham had toch ook een baard!

----
een erwtje van erdna
Vader Abraham heeft ook een baard.......


Een 'breekje' van Breekijzertje
erdna

Bericht door erdna »

>>Maar of er een hoofdzaak van gemaakt wordt? Nee, ben ik niet met je eens! Ik heb er naemlijk nog nooit een woord over horen vallen, binnen de GG, bij ons niet en verder ook niet. <<

klopt hoor, er zijn misschien 2 van de 53 gemeentes waar men hier moeilijk over doet. En Paulus zei dat hij in der eeuwigheid geen vlees meer zou eten als zijn broeders zich daaraan zouden ergeren, dus als je in zo'n gemeente zit besluit je gewoon om in der eeuwigheid je baard of snor af te scheren! Da's pas christelijk. Kolenvuurs op het hoofd hopen.
erdna

Bericht door erdna »

sorry, ik bedoel 2 of 3 van de 153 gemeentes binnen de GG...

-----
een 'erwtje' van erdna
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door erdna
En Paulus zei dat hij in der eeuwigheid geen vlees meer zou eten als zijn broeders zich daaraan zouden ergeren, dus als je in zo'n gemeente zit besluit je gewoon om in der eeuwigheid je baard of snor af te scheren! Da's pas christelijk. Kolenvuurs op het hoofd hopen.
Daarom heb ik als avatar ook een plaatje van Spurgeon zónder baard ;)

Je kind niet mogen dopen omdat vader een snor heeft valt volgens mij onder wetticisme en heeft niet zoveel met de woorden van Paulus te maken.

Mijn geestelijke vader draagt trouwens een baard, staat hem goed hoor!

[Aangepast op 24/10/03 door Kislev]
Plaats reactie