Kerkenraadslid of ds. met snor en/of baard. Kan dat?

Lecram

Kerkenraadslid of ds. met snor en/of baard. Kan dat?

Bericht door Lecram »

In sommige gemeenten een grote zonde, in andere gemeenten (zelfs binnen zelfde kerkverband) geen probleem: een kerkenraadslid met snor en/of baard.

Hoe is dat bij jou in de gemeente?

Om maar te verklappen hoe dat bij ons is: een echte GG gemeente met 1 ouderling met snor EN baard!!!! Bij ons dus: no problemo.

Ds. Kuijt had trouwens op het zendingsveld ook een dikke baard. En korte broek, maar dat terzijde.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ben jij toevallig die ouderling Marcel.
Jij zit toch in de kerkenraad?
Ds. J. Catsburg schrijft over de baard een stukje. Op deze site bij u vraagt. klik hier http://www.omsionswil.nl/index.php?opti ... =3&topid=3


[Veranderd op 28/5/02 door matthijs019]
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door matthijs019
Ben jij toevallig die ouderling Marcel.
Jij zit toch in de kerkenraad?
In de scheertopic gaf ik aan me nat te scheren, Matthijs, dus je puzzel klopt niet :)

Ik ben het dus niet.:bou:
Refojongere

Bericht door Refojongere »

""een echte GG gemeente""

Sinds wanneer bestaan er Gereformeerde Gemeenten gemeenten? ;)
Een thuislezer draagt geen baard of snor had ik pas in het RD gelezen. Wel een leuk stukje.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Refojongere

Sinds wanneer bestaan er Gereformeerde Gemeenten gemeenten? ;)
Sinds 1907 :bou:
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd!!!!


( heeft meer met "netheid en traditie te maken dan met ""het kan wel"" of ""het kan niet"")

alles kan...... koffiekan theekan cherrykan snorkan baardkan maar of het geoorloofd is binenn een bepaalde (kerkelijke) gemeenschap???

ach laat maar...

dit staat voor mij op gelijk niveau met de rokken/broekn discussie en is [size=-2]laag Niveau[/size]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lecram

Bericht door Lecram »

Kraak jij het ff af, Billy, ik denk dat ik me als slachtoffer ga opstellen en maar ga zeggen dat ik nooit meer een discussie ga starten. Dan zijn jullie er als de kippen bij dat iedereen zijn mening mag zeggen en alle bijdragen waardevol zijn. :-:-:-:-:-:-:-:-

Gezien de discussie die op plaatselijk nivo soms afspelen, denk ik dat dit voor sommigen een hot item is.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Matthijs zegt: elkaar niet afkraken.
Ik vindt het zeker wel discussie waard.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Wij zijn ook een echte Ger. Gem. en bij ons is het ook geen probleem. In de kerkraad zit ook iemand die een snor heb.

Waarom zal men er moeite mee hebben? Is die moeite bijbels gefundeerd?
Lecram

Bericht door Lecram »

Het is niet bijbels gefundeerd, maar ik weet van gemeenten waar men niet 'op het lijstje' komt bij het niet scheren van de bovenlip en/of wang en/of onderkaak.
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Een thuislezer draagt geen baard of snor had ik pas in het RD gelezen. Wel een leuk stukje.
O nee Refojongere???
Ik ken zat thuislezers die snorren en baarden dragen...
Niet zomaar wat zeggen dus...

Groetjes,
Lieneke (die ook uit een thuislezersgezin komt, vandaar!!)
Lecram

Bericht door Lecram »

Het stond laatst in de krant, Lieneke, dat een verdachte in een oplichterszaak was vrijgesproken, o.a. omdat hij een snor droeg. En de advocaat had als argument aangedragen dat 'thuislezers geen snorren dragen'. Vandaar die opmerking van RJ. Snappie?

(waarom lezen jullie eigenlijk thuis???)
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als het niet bijbels gefundeerd is en ook niet voortkomt uit een bijbelgedeelte dan vind ik het onzin om het te verbieden.

Bij verhouding man/vrouw en kleding wordt vaak aangegeven dat het een uitting van de scheppingsorde is. Maar als bij baard en snor niet een onderbouwing is, waarom dan tegen?

Hoe worden bijbelse personen vaak afgebeeld? Met baard. Het is dan ook de vraag of het ook echt zo was, maar toch zie je het altijd. Een baard/snor heeft toch de functie om je gezicht te beschermen? Hoe moeten we dan met mensen omgaan die zwaar behaarde borsten hebben? :D
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door kridje
Hoe moeten we dan met mensen omgaan die zwaar behaarde borsten hebben?
Volledige bedekking der borsten. :stu
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Hoe moeten we dan met mensen omgaan die zwaar behaarde borsten hebben?
Mannen of vrouwen:D?
Adviseer ze Gilet Match 3, daarvoor loopt hier op het forum een aardige reclamecampagne in een ander topic.

Er zijn ook vrouwen met overbeharing. "Moeten" zij wél hun snoetjes scheren?:cool:

Peet
Plaats reactie