Dathenum verlaat refoforum

Dathenum

Dathenum verlaat refoforum

Bericht door Dathenum »

Dathenum verlaat refoforum

Lieve forum-vrienden,
Ik heb deze middag in de auto besloten om een einde te maken aan mijn carrierre op refoforum. De 3,5 jaar dat ik lid ben geweest heb ik veel van jullie geleerd, en ben jullie een beetje als virtuele familie gaan zien.

De redenen van mijn vertek van dit forum zijn:
* Het kost veel tijd. Gewoon minder vaak op refoforum kijken helpt niet, want ik heb niet veel zelfdicipline, en het werkt verslavend :wink:
* Ik merk dat ik het niet kan laten ook onder mijn werk even te kijken, en te reageren.
* Ik vrees dat door discussies eerder polarisatie optreed, dan dat er mensen overtuigd worden

Als ik mensen op enige manier heb benadeeld met mijn postings spijt me dat, en bied ik mijn excuses aan. Verder is op dit forum mijn streven altijd "sola scriptura" geweest.

Dan rest mij niets anders dan jullie allemaal nog veel zegen (zowel persoonlijk als op dit forum) toe te wensen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

We zullen je postings missen...
Alhoewel ik me in je laatste punt helemaal kan vinden.
Het b(B)este toegewenst!

Een hartelijke groet,
Mister
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Beste Dathenum

Wat jammer dat je refo forum gaat verlaten, we hebben je bijdragen altijd heel erg gewaardeerd en er ook nog wat van geleerd. Tóch kunnen we je keuze wel begrijpen. We wensen je God's onmisbare zegen toe op je levenspad maar stiekum hopen we je toch nog weer terug te zien op dit forum (net zoals Petrus nog weleens afscheid heeft genomen). Éen van de redenen dat ik zo weinig meer op dit forum kom was omdat ik ook verslaafd dreigde te raken maar ben daar gelukkig vanaf.
Een hartelijke groet van Petrus en Tamarinde.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Jammer. Als refoforummen schadelijk wordt moet je stoppen.
Het allerbeste voor de toekomst!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Re: Dathenum verlaat refoforum

Bericht door uitgeworpen »

Dathenum schreef:Dathenum verlaat refoforum

Lieve forum-vrienden,
Ik heb deze middag in de auto besloten om een einde te maken aan mijn carrierre op refoforum. De 3,5 jaar dat ik lid ben geweest heb ik veel van jullie geleerd, en ben jullie een beetje als virtuele familie gaan zien.

De redenen van mijn vertek van dit forum zijn:
* Het kost veel tijd. Gewoon minder vaak op refoforum kijken helpt niet, want ik heb niet veel zelfdicipline, en het werkt verslavend :wink:
* Ik merk dat ik het niet kan laten ook onder mijn werk even te kijken, en te reageren.
* Ik vrees dat door discussies eerder polarisatie optreed, dan dat er mensen overtuigd worden

Als ik mensen op enige manier heb benadeeld met mijn postings spijt me dat, en bied ik mijn excuses aan. Verder is op dit forum mijn streven altijd "sola scriptura" geweest.

Dan rest mij niets anders dan jullie allemaal nog veel zegen (zowel persoonlijk als op dit forum) toe te wensen.
Jij ook veel zegen toegewenst, ga met God...
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Er mag wel eens wat meer naaste liefde zijn op dit forum anders gaan hier meer mensen weg!
Laat mensen in zijn waarde, en probeer echt in liefde iemand te laten zien dat hij het fout ziet of dat je het ook anders kan zien!
Accepteer de ander. Je BROEDER en ZUSTER in Christus!!!

Dathenum zal je missen, en je waardevolle bijdragen!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Het werkt inderdaad verslavend, althans voor mij is dat ook zo, reden dat ik probeer niet zoveel te posten, al lees ik wel een beetje mee.

Dathenum: het ga je goed, al ken ik je niet.

Ik vind het eigenlijk erg jammer dat dit forum zo besloten is, ik heb van de meesten geen idee wie er achter schuil gaan. Zijn er mensen die ook begin 20 zijn, zoals ik, wat doen ze, waar gaan hun interessen naar uit, waar wonen ze, etc.? Het leuke van een forum vind ik toch als je mensen leert kennen, door een meeting ofzo.

Als die nog eens wordt georganiseerd moeten alle oud-leden ook maar komen. :)
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Vincent schreef:Het werkt inderdaad verslavend, althans voor mij is dat ook zo, reden dat ik probeer niet zoveel te posten, al lees ik wel een beetje mee.

Dathenum: het ga je goed, al ken ik je niet.

Ik vind het eigenlijk erg jammer dat dit forum zo besloten is, ik heb van de meesten geen idee wie er achter schuil gaan. Zijn er mensen die ook begin 20 zijn, zoals ik, wat doen ze, waar gaat hun interessen naar uit, waar wonen ze, etc.? Het leuke van een forum vind ik toch als je mensen leert kennen, door een meeting ofzo.

Als die nog eens wordt georganiseerd moeten alle oud-leden ook maar komen. :)
Leuk idee, ik weet niet of er veel twintigers zijn.
Vast wel. Doe een oproepje onder 'overige' :idea:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

`Speciaal voor Petrus verwijderd´ :wink:
Laatst gewijzigd door Christiaan op 15 nov 2006, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:Mensen die bij MSN aangemeld zijn: plaats in je profiel gewoon eens je adres!
Christiaan: Doe een oproepje onder 'overige' en NIET in een afscheidstopic..................
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Geachte Dathenum:

Het ga je wel, dat je die Vrede mag bezitten/krijgen die alle verstand te boven gaat. Ik heb je hier op het forum niet al te best gekend, maar altijd gezien dat je een man van hoge principe ben. Heb ook nooit, zover ik weet, onenigheden met je gehad.

Uw broeder in Christus,


Bert Mulder
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Dathenum verlaat refoforum

Bericht door astroguy »

Het ga je goed. Ik kan het wel begrijpen gelet op de redenen.

Mocht je ooit eens naar het zuiden afzakken dan zijn in mijn profile de contact details opgenomen.
Atze
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Beste Dathenum, broeder,

jammer dat je vertrekt. Ik vond je bijdragen altijd schriftuurlijk.
bedankt en de God des vredes zij met je.
Adorote

Bericht door Adorote »

Christiaan schreef:Er mag wel eens wat meer naaste liefde zijn op dit forum anders gaan hier meer mensen weg!
Laat mensen in zijn waarde, en probeer echt in liefde iemand te laten zien dat hij het fout ziet of dat je het ook anders kan zien!
Accepteer de ander. Je BROEDER en ZUSTER in Christus!!!

Dathenum zal je missen, en je waardevolle bijdragen!

Deze bijdrage is de meest verstandige van deze draad, dan is er nog een lange weg te gaan hier; de angst is hier de grote factor; hen die zeker zijn in het Geloof staan sterk en hebben geen angst, zijn zeker in het leger van de Militia Christi.

Veel mensen zeggen ik ga weg van dit forum of van een forum in het algemeen , meestel zie je ze weer terug onder een andere naam, dus ook dit afscheidt zal waarschijnlijk tijdelijk zijn.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Het ga je goed!
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Plaats reactie