Hoe was jou sexuelevoorlichting?

Op welke manier heb jij sexuele voorlichting ontvangen?

Ik kreeg helemaal geen voorlichting
38
51%
Het was heel geheimzinnig.
11
15%
Bij mij thuis ging het op een heel open manier.
26
35%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Je hebt natuurlijk gelijk, Parsifal.

En het is beter niet op trolls in te gaan....

Hoe moeilijk dat ook voor het vlees is....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

zie gewijzigde tekst hierboven.
Laatst gewijzigd door Rens op 17 apr 2007, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Rens schreef:Een troll (mv.: trolls, vernederlandst: trol (mv.trollen)) is, in een internetomgeving, een persoon die slechts tot doel heeft onrust te zaaien en veel reacties en aandacht te krijgen.

DIT bedoel je Parsifal??
dit, omdat er personen kunnen zijn die niet de moeite willen nemen kennis te nemen van bepaalde internet-links.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Je hebt natuurlijk gelijk, Parsifal.

En het is beter niet op trolls in te gaan....

Hoe moeilijk dat ook voor het vlees is....
Ik word werkelijk bedroefd als ik zie dat er forummers zijn die er, naar het schijnt, willens en wetens op uit zijn om te shockeren c.q. zichzelf te manifesteren, en daarbij niet schuwen personen aan te vallen of belachelijk te maken.

Ik wil dan ook verwijzen naar de forumregels en roep degenen die zich hieraan schuldig maken op om deze regels na te leven in ieders belang.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

......tja......die was niet optimaal.......gelukkig kun je tegenwoordig veel vinden op het internet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33354
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Breekijzertje schreef:......tja......die was niet optimaal.......gelukkig kun je tegenwoordig veel vinden op het internet.
Wat naar voor je, joh.
Hoe kan je dan met liefde ergens aan terug denken?

Wat dat vinden op internet betreft, denk ik dat je het merendeel zelf getypt heb.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Breekijzertje schreef:......tja......die was niet optimaal.......gelukkig kun je tegenwoordig veel vinden op het internet.
Ah, dat verklaart een hoop. Mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad ontsporen vaak ;)

Knuffel van mij ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Marnix schreef:
Breekijzertje schreef:......tja......die was niet optimaal.......gelukkig kun je tegenwoordig veel vinden op het internet.
Ah, dat verklaart een hoop. Mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad ontsporen vaak ;)

Knuffel van mij ;)
Laten we het wel serieus houden Marnix. Het gevaar is dat e.e.a. in het belachelijke wordt getrokken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33354
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Breekijzertje schreef:
Marnix schreef:
Breekijzertje schreef:......tja......die was niet optimaal.......gelukkig kun je tegenwoordig veel vinden op het internet.
Ah, dat verklaart een hoop. Mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad ontsporen vaak ;)

Knuffel van mij ;)
Laten we het wel serieus houden Marnix. Het gevaar is dat e.e.a. in het belachelijke wordt getrokken.
Laten we daar inderdaad met elkaar voor waken: dat dit een serieus forum blijft.

Een lach moet kunnen (al is het met een traan), maar laat niemand trachten Breekijzertje belachelijk maken!
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Tiberius schreef:
Breekijzertje schreef:
Marnix schreef:
Breekijzertje schreef:......tja......die was niet optimaal.......gelukkig kun je tegenwoordig veel vinden op het internet.
Ah, dat verklaart een hoop. Mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad ontsporen vaak ;)

Knuffel van mij ;)
Laten we het wel serieus houden Marnix. Het gevaar is dat e.e.a. in het belachelijke wordt getrokken.
Laten we daar inderdaad met elkaar voor waken: dat dit een serieus forum blijft.

Een lach moet kunnen (al is het met een traan), maar laat niemand trachten Breekijzertje belachelijk maken!
Iedereen mag mij belachelijk maken....ik doe graag mee zelfs.........als het maar uit gekkigheid gebeurt............er zijn personen die voor minder in de hoogste bomen vliegen............
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Breekijzertje schreef:
Marnix schreef:
Breekijzertje schreef:......tja......die was niet optimaal.......gelukkig kun je tegenwoordig veel vinden op het internet.
Ah, dat verklaart een hoop. Mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad ontsporen vaak ;)

Knuffel van mij ;)
Laten we het wel serieus houden Marnix. Het gevaar is dat e.e.a. in het belachelijke wordt getrokken.
Laten we daar inderdaad met elkaar voor waken: dat dit een serieus forum blijft.

Een lach moet kunnen (al is het met een traan), maar laat niemand trachten Breekijzertje belachelijk maken!
Wie kaatst.... :) En ze kan wel tegen een stootje hoor. Overigens was het enige welgemeende in die post de laatste zin :)

Zullen we weer verder gaan met het onderwerp?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Kan het niet zo zijn dat diegenen die in hun kinder/jeugdjaren het allemaal zélf hebben moeten uitzoeken, sneller geneigd zijn te ontsporen dan diegenen die wél in deze materie zijn opgevoed??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Als kind van een jaar of 10 zag ik thuis een blad liggen waarin stond hoe de ovulatie plaatsvind.
Ik had een vriendinnetje bij me die er nogal gniffelend naar stond te kijken.
Mijn moeder nam ons even apart en legde ons uit dat het helemaal niet "vies" was wat daarin stond. Daarbij legde ze uit hoe een meisje op haar twaalfde/dertiende jaar ongesteld wordt en wat dat in houdt, daarbij gaf ze ook nog wat sexuele voorlichting.
Ik ben blij dat mijn moeder daar zo open in was, maar was boos toen dat vriendinnetje het op school op een nare manier doorbazuinde hoe mijn moeder ons had voorgelicht.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Rens schreef:Kan het niet zo zijn dat diegenen die in hun kinder/jeugdjaren het allemaal zélf hebben moeten uitzoeken, sneller geneigd zijn te ontsporen dan diegenen die wél in deze materie zijn opgevoed??
Zit wat in denk ik.......hoeft niet.
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

Breekijzertje schreef:
Rens schreef:Kan het niet zo zijn dat diegenen die in hun kinder/jeugdjaren het allemaal zélf hebben moeten uitzoeken, sneller geneigd zijn te ontsporen dan diegenen die wél in deze materie zijn opgevoed??
Zit wat in denk ik.......hoeft niet.
Dat denk ik ook niet. Het kan juist ook andersom werken. Dat je voorzichtiger en afwachtender bent....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Plaats reactie