Bond tegen het vloeken / De Gouden Kooi

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bond tegen het vloeken / De Gouden Kooi

Bericht door jvdg »

Geen gevloek meer bij Tien

MA 18 dec 2006 | 16.13
Televisiezender Tien neemt maatregelen tegen grof taalgebruik in het programma De Gouden Kooi.

Het onderwerp grove taal is zowel in de sport als op televisie actueel en houdt ook Tien bezig. Daarnaast vindt de zender dat dit soort taalgebruik niet past bij 'Miljonairs', zoals de zender haar Gouden Kooi deelnemers graag noemt.

Tien neemt haar verantwoordelijkheid door de regel in te stellen dat grof taalgebruik bestraft wordt met het inleveren van 3 contactpunten per scheldwoord.

Voor de Miljonairs in De Gouden Kooi zijn contactpunten zeer belangrijk. Op basis van het aantal contactpunten wordt immers bepaald hoe lang iemand contact kan hebben met zijn of haar vrienden en familie. En met name in deze feestmaand zijn de punten voor de Miljonairs zeer waardevol.

De Bond tegen het Vloeken had bezwaar aangetekend bij Talpa tegen het veelvuldige gevloek op de zender.

Vanmorgen verraste Gouden Kooi-deelnemer Brian de Bond met een telefoontje. Hij gaf aan zich te schamen voor de grove scheldwoorden die hij heeft geuit en bood zijn welgemeende excuses aan.

De Bond gaf op zijn beurt aan niet de intentie te hebben Brian en de andere deelnemers de les te leren, maar om zich mét de deelnemers in te zetten voor respectvolle taal op de buis. Als klap op de vuurpijl deelde Brian mee dat alle Gouden Kooi-deelnemers zich inschrijven als donateur van de Bond.
Bron: IKON

Laten we ons niet op de borst slaan, maar het strekt wel tot verblijding.
Een oproep aan ons allen om voor Zijn Naam en Zaak uit en op te komen.
Ballerina

Bericht door Ballerina »

Dit is inderdaad een goed bericht die mij best verbaasd. :)
Alhoewel ik 'De Gouden Kooi' een triest gebeuren vind, maar ja dat doet er verder niet toe. Wat ik heel fijn vind is dat ik op stations steeds meer posters zie van de 'Bond tegen vloeken'.
Plaats reactie