De kerstdagen 2006, wat doe jij?

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

De kerstdagen 2006, wat doe jij?

Bericht door Lassie »

De kerstdagen 2006, wat doe jij?

Wat zijn jullie plannen? met de kerstdagen?

Ik ga dit jaar de kerstdagen alleen door brengen, in mijn eigen huisje, met (veel) boeken en tijdschrifjten. kerk gang, en ik zal zeker ook op internet te vinden zijn. Een wandeling maken.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Weinig plannen zoals gewoonlijk.
Zoiezo de kerstzangdienst en de andere kerkdienst. Bezoeken.
Waarschijnlijk iets speciaals eten, niets buiten sporigs.
En kerstconcert van onze beroemde Zeeuwsekoor school bij wonen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: De kerstdagen 2006, wat doe jij?

Bericht door Afgewezen »

Lassie schreef:De kerstdagen 2006, wat doe jij?

Wat zijn jullie plannen? met de kerstdagen?

Ik ga dit jaar de kerstdagen alleen door brengen, in mijn eigen huisje, met (veel) boeken en tijdschrifjten. kerk gang, en ik zal zeker ook op internet te vinden zijn. Een wandeling maken.
Klinkt aanlokkelijk. :wink:
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:En kerstconcert van onze beroemde Zeeuwsekoor school bij wonen.
Bestaat die nog steeds dan?
Is Evert Heijblok nog niet met pensioen langzamerhand? De laatste keer dat ik ze hoorde, vier jaar geleden, viel 't me nogal tegen.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:En kerstconcert van onze beroemde Zeeuwsekoor school bij wonen.
Bestaat die nog steeds dan?
Is Evert Heijblok nog niet met pensioen langzamerhand? De laatste keer dat ik ze hoorde, vier jaar geleden, viel 't me nogal tegen.
Ze hebben een nieuwe dirigent! En voor een (jonge) jongenskoor is het een goed koor!
Als kunnen ze niet op tegen een goed koor als van Wells Cathedral.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:
Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:En kerstconcert van onze beroemde Zeeuwsekoor school bij wonen.
Bestaat die nog steeds dan?
Is Evert Heijblok nog niet met pensioen langzamerhand? De laatste keer dat ik ze hoorde, vier jaar geleden, viel 't me nogal tegen.
Ze hebben een nieuwe dirigent! En voor een (jonge) jongenskoor is het een goed koor!
Als kunnen ze niet op tegen een goed koor als van Wells Cathedral.
Hee, leuk! Wie is de nieuwe dirigent?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Is dat niet Marcel van Westen?
Adorote

Bericht door Adorote »

Dat gaat niemand toch wat aan , prive is prive, en dat is alleen voor echte vrienden .
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik ga de kerstnachtdienst in de Koepelkerk (met vuurkorfen en warme chocolademelk :)) en de kerstochtenddienst in Arnhem bijwonen. Vervolgens ga ik kennis maken met de ouders en andere familie van mijn kers(t)verse vriendin :) Voor het eerst sinds 9,5 jaar kom ik weer eens in Zeeland. Wat daar allemaal gaat gebeuren weet ik niet, ik laat me verrassen. 2e kerstdag 's avonds weer terug en de dag daarop weer fijn werken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

1e kerstdag naar beide diensten en verder is deze dag voor ons gezin. 2e kerstdag, mijn ouders en oms komen en 's avonds kerstviering van de zondagschool.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

- kerkdiensten bezoeken (2 a 3)
- kinderkerstdiensten bezoeken (2)
- zingen
- gezellig doen met familie
- eten
- slapen
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Ik ga de kerstnachtdienst in de Koepelkerk (met vuurkorfen en warme chocolademelk :)) en de kerstochtenddienst in Arnhem bijwonen. Vervolgens ga ik kennis maken met de ouders en andere familie van mijn kers(t)verse vriendin :) Voor het eerst sinds 9,5 jaar kom ik weer eens in Zeeland. Wat daar allemaal gaat gebeuren weet ik niet, ik laat me verrassen. 2e kerstdag 's avonds weer terug en de dag daarop weer fijn werken :)
Ik hoop voor je dat die kerstochtenddienst niet te vroeg begint! :wink:
Wij blijven tussen de kerkdiensten gewoon gezellig thuis.
En in verband met het "lijnen" zullen we ook niet verkeerd eten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

half 10, maar daarna ga ik pas naar Zeeland hoor... :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gisterenavond mochten we naar de kerstviering van mijn zoontje op school. Naast dat ik ongeloofelijk trots was op hem (hij kon zijn tekst heel goed en hij zong elk liedje enthoustiast mee) was er een prachtige boodschap door het programma heen geweven. Maar ik werd erg geraakt door wat een van de jufs bijna aan het eind zei.
"Jezus werd geboren in een eenvoudige stal. De herder die het nieuws als eerste hoorden waren eenvoudige mensen en Maria en Jozef, zijn ouders op aarde waren ook eenvoudige mensen. Is ons Kerstfeest ook zo eenvoudig als dat eerste Kerstfeest?"
Ik vond dit wel heel confronterend. Ook al staat bij ons wel de boodschap centraal, je "leukt" je huis toch op met lampjes en kaarsjes en eet je iets extra's bij het diner.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

Inderdaad Jolanda, dit is een boodschap die we allemaal mee kunnen nemen (zegt iemand die vanmiddag de rollade voor 2e kerstdag in de vriezer legde :oops: )
Verder hebben we dit jaar heel weinig kerst-vieringen vooraf. Geen van de kinderen viert het op school in bijzijn van de ouders, iedere school met een andere reden. Maar met kerst mogen we gelukkig wel naar de kerk :)
Verder blijft kerst hier vrij sobertjes, vooral omdat de dame des huizes mag werken. Dus is het aan dit persoontje om de gezelligheid enzo over te brengen. Ach ja... dat zal ook best lukken!
Plaats reactie