Twee doden bij ongeval

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door babbeltje
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Binnen refoweb hebben ze een soort van condeleance geopend, waar een vriendin van Ilse en haar vriend mauritz (die het ongeluk niet heeft overleefd) een stukje heeft geschreven en daaronder de condeleance's van de mederefowebbers.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=6684

(mensen, dit is geen reclame maken, maar meer uit mededeleven)

Jullie zijn vrij om ook zo'n topic te openen binnen osw.

Niks is verplicht, niks moet! Voel je dus ook niet verplicht.

Blijkbaar is er geen belangstelling voor.
Als jullie wel je steun willen betuigen kan je dit ook of refoweb doen.
Open een topic zou ik zeggen... trek niet te snel conclusies ;)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Roemeniegroep

dit is de website van de groep die dus naar roemenie zou gaan en daar het werk van barmhartigheid zouden uitvoeren.

[Aangepast op 13/7/04 door Lassie]
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Condoleren kan beter op Refoweb. Daar vertoefden de slachtoffers immers?

- - - knip - - -

[Aangepast op 13/7/04 door OSW Moderator]
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

- - - knip - - -

[Aangepast op 13/7/04 door OSW Moderator]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

- - - knip - - -

[Aangepast op 13/7/04 door OSW Moderator]
janita!!!

Bericht door janita!!! »

Hier zijn geen woorden voor, laten we bidden!
Jelle

Bericht door Jelle »

Als je dit leest, ook de advertenties in het dagblad, dan krijg je koude rillingen over je rug heen.
Mijn eerste gedachte is dan altijd: Ben ik bereid om zo plotseling voor God te verschijnen? De vraag blijft: hoe verschijn ik rechtvaardig voor God.
Als ik denk aan de families die dit verlies moeten dragen dan is het alleen maar Hij die kracht kan geven om dit te dragen. Menselijk gezien is dit niet te dragen.

De Heere zij allen nabij om dit verlies te dragen
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Natuurlijk. Vrome woorden genoeg. Maar geen wereldse raadgevingen. Dit was helemaal geen discussie over rijgedrag. Maar iedereen wil toch dat dit niet meer gebeurt!!

Als het geen Roemeniegangers uit onze kringen waren geweest hadden we ook onze schouders opgehaald en gezegd: moet je maar niet zo hard rijden!
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Natuurlijk. Vrome woorden genoeg. Maar geen wereldse raadgevingen. Dit was helemaal geen discussie over rijgedrag. Maar iedereen wil toch dat dit niet meer gebeurt!!

Als het geen Roemeniegangers uit onze kringen waren geweest hadden we ook onze schouders opgehaald en gezegd: moet je maar niet zo hard rijden!
Vrome woorden?? Het enige wat we kunnen bieden aan de nabestaanden (behalve ons gebed) zijn bemoedigende woorden. Niet zo netjes om dat nu als vrome praat af te doen.

Goedbedoelde adviezen over rijgedrag en verkeersveiligheid kun je een ander topic voor openen toch? En dat heeft verder ook niks te maken met de vraag of de slachtoffers uit refo-kringen komen of niet.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Laat onze bede maar zijn of wij voor dergelijke ongelukken gespaard mogen blijven.
Overigens reken ik erop dat de moderator niet bedoelt wat hij schrijft.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Beste WSO, het gaat niet om de manier waarop het ongeluk is gebeurt, laat dat maar rusten. Het gaat hier om diep bedroefde ouders, respectievelijk familieleden, die een dierbaar pand aan het graf toe moeten betrouwen, en dat is een hele zware gang, ik hoop dat jij er voor bewaard mag blijven.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Moedeloos word je er van....

Er is een ernstig ongeluk gebeurd. Iedereen wil dat dat niet meer gebeurd. De oorzaak is bekend. En dan laten we dat maar rusten! Dit is toch nadrukkelijk geen condoleance-discussie.

Vele jongeren gaan de komende weken op dezelfde manier op pad. En juist zij zijn vaak de slachtoffers door gebrek aan rijervaring.

Waarschuw je om voorzichtig te doen. Komt er een moderator met 'dit is geen topic over rijgedrag'. Nee natuurlijk niet!!

Ik denk dat die ouders het roerend met me eens zijn.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Moedeloos word je er van....

Er is een ernstig ongeluk gebeurd. Iedereen wil dat dat niet meer gebeurd. De oorzaak is bekend. En dan laten we dat maar rusten! Dit is toch nadrukkelijk geen condoleance-discussie.

Vele jongeren gaan de komende weken op dezelfde manier op pad. En juist zij zijn vaak de slachtoffers door gebrek aan rijervaring.

Waarschuw je om voorzichtig te doen. Komt er een moderator met 'dit is geen topic over rijgedrag'. Nee natuurlijk niet!!

Ik denk dat die ouders het roerend met me eens zijn.
Als je in een nieuwe topic zonder explicite relatie met het ongeluk over verkeersveiligheid wil discussieren is er volgens mij niks aan de hand hoor. Ik zie wel gekkere onderwerpen voorbijkomen hier. Het is natuurlijk niet kies om daarover in een topic over dat ongeval te beginnen. Ik begrijp niet dat je onderscheid niet kunt maken. Zoals Andre ook zegt, het gaat hier niet om de manier waarop dat ongeluk gebeurt is, het gaat hier om de nabestaanden, de ouders/familie/bekenden en de andere passagiers.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Natuurlijk. Vrome woorden genoeg. Maar geen wereldse raadgevingen. Dit was helemaal geen discussie over rijgedrag. Maar iedereen wil toch dat dit niet meer gebeurt!!

Als het geen Roemeniegangers uit onze kringen waren geweest hadden we ook onze schouders opgehaald en gezegd: moet je maar niet zo hard rijden!
- - - knip - - -

(tja klinkt net zo hard als die woorden van jou).

[Aangepast op 14/7/04 door OSW Moderator]
Plaats reactie