Muzieksmaak van Refoforum

Van welke muziek hou je het meeste?

Klassieke muziek
36
33%
Koormuziek
8
7%
Orgelmuziek (Klassiek)
20
19%
Orgelmuziek (Populair)
5
5%
Jazz
2
2%
Gospel
10
9%
Praise
7
6%
Popmuziek
5
5%
Anders, namelijk..............
15
14%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Onbekende »

Hendrikus schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:Samenzang, of orgelkoralen zonder teveel lawaai en andere poespas.
Maar goed dat je niet bij de inwijding van de tempel hoefde te zijn :)
Dat hele orkest uit Psalm 150, stel je voor... bazuinen, snarenspel, klinkende cymbalen, luit en harp, trommels! Wat een poespas, of niet dan?
Elke kerk die Psalm 150 serieus neemt zou op z'n minst een band voorin moeten hebben staan :D

Dit is natuurlijk niet echt serieus bedoeld, maar o.a. Psalm 150 laat wel zien dat wij alle soorten van muziek mogen gebruiken tot Gods eer!
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:
HHG-member schreef:Psalmen, gezangen, liederen koorzang zowel samenzang, solozang.
Hier zullen de meesten van dit forum toch wel naar luisteren?
Welkom op RF!
Ja natuurlijk luisteren de meesten dit wel op RF.
Misschien een domme vraag hoor. Maar waar leid je dat uit af? Er staat toch 8 procent?

Ik luister wel regelmatig naar Nederland Zingt en soms naar een samenzangcd van Sanderman of Sneep, maar dat is uitzonderlijk. Verder luister ik alleen bij cantates naar solozang. Ik begrijp niet zo goed hoe je concludeert dat 'de meesten van het forum wel naar koorzang van geestelijke liederen zullen luisteren'
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door -DIA- »

Onbekende schreef:
Hendrikus schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:Samenzang, of orgelkoralen zonder teveel lawaai en andere poespas.
Maar goed dat je niet bij de inwijding van de tempel hoefde te zijn :)
Dat hele orkest uit Psalm 150, stel je voor... bazuinen, snarenspel, klinkende cymbalen, luit en harp, trommels! Wat een poespas, of niet dan?
Elke kerk die Psalm 150 serieus neemt zou op z'n minst een band voorin moeten hebben staan :D

Dit is natuurlijk niet echt serieus bedoeld, maar o.a. Psalm 150 laat wel zien dat wij alle soorten van muziek mogen gebruiken tot Gods eer!
Kijk als je het begrijpt: Dan kan je wel eens de dode materiaal erbij willen roepen. Ik heb het meermalen gehoord, als een ziel in de vrijheid wordt gesteld kan hij of zij het alleen niet af. Dan roepen ze: Komt, maakt God met mij groot! Dan kunnen, bij wijze van spreken, alle trommels en harpen niet nog niet voldoende, en dan wordt het: Alles wat adem heeft love de Heere!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Onbekende »

-DIA- schreef:
Onbekende schreef:
Hendrikus schreef: Dat hele orkest uit Psalm 150, stel je voor... bazuinen, snarenspel, klinkende cymbalen, luit en harp, trommels! Wat een poespas, of niet dan?
Elke kerk die Psalm 150 serieus neemt zou op z'n minst een band voorin moeten hebben staan :D

Dit is natuurlijk niet echt serieus bedoeld, maar o.a. Psalm 150 laat wel zien dat wij alle soorten van muziek mogen gebruiken tot Gods eer!
Kijk als je het begrijpt: Dan kan je wel eens de dode materiaal erbij willen roepen. Ik heb het meermalen gehoord, als een ziel in de vrijheid wordt gesteld kan hij of zij het alleen niet af. Dan roepen ze: Komt, maakt God met mij groot! Dan kunnen, bij wijze van spreken, alle trommels en harpen niet nog niet voldoende, en dan wordt het: Alles wat adem heeft love de Heere!
Helemaal mee eens DIA
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
HHG-member schreef:Psalmen, gezangen, liederen koorzang zowel samenzang, solozang.
Hier zullen de meesten van dit forum toch wel naar luisteren?
Welkom op RF!
Ja natuurlijk luisteren de meesten dit wel op RF.
Misschien een domme vraag hoor. Maar waar leid je dat uit af? Er staat toch 8 procent?

Ik luister wel regelmatig naar Nederland Zingt en soms naar een samenzangcd van Sanderman of Sneep, maar dat is uitzonderlijk. Verder luister ik alleen bij cantates naar solozang. Ik begrijp niet zo goed hoe je concludeert dat 'de meesten van het forum wel naar koorzang van geestelijke liederen zullen luisteren'
Is geen domme vraag hoor.
Ik bedoel dat het min of meer logisch is dat de meeste van hier wel eens koormuziek luisteren. Ik luister meer klassieke muziek dan koormuziek, maar dat wil niet zeggen dat ik het nooit luister.

De vraag in de poll is ook niet: Vink alle muzieksoorten aan die je luistert, maar de vraag is van welke muzieksoort je het meest houdt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4595
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Bertiel »

wij luisteren op zondagavond vaak een box "psalmen & gezangen" van spotify zodat we onder het rummikubben lekker kunnen meegalmen
Daarnaast luisteren we zondagmorgen altijd naar de Bach cantates behorende bij de zondag.
Op maandagavond is er op de lokale radio een verzoekplatenprogramma met geestelijke liederen en die staat ook veel aan.
En overdag met enige regelmaat een kinderkoor of Elly & Rikkert.
Rest klassiek, van solo, acapella tot Mahler 8
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Chrisje72 »

Ik houd het meest van piano muziek. Vind het over het algemeen rustgevend, en gebruik het dan ook als ik focus muziek nodig heb.
Iets minder focus muziek, maar waar ik graag naar luister zijn de piano guys. Ook erg leuk om te kijken op YouTube.
Als ik tussen 7 en 8 savonds in de auto zit altijd Groot nieuws radio met het programma Wens. Al begin ik het nu vaak wel veel van hetzelfde te vinden, vaak dezelfde albums/koren.
Zondag op werk naar de kerk ook GNR, dan zijn het vaak psalmen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Hendrikus »

Bertiel schreef:wij luisteren op zondagavond vaak een box "psalmen & gezangen" van spotify zodat we onder het rummikubben lekker kunnen meegalmen
Bijzonder, psalmen galmen tijdens het rummikuppen ;)

https://onzetaal.nl/taalloket/rummikuppen-rummikubben
~~Soli Deo Gloria~~
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door HersteldHervormd »

Hochzeitstag auf Troldhaugen van Grieg.

Heerlijk stuk, aangezien hij de Chopin van het noorden genoemd word kan ik dit zeker waarderen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HHG-member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2023, 21:57

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door HHG-member »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
HHG-member schreef:Psalmen, gezangen, liederen koorzang zowel samenzang, solozang.
Hier zullen de meesten van dit forum toch wel naar luisteren?
Welkom op RF!
Ja natuurlijk luisteren de meesten dit wel op RF.
Misschien een domme vraag hoor. Maar waar leid je dat uit af? Er staat toch 8 procent?

Ik luister wel regelmatig naar Nederland Zingt en soms naar een samenzangcd van Sanderman of Sneep, maar dat is uitzonderlijk. Verder luister ik alleen bij cantates naar solozang. Ik begrijp niet zo goed hoe je concludeert dat 'de meesten van het forum wel naar koorzang van geestelijke liederen zullen luisteren'
Het is toch niet zo moeilijk. Gewoon muziek met een geestelijke strekking.
Dat valt reuze goed te begrijpen. Ik citeerde overigens meer als koorzang of geestelijke liederen.
Ik begrijp u niet echt.
Laatst gewijzigd door HHG-member op 11 jan 2023, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9191
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:Hochzeitstag auf Troldhaugen van Grieg.

Heerlijk stuk, aangezien hij de Chopin van het noorden genoemd word kan ik dit zeker waarderen.
Waarom in het Duits? Ik houd verder van Grieg's muziek. Solveigs sang zet ik nog vaak op. Als je ooit I de buurt van Bergen in Noorwegen bent is het Grieg museum (het Troldhaugen van de bruiloft) echt de moeite waard.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1773
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Ararat »

HHG-member schreef:
DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
HHG-member schreef:Psalmen, gezangen, liederen koorzang zowel samenzang, solozang.
Hier zullen de meesten van dit forum toch wel naar luisteren?
Welkom op RF!
Ja natuurlijk luisteren de meesten dit wel op RF.
Misschien een domme vraag hoor. Maar waar leid je dat uit af? Er staat toch 8 procent?

Ik luister wel regelmatig naar Nederland Zingt en soms naar een samenzangcd van Sanderman of Sneep, maar dat is uitzonderlijk. Verder luister ik alleen bij cantates naar solozang. Ik begrijp niet zo goed hoe je concludeert dat 'de meesten van het forum wel naar koorzang van geestelijke liederen zullen luisteren'
Het is toch niet zo moeilijk. Gewoon muziek met een geestelijke strekking.
Dat valt reuze goed te begrijpen. Ik citeerde overigens meer als koorzang of geestelijke liederen.
Ik begrijp u niet echt.
Als het maar niet oppervlakkig is. :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Hochzeitstag auf Troldhaugen van Grieg.

Heerlijk stuk, aangezien hij de Chopin van het noorden genoemd word kan ik dit zeker waarderen.
Waarom in het Duits? Ik houd verder van Grieg's muziek. Solveigs sang zet ik nog vaak op. Als je ooit I de buurt van Bergen in Noorwegen bent is het Grieg museum (het Troldhaugen van de bruiloft) echt de moeite waard.
Had het in het Noors gemoeten? Misschien omdat hij dit stuk tijdens zijn periode in Leipzig geschreven heeft? Ik weet het ook niet.
Hoop ik echt ooit eens te doen, lijkt me erg mooi.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door J.C. Philpot »

Ik beluister elke dag de tweede waltz van Dmitri Shostakovich. Maar dat komt omdat de versie die ik gebruik de lengte van mijn koude douche aangeeft (ik heb geen douchewekker), en het meeneuriën (of brullen) mij helpt om onder de straal te blijven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4595
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Bertiel »

je woont vrijstaand hoop ik?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie