bezwaar tegen aanstootgevende reclame

Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Natuurlijk krijg je zometeen een reactie als: "Zorg dat je die reclames niet te zien krijgt, dus gooi die telegraaf en die televisie de deur uit"
Da's wel erg goedkoop. Ik denk dat we zowel het bedrijf als reclamecode kunnen aanspreken op dit "gedrag"

Ik heb zelf ook wel eens een mailtje gestuurd naar VPRO, met de vraag of ze ook netjes konden praten tijdens kinderprogramma's, geen reactie van weer gehad. Nouja, dan maar geen VPRO meer in huis. Wel kinderachtig maar toch.

Goede actie hoor!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Het stoort me dat H&M regelmatig zeer blote reclame op de markt brengt. Ook dti-travel doet dta op dit moment in abri's.
We zouden hier met z'n allen tegen kunnen protesteren door per email een bezwaar te richten aan de reclamecodecommissie.
zie ook: http://www.reclamecode.nl/index2.html

Wat vinden jullie van dit idee?
Gevolg is weer wel dat je door actie te voeren tegen wil en dank reclame maakt voor het bedrijf.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Natuurlijk krijg je zometeen een reactie als: "Zorg dat je die reclames niet te zien krijgt, dus gooi die telegraaf en die televisie de deur uit"
Beetje onmogelijk deze reactie, die billboard zijn gewoon niet te ontwijken als ik naar mijn werk rijd.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Ik heb me daar ook aan geergerd. Waarom moet er op zulke wijzen aandacht getrokken worden? Jammer dat mensen gewoon niet denken aan wat ze op straat gooien. Wat moeten kinderen wel niet van denken?

en wat moet ik er wel niet van denken? toen ik langs zo'n bilboard fietste met de reclame van H&M erop was mijn eerste reactie van: nou, moet dit nou op zo'n manier aandacht getrokken worden? t is toch te gek om los te lopen?

[Aangepast op 23/6/04 door Lassie]
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Beetje onmogelijk deze reactie, die billboard zijn gewoon niet te ontwijken als ik naar mijn werk rijd.
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Maar inderdaad, in dat geval kan de reclamecodecommissie wel worden ingeschakeld.

Wat zijn eigenlijk de wettelijke eisen?
Wat mag wel, en wat mag níet, op zo'n bord?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Lassie..........toen ik langs zo'n billboard fietste...............
Inderdaad: B-I-L-board.......... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
AnotherHero

Bericht door AnotherHero »

En die duizende bushokjes met die nieuwe reclame posters er in.. Voor je leuke zomer vakantie..
Oftewel die met die 5 of 6 dames met hun blote billen zeg maar...

Walgelijk! En dat dan nog 3 x in hetzelfde bushokje, normaal hangt er maar 1 dezelfde reclame in een bushokje :pu
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

En achterop bussen dan? Word ook gepronkt met dames-ondergoed.

Moet gewoon een éénduidig beleid in komen, wat wel en wat niet mag... en niet eindeloos die grens opschuiven.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
En achterop bussen dan? Word ook gepronkt met dames-ondergoed.
Hoe moet je anders reclame maken voor (dames)ondergoed? Valt niet mee zonder een foto van iemand in het bewuste merk ondergoed toch?


Een 'breekje' van Breekijzertje
AnotherHero

Bericht door AnotherHero »

Op plekken waar dame's het zien mischien? En waarom moet er persee een dame in het ondergoed? Okee als het van die slobber boxer onderbroeken zijn okee, maar zo'n touwtje tussen je billen door. Daar zit ook nog verschil in.
Plaats reactie