Wat drink je op dit moment? (zuipschuiteeeeeeeeeen!!)

Adorote

Bericht door Adorote »

Tamarinde schreef:
Adorote schreef: Twee glazen per dag wijn of bier bij de maaltijd in de avond nog een glas bij het lezen van een mooi geschrift of dichtbundel worden de meesten mensen oud bij, en vooral blijven lachen .

Kán dat?????? lachen in stilte? of is dat wat ze noemen: lachen in het vuistje met een glas wijn in het andere knuistje?????????
Ja dat kan, het mooiste plezier komt juist uit de stille zaken en dingen, wie ore heeft die hore.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat drink je op dit moment? (zuipschuiteeeeeeeeeen!!)

Bericht door refo »

Petrus schreef:Wat drink je op dit moment van de dag?

Kijk maar even hoe laat het is als je iets voor je neus hebt staan, en of het wel passend is qua tijdstip etc etc etc.....


on this very moment: een heerlijke, koude, moezelwijn: Piesporter Michelsberg Berenauslese 2001
Even voor de preciezigheid: het is Beerenauslese met 2 ee's.

Dat betekent dat de druiven met de hand zijn uitgezocht. Er worden alleen heel erg rijpen en grote druiven voor gebruikt. 20 euro is nix voor zo'n fles.
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Wat drink je op dit moment? (zuipschuiteeeeeeeeeen!!)

Bericht door astroguy »

Petrus schreef:Wat drink je op dit moment van de dag?

Kijk maar even hoe laat het is als je iets voor je neus hebt staan, en of het wel passend is qua tijdstip etc etc etc.....


on this very moment: een heerlijke, koude, moezelwijn: Piesporter Michelsberg Berenauslese 2001
Gisteravond??
Een weinig wijn voor uw maag en voor uw gedurige ongesteldheden. (2 Tim 5:23)

Sommigen zeggen dat er exegetische moeilijkheden zijn met het woordeke weinig....
En die wijn is natuurlijk Zuid Afrikaans
Atze
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

I k heb een californische Merlot , niet byzonder , maar wijn prijzen zijn hier - net als bij Bert -nogal hoog. Deze kan erbij door. $6 voor een fles
Laatst gewijzigd door Margriet op 16 feb 2007, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Margriet schreef:I k heb een californische Merlot , niet byzonder , maar wijn prijzen zijn hier - net als bij Bert -nogal hoog. Deze kan erbij door. $6
voor een fles
Poe, wat duur! Volgende week mijn lievelingswijn (Spatlese): 6 flessen voor 9 EUR!
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Stuur even wat !!! Ze zijn nog lekkerder ook!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:
Margriet schreef:I k heb een californische Merlot , niet byzonder , maar wijn prijzen zijn hier - net als bij Bert -nogal hoog. Deze kan erbij door. $6
voor een fles
Poe, wat duur! Volgende week mijn lievelingswijn (Spatlese): 6 flessen voor 9 EUR!
Tja, Memento, je hebt Spätlese en Spätlase.....het ligt er maar helemaal aan van welk Moezeldorp, label en oogstjaar.............dus.........zeg het maar.....................Piesporter, Cochem, Löf, noem ze maar op........................
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Petrus schreef:
memento schreef:
Margriet schreef:I k heb een californische Merlot , niet byzonder , maar wijn prijzen zijn hier - net als bij Bert -nogal hoog. Deze kan erbij door. $6
voor een fles
Poe, wat duur! Volgende week mijn lievelingswijn (Spatlese): 6 flessen voor 9 EUR!
Tja, Memento, je hebt Spätlese en Spätlase.....het ligt er maar helemaal aan van welk Moezeldorp, label en oogstjaar.............dus.........zeg het maar.....................Piesporter, Cochem, Löf, noem ze maar op........................
Geen enkel idee. Ik ben niet echt een wijn-fijn-proever. Als het maar lekker zoet is :)
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:
Petrus schreef:
memento schreef:
Margriet schreef:I k heb een californische Merlot , niet byzonder , maar wijn prijzen zijn hier - net als bij Bert -nogal hoog. Deze kan erbij door. $6
voor een fles
Poe, wat duur! Volgende week mijn lievelingswijn (Spatlese): 6 flessen voor 9 EUR!
Tja, Memento, je hebt Spätlese en Spätlase.....het ligt er maar helemaal aan van welk Moezeldorp, label en oogstjaar.............dus.........zeg het maar.....................Piesporter, Cochem, Löf, noem ze maar op........................
Geen enkel idee. Ik ben niet echt een wijn-fijn-proever. Als het maar lekker zoet is :)
Als ik je iets mag aanraden: probeer eens een échte mooie Moezelwijn, Auslese is perfect om te beginnen een échte fijnproever te worden. En écht duur hoeft het niet te zijn, ze beginnen bij zo'n € 8,=

Ik heb aan de Moezel al menig mooie wijn mogen "arresteren": Auslese, Beerenauslese, en zelfs een schitterende Eiswein (maar die is hier vrijwel niet te koop, en zo wel, dan kost het een grootvermogen (vanaf zo'n € 35,=)
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Als je niets te doen hebt, doe het dan niet hier alsjeblieft...........
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik drink wel eens een Hertog Jannetje. Voor de rest geen verstand van drank. Lijkt me eerlijk gezegt ook niet megazinnig.
rivers
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 okt 2005, 09:09

Bericht door rivers »

Een glaasje rode wijn op zijn tijd is niet te versmaden. :|
Men ontmoet maar zelden een persoon die wil luisteren naar wat hij niet horen wil.
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

rivers schreef:Een glaasje rode wijn op zijn tijd is niet te versmaden. :|
en bijster goed voor je gezondheid
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Ik heb aan de Moezel al menig mooie wijn mogen "arresteren": Auslese, Beerenauslese, en zelfs een schitterende Eiswein (maar die is hier vrijwel niet te koop, en zo wel, dan kost het een grootvermogen (vanaf zo'n € 35,=)
Dan begrijp ik wel waar de opbrengst van die digitale collecte heen zou gaan!
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef:
Petrus schreef:Ik heb aan de Moezel al menig mooie wijn mogen "arresteren": Auslese, Beerenauslese, en zelfs een schitterende Eiswein (maar die is hier vrijwel niet te koop, en zo wel, dan kost het een grootvermogen (vanaf zo'n € 35,=)
Dan begrijp ik wel waar de opbrengst van die digitale collecte heen zou gaan!
Ach, die lange wijnvakanties aan de Moezel zijn vergleden in de grijze herinneringen aan mooie en betere tijden...............

maar voor kleine prijsjes is ook al heel wat moois te koop, zo in de prijsklasse van 3 á 4 euri's..........ff opletten, en dan kun je zomaar tegen een béste moezelaar aanlopen........ehhhhhhhhhhh sorry...........aanrijden................ :mrgreen:
Plaats reactie