Onze missie in Uruzgan

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Onze missie in Uruzgan

Bericht door jvdg »

Ter mentale ondersteuning van onze "jongens en meisjes" in Uruzgan is een actie opgestart.

Het is de bedoeling om deze mensen te steunen middels op de autobumpers te plakken stickers.

Ik kan me best voorstellen dat als je uitgezonden bent en vanuit het vaderland verneemt dat een groot aantal burgers niet achter deze missie staat, je jezelf slecht gemotiveerd zou kunnen voelen.
Een explosie van moreelondersteunende stickers kan dan welkom zijn.

Wat denken jullie daarvan?
Wie doet daaraan mee?
Is het vergelijkbaar met de "visjes" stickers etc.?
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Pff.. eerlijk gezegd houd ik niet zo van dit soort acties.
Het is dat ik zelf geen auto heb, anders zou ik zeker niet mee doen. :wink:

Ik geloof niet zo in dat soort stickertjes. Net als ik niet zo in al die rondstuurmailtjes geloof. En die visjes.. ach :roll: het aantal keren dat de auto me eerst opviel door het asociale rijgedrag en dáárna pas door het visje zijn niet op één hand te tellen.

Ik geloof niet dat die mensen er daar zo veel aan hebben als ik hier een sticker zou plakken, hoe aardig het ook bedoeld is. Kunnen we beter allemaal een mailtje sturen.
DFG

Stickers

Bericht door DFG »

Niet alles hoeft uitbundig ten toon van iedereen onder de aandacht gebracht te worden.

Tijdens mijn bezoek in Amerika viel mij het op in de Reformed Congregation dat de dominee bad voor de soldaten in Irak. In onze kerk hoor ik ze er nooit voor bidden. En dat is triest. De steun aan militairen in dát land ligt veel hoger dan in Nederland.

Militairen waarderen hun steun van hun landsgenoten. Ik zal niet zo'n lintje kopen, maar degene in mijn omgeving vinden altijd mijn steun als ze op een uitzending zijn.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Steun aan onze jongens en meiden daar zal hen ongetwijfeld goed doen. Heel simpel, laten we beginnen om die missies niet alleen maar af te kraken. Hen opdragen in het gebed tijdens de eredienst is ook heel goed (gebeurt overigens wel in NL, hoor! bij ons iig wel)
Verder ligt die taak, denk ik, vooral bij de betrokkenen, het thuisfront zeg maar.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door JolandaOudshoorn »

In de Telegraaf stond vandaag een uitslag van een onderzoek te lezen dat een deel van de Nederlanders vindt dat als er 25 militairen gesneuveld zijn het tijd is om terug te trekken,
Hoe denken jullie over de missie? Moeten we terugtrekken, doorgaan, meer troepens turen?
En terzijde: moeten we de dienstplicht weer invoeren? (55% zegt nee)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door Marnix »

Dienstplicht invoeren lijkt me niks :)

Stoppen bij 25 gesneuvelden? Ik weet het niet hoor... Hoeveel onschuldige burgers sneuvelen er? Wat als de geallieerden dat hadden gedaan in de 2e wereldoorlog? Dan waren we nooit vrij geworden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door Sola Scriptura »

ROM 13 OVERHEID GEHOORZAMEN. (paulus schreef dat in anno de tijd van keizers als nero! denk daar maar eens overna)

Dus ja steun de overheid.

Dienstplicht invoeren, was laatst op standpunt nl. op radio 1.
Tuurlijk~! Orde, tucht en discipline!
Zou de jeugd goed doen.

Over deze oorlog.
al die linkse naiefe mensen moeten hun hoofd uit het zand halen. als wij ze niet najagen en doden, ALLEMAAL! MET DE BAN! dan komen ze hier, is het nu 1 of 10 jaar ze komen en gaan u mij en onze kinderen afslachten!


In de Bijbel word er gezegd dat christelijke soldaten genoegen met hun loon moeten nemen.
dus niks mis met soldaat zijn en je land beschermen, ik snap ook niet hoe die linkse ''christelijke'' (hippies) tegen de oorlog kunnen zijn en pasifist zijn en zich op de andere wang toe keren beroepen. ( dat is de Bijbel laten buikspreken)
(verder barst het van het geweld en oorlogen in de Bijbel)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door jvdg »

Na het slachtoffer wat gisteren is gevallen, is vandaag een 44-jarige sergeant-majoor door een bermbom om het leven gekomen.
We betreuren nu reeds de dood van 21 landgenoten.

Laten we deze families steunen in het gebed.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door Marie-Henriëtte »

jvdg schreef:Na het slachtoffer wat gisteren is gevallen, is vandaag een 44-jarige sergeant-majoor door een bermbom om het leven gekomen.We betreuren nu reeds de dood van 21 landgenoten.
Zeer betreurenswaardig, gisteren en vandaag weer. Ik hoop dat meer jongeren over de gevolgen van hun militaire beroep zullen nadenken voordat zij zich laten uitzenden voor missies die vrij weinig kans van slagen hebben. Bijna de helft van de omgekomen Nederlandse militairen in 2007/2008 waren tussen de 20 en 24 jaar oud.
jvdg schreef:Laten we deze families steunen in het gebed.
Dat zeker.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marie-Henriëtte schreef:
jvdg schreef:Na het slachtoffer wat gisteren is gevallen, is vandaag een 44-jarige sergeant-majoor door een bermbom om het leven gekomen.We betreuren nu reeds de dood van 21 landgenoten.
Zeer betreurenswaardig, gisteren en vandaag weer. Ik hoop dat meer jongeren over de gevolgen van hun militaire beroep zullen nadenken voordat zij zich laten uitzenden voor missies die vrij weinig kans van slagen hebben. Bijna de helft van de omgekomen Nederlandse militairen in 2007/2008 waren tussen de 20 en 24 jaar oud.
jvdg schreef:Laten we deze families steunen in het gebed.
Dat zeker.
neem van mij maar aan dat de jongeren wel worden gedwongen om na te denken, voordat ze bij het leger mogen toetreden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
elbert
Berichten: 1350
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door elbert »

JolandaOudshoorn schreef:In de Telegraaf stond vandaag een uitslag van een onderzoek te lezen dat een deel van de Nederlanders vindt dat als er 25 militairen gesneuveld zijn het tijd is om terug te trekken,
Dat vind ik een hele rare manier van denken: stoppen we dan ook met autorijden als er 25 slachtoffers te betreuren zijn bij verkeersongelukken?
N.B. het aantal slachtoffers door verkeersongelukken is per jaar bijna 800 (!). Hoewel elke gesneuvelde militair een drama betekent voor zijn/haar familie, plaatst dit het conflict wel wat in perspectief. Sommige zaken worden in de media bijna compleet vergeten, terwijl andere worden uitvergroot.
De militairen in Afghanistan doen gevaarlijk, maar noodzakelijk werk. Daarin verdienen ze onze steun en niet elke keer een discussie of we er wel of niet mee moeten doorgaan. Daarmee ondermijnen we hun moreel.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re:

Bericht door Democritus »

Jongere schreef:Pff.. eerlijk gezegd houd ik niet zo van dit soort acties.
Het is dat ik zelf geen auto heb, anders zou ik zeker niet mee doen. :wink:

Ik geloof niet zo in dat soort stickertjes. Net als ik niet zo in al die rondstuurmailtjes geloof. En die visjes.. ach :roll: het aantal keren dat de auto me eerst opviel door het asociale rijgedrag en dáárna pas door het visje zijn niet op één hand te tellen.

Ik geloof niet dat die mensen er daar zo veel aan hebben als ik hier een sticker zou plakken, hoe aardig het ook bedoeld is. Kunnen we beter allemaal een mailtje sturen.
Het geeft wel iets van verbondeheid aan. Ik verbaas me daar iedere keer in de VS weer over. Daar hebben veteranen en zij die dienen een zichtbare plaats. Krijgen vaak speciale kortingen op prekparken, stickers op auto's.

Ik ben nu drie keer in een pretpark van Anheuscher Busch geweest (Seaworld en Buschgardens) daar wordt aan gevraagd aan de aanwezige (ex) militairen in het publiek op te gaan staan en dan krijgen deze een staande ovatie.

Niet dat het zo moet maar ik vind het wel van respect getuigen.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door Bureaucraat »

Sola Scriptura schreef:ROM 13 OVERHEID GEHOORZAMEN.
Wat heeft dit ermee te maken?
Dus ja steun de overheid.
Wie of wat is de overheid en wat wil de overheid? Het vorige kabinet was wezenlijk anders dan het huidige? Moet jij als mens dan ook maar om de vier jaar wisselen van standpunt? Doe niet zo naïef.
Over deze oorlog.
al die linkse naiefe mensen moeten hun hoofd uit het zand halen. als wij ze niet najagen en doden, ALLEMAAL! MET DE BAN! dan komen ze hier, is het nu 1 of 10 jaar ze komen en gaan u mij en onze kinderen afslachten!
Wie komen er hier? En met dat afslachten, enkel domme mensen doen zulke domme uitspraken over moslims.
In de Bijbel word er gezegd dat christelijke soldaten genoegen met hun loon moeten nemen.
dus niks mis met soldaat zijn en je land beschermen, ik snap ook niet hoe die linkse ''christelijke'' (hippies) tegen de oorlog kunnen zijn en pasifist zijn en zich op de andere wang toe keren beroepen. ( dat is de Bijbel laten buikspreken)
(verder barst het van het geweld en oorlogen in de Bijbel)
Ik ben tegen oorlog, omdat oorlog enkel leidt tot heel veel humanitair leed.
Anti-quoq
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:23

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door Anti-quoq »

Bureaucraat schreef:
Sola Scriptura schreef:ROM 13 OVERHEID GEHOORZAMEN.
Wat heeft dit ermee te maken?
Dus ja steun de overheid.
Wie of wat is de overheid en wat wil de overheid? Het vorige kabinet was wezenlijk anders dan het huidige? Moet jij als mens dan ook maar om de vier jaar wisselen van standpunt? Doe niet zo naïef.
Over deze oorlog.
al die linkse naiefe mensen moeten hun hoofd uit het zand halen. als wij ze niet najagen en doden, ALLEMAAL! MET DE BAN! dan komen ze hier, is het nu 1 of 10 jaar ze komen en gaan u mij en onze kinderen afslachten!
Wie komen er hier? En met dat afslachten, enkel domme mensen doen zulke domme uitspraken over moslims.
In de Bijbel word er gezegd dat christelijke soldaten genoegen met hun loon moeten nemen.
dus niks mis met soldaat zijn en je land beschermen, ik snap ook niet hoe die linkse ''christelijke'' (hippies) tegen de oorlog kunnen zijn en pasifist zijn en zich op de andere wang toe keren beroepen. ( dat is de Bijbel laten buikspreken)
(verder barst het van het geweld en oorlogen in de Bijbel)
Ik ben tegen oorlog, omdat oorlog enkel leidt tot heel veel humanitair leed.
Maar in Genesis 13 lees je toch echt van een rechtvaardige oorlog, namelijk van Abraham. Waarom? Omdat er een broeder in nood is.
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door Bureaucraat »

Anti-quoq schreef: Maar in Genesis 13 lees je toch echt van een rechtvaardige oorlog, namelijk van Abraham. Waarom? Omdat er een broeder in nood is.
Wil je suggereren dat de oorlog in Afghanistan een rechtvaardige oorlog gelijk Genesis 13 is? En in welke zin zijn Afghanen onze broeders?

Beste Sola vergeet namelijk dat vrijwel alle Afghanen moslim zijn, enkel niet allemaal behorend tot de Taliban.
Plaats reactie