Televisie bezit

Ja ik bezit televisie

Peiling eindigde op 27 okt 2007, 18:35

ja
27
39%
nee
43
61%
 
Totaal aantal stemmen: 70

Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Televisie bezit

Bericht door Gert10 »

Ik ben nogal nieuwsgierig. :oops: Mijn excuses. 'k Vraag me af hoe het is gesteld met het televisiebezit bij de Refoforummers. :shock:

Reacties met het antwoord op 'waarom' lijkt mij leuk. :D
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Nee, ik heb hem absoluut niet nodig. De 10% goede info die via dit medium tot ons komt kan ik ook op internet vinden.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Nee, ik heb al een aantal jaren geen tv, en bevalt me prima

Heb wel tussendoor een korte tijd een tv in huis gehad, maar die is weer even snel verdwenen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

k heb hier een tv staan. 8)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Nee, vind het nou niet echt een sfeermaker in huis. Als ik bij de overburen naar binnen kijk, zijn die vaak vergeten dat het langzaam buiten donker is geworden en zie je alleen lichtflitsen door de kamer. Daarnaast het "dwangmatig" kijken. Ow nog ff dit of ff dat. Of al vast de TV aanzetten als "jouw" programma komt en dan toch nog de "zooi" zien die daarvoor komt. Daarnaast had ik pas een discussie met twee collega's. Die hadden het alletwee over een programma (intussen al 5 afleveringen). Volgens hun erg leuk vol humor. Ik opgezocht op uitzending gemist kom ik bij de eerste aflevering al 3 vloeken tegen. Vraag je je af: dat horen mijn collega's (ja ja reformatorische werkplek) al niet meer. Ook het moraal went. Doodschieten, echtscheidinge, schelden en vloeken. Het wordt allemaal acceptabel als: ja dat gebeurt nu eenmaal, ow ja dan weet je wat er in de wereld leeft. An me hoela, ik heb er teveel negatieve dingen van gezien. (ja mijn ouders hadden er vroeger één. En nee ik mis hem geen dag!)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Roef
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 jun 2007, 20:46

Bericht door Roef »

Nee, omdat er naar mijn mening te veel troep overkomt, maar ook mezelf kennende er veel te veel tijd in gaat zitten. (moet je met internet trouwens ook voor uitkijken) :wink:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Nee, vind het niet goed in een gezin.

Bovendien worden de programma's die ik leuk vind op tijden uitgezonden die ik niet leuk vind.

Wat ik zien wil, kijk ik via internet en als er iets niet op internet staat, is het jammer maar helaas. Ik houd van voetbal, maar kan de wedstrijden best missen. Al zou ik het leuk vinden als ze online te zien waren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
vraagje
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2007, 20:23
Locatie: urk

Bericht door vraagje »

wij hebben ook geen tv, maar dat kan mn schoonfamilie niet erg verwerken geloof ik.
Persoonlijk vind ik dat er bijna alleen maar werelds vermaak te vinden is, en de reclames zijn ook niet erg christelijk, er zijn programma''s waarin christenen, en God bespot wordt, er wordt veel gevloekt, en in bijna elke aflevering is echtscheiding, moord enz te vinden,
Al is het discovery enz, alles is gebaseerd op de evolutie theorie.
mijn mening is, dat als je jezelf christen noemt en je God dus als je Vader hebt, zou je dan dat gene in huis willen halen, wat jouw Vader bespot, voor leugenaar uitmaakt, Zijn naam misbruikt, en Zijn geboden overtreedt?
God is verborgen voor wie Hem niet zoeken, maar openbaart zich aan hen die Hem zoeken!!!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Je hebt het zelf in de hand!

Als mijn vriend thuis aan het werk is, dan pak ik heerlijk een boek en ga ik in de grote stoel zitten! Muziek op de achtergrond.

En soms kijken we samen naar een leuk programma.

Ik mag graag naar medische programma's kijken (trauma, ingang oost etc). Afgelopen za.avond hebben we gezellig Pietje Bell gekeken.
Kees
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2007, 16:44
Locatie: hardinxveld

Bericht door Kees »

Ik heb alle jaren tv gehad. Dit jaar heb ik hem eruit gedaan, ik kon niet anders.
Het is niet alleen wat erop komt maar ook de 'goede programma's'
trekken je van God af. Lijkt me sterk als je een paar uur tv heb zitten kijken dat je dan zomaar kunt gaan bidden.
Ik bedoel dit zeker niet als kritiek want ik heb zelf ook tientallen jaren erachter gezeten, avond aan avond en toen zag ik er echt geen kwaad in. Ik begreep toen ook echt niks van de kerkverbanden waar tv niet was toegestaan.
Nu denk ik daar precies andersom over.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Geen televisie

-“Wat?? Hebt u geen televisie?”
-“Néé, ik heb geen televisie.”
-“Maar, ik bedoel zo’n kastje waar bewegende beelden over verschijnen, hé?”
-“Já, dat bedoel ik ook.”
-“En die heeft u niet?”
-“Die heb ik niet, nee.”
-“Tjonge, ik wist niet dat er nog mensen waren die géén televisie hadden.”
-“Ja, zo ziet u maar weer.”
-“Maar, u wilt toch niet beweren, dat u, zo’n ontwikkeld man, geen televisie in huis hebt.”
-“Ja, dat wil ik wél beweren.”
-“Maar hoe houdt u dan bijvoorbeeld het nieuws bij?”
-“Ik lees kranten.”
-“En hebt u wel een computer?”
-“Ja ik heb wel een computer. Ik wérk zelfs in de computers.”
-“U wérkt er zelfs in?”
-“Ja, dat doe ik.”
-“Dus wel een computer en geen televisie?”
-“Wel een computer en geen televisie, dat heeft u helemaal goed.”
-“Maar bekijkt u wel eens een film?”
-“Ja, soms doe ik dat wel eens, ja. Maar liever pak ik een boek.”
-“En uw kinderen dan, kijken die ook nooit TV?”
-“Dat heeft u helemaal goed, die kijken nagenoeg nooit TV.”
-“Nagenoeg….?”
-“Soms kijken wij TV als wij op vakantie zijn.”
-“Op vakantie…?”
-“In zo’n huisje staat meestal een TV en daar kijken wij dan de hele week naar.”
-“De héle week?”
-“Ja, vaak wel, ja.”
-“En als u dan weer thuis komt, dan kijkt u helemáál niet meer.”
-“Inderdaad.”
-“Maar waaróm hebt u dan geen TV?”
-“Waarom hebt u wél een TV?”
-“Ja, wél een TV, wél een TV? Iedereen heeft toch een TV.”
-“U hebt net gehoord, van niet.”
-“Ja, maar de mééste toch wel.”
-“Dat zal best, maar ík niet.”
-“Maar hébt u dan iets tegen een televisie dan?”
-“Nee hoor, ik heb niets tegen een televisie, ’t is een mooi brokje techniek.”
-“Maar u hebt toch wel een reden, waaróm u geen TV heeft?”
-“Die heb ik zeker.”
-“En die luidt?”
-“Ik wil geen TV, omdat ik er geen behoefte aan heb om iedere avond je tijd te verdoen achter zo stom kastje, waar vaak niets anders dan stompzinnige onzin, nodeloze bloederigheden en andere kwalijke beelden over verschijnen.”
-“Zo, zo, u komt nogal door hoor.”
-“Nee, zo ís het.”
-“Maar het heeft niet te maken met uw kerk ofzo?”
-“Niet in de eerste plaats.”
-“Maar vindt u het niet leuk, om es een keer een lachfilm te bekijken, ofzo?”
-“Oh, ik zou wel mee lachen hoor, en hard ook.”
-“Maar tóch neemt u geen televisie?”
-“Nee, tóch neem ik geen televisie. Hoe kun je nu genieten als er iemand in mekaar getrimd wordt?”
-“Ja, maar da’s niet écht.”
-“Waarom kijkt u er dan naar, als het niet echt is?”
-“Sorry meneer, maar ik begrijp u niet, dat u zonder TV kan. Ik, in mijn plaats, zou er niet aan moeten dénken zonder TV te zijn. Wat is er nou heerlijker om een avondje erachter te hangen en kijken naar een goeie film? Nee, pakt u maar lekker een boek, ik doe het wel met mijn teeveetje. De groeten hoor.”

En zo verloopt dan een gesprek met iemand die wél een TV heeft. Ík heb er geen en ik wíl er ook geen. Niet dat ik er niet graag naar kijk hoor. Want als wij dus inderdaad op vakantie zijn, hangen wij ’s avonds de hele week achter dat ding, kijken naar alles wat leuk vinden, zappen als echte Tv-kijkers, alsof wij het al jaren doen.

Soms bekruipt het gevoel me dat ik bést zo’n ding in huis zou willen hebben. Voor ’t nieuws enzo. Écht, meer zou ik niet kijken. Ik ben zélf baas over die knop. En trouwens het kwaad zit in mij, niet in zo’n ding. En hij is allang achterhaald, want een computer hebben wij allemaal wél. En daar kun je toch óók DVD-s op draaien? Nou, wat voor verschil zit er dan nog in? Bedenk inderdaad eens één reden waarom wij nou geen TV zouden nemen? ‘k Zou er geen weten.
Dus tóch nog maar es een keertje langsgaan bij die audio-video winkel op de hoek.

Maar als wij dan weer zo’n weekje vakantie achter de rug hebben, ben ik dat gevoel hélemaal kwijt en ben ik weer blij, verschrikkelijk blij dat wíj er geen hebben.

“Sorry meneer, maar ik begrijp ú niet, dat u zonder boeken kan. Ik, in mijn plaats, zou er niet aan moeten dénken geen boeken te hebben. Wat is er nou heerlijker om een avondje achter een boek te hangen en het lezen van een mooi verhaal? Nee, hangt u maar lekker achter uw
TV, ik doe het wel met mijn boekje. De groeten hoor.”

JM (had ik nog ergens staan :wink: )
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Schitterend verhaal.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Aardig gesprek, Jakobmarin.

't Gebeurt wel eens dat de ander respect krijgt voor zo'n houding.

Jammer trouwens van die mooie vakantie-avonden die eigenlijk niet bevredigend zijn doorgebracht, maar het steunt je wel in je beslissing géén TV te nemen.

Wim Kan in één van z'n oudejaarsconferences (op de radio), heel lang geleden: Men zegt dat de tv het gezinsleven verrijkt, maar ik zeg u dat die tv het gezinsleven verrekt.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wij hebben eerlijk gezegd wel een tv. En ik moet eerlijk bekennen, je moet echt uitkijken dat tv kijken geen verslaving wordt. Voor je het weet zit je avond aan avond te kijken. Nu hebben we duidelijke afspraken gemaakt en omdat we alternatieve dingen gepland hebben 's avonds, komen we ook helemaal niet meer aan tv kijken toe, tenminste, niet zo veel.
Wel kijken we af en toe een film (DVD) en overdag kinderprogramma's (soms tv, soms DVD) en de muzikale DVD's zijn bij ons heel populair!
Je moet dus zelf heel goed opletten en uitkijken wat je kijkt en hoeveel, maar daarbij kan je elkaar (als je tenminste samen bent) in sturen!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Het is bij ons regelmatig voorgekomen dat we een vakantie hadden geboekt in een huisje waar wél tv stond. Nou, dat lijkt dan eerst heel interessant - maar ook de kinderen kwamen er al heel snel achter dat er bar weinig te vinden is wat de moeite waard is. En tegen de tijd dat we weer huiswaarts gingen, hebben ze herhaaldelijk gezegd: ik ben blij dat we geen tv thuis hebben!
Plaats reactie