Geliefde teksten uit de Bijbel

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Geliefde teksten uit de Bijbel

Bericht door henriët »

Las vandaag deze tekst: 1Kor 10:13

Heb er lang over na zitten denken en ben er nog niet uit..

God geeft geen grotere beproeving dan wij doorstaan kunnen. En met de beproeving schenkt Hij ook de uitkomst, zodat je de beproevingen/ verzoekingen zult verdragen..

Wanneer je je weet in Zijn hand, kan dat soms strijd geven, hoe vaak kan er niet gedacht worden, maar is het wel waar dat ik in Zijn hand ben..
is Zijn bloed ook voor mij?
Op jezelf zien... alles valt in duigen.. maar dan door Hem op jezelf te mogen zien.. Zijn genade nodig te hebben.
verlangen naar Christus, en Zijn reddende werk!
En als Hij je redt, dan zit de duivel niet stil; wat een aanvechtingen en verzoekingen kan de duivel geven, en dan toch, God is nabij tijdens de beproeving.. het zal niet tè zwaar worden. De duivel lijkt soms de winnaar, maar God is OVERWINNAAR.

Ook in het aardse leven kunnen de wegen zo moeilijk zijn en worden (gemaakt) dat er geen uitkomst meer lijkt te zijn.. de zonde die in je leeft, waar je niet aan toe wilt geven, maar wat er toch in kan sluipen, de moeiten van het leven, niet te weten hoe verder, in verdriet te zijn/ door verdriet overvallen te worden, waar dan ook door, rouw, familiezorgen, ziekte, enz enz.. en dan toch... God zal niet zwaarder te dragen geven dan wij kunnen dragen.
Wanneer je op de toppen vanhet geloof bent, zul je dit zeker beamen, ook als je aardse leven lekker gaat, niet teveel tegenslag, alles loopt 'op rolletjes'.. dan is het zo gauw gezegd.. kracht naar kruis.. en dan kun je dat soms ervaren of voelen,
maar juist wanneer je in de duisternis zit, je aangevallen wordt.. je bezet wordt door zorgen ( aardse)
dan deze tekst voor je te houden en daaruit te leven, die belofte durven toepassen...
dan zou het betekenen, dat alle zorgen weg zouden vallen? want met de beproeving ook de uitkomst...

In deze tekst vermaant God ons om in het toekomende tot meer standvastigheid te komen.

aan de ene kant een heel mooie en krachtige/ bemoedige tekst.. maar geeft ook wel vragen.. ( bij mij iig wel)
hoop dat er eens een keer over gepreekt wordt!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
FreekH
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jul 2003, 07:59

Re: Geliefde teksten uit de Bijbel

Bericht door FreekH »

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Geliefde teksten uit de Bijbel

Bericht door memento »

Interessant onderzoek!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Geliefde teksten uit de Bijbel

Bericht door MarthaMartha »

Vanmorgen gelezen en dat trof me zo:

Jesaja vers 25 : Ik, Ik ben het die uw overtredingen uitdelg om Mijnentwil, en Ik gedenk uwer zonden niet".
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie