Van welk kerkverband zijn jullie?

Van welk kerkverband zijn jullie?

Peiling eindigde op 19 nov 2007, 14:11

PKN
19
20%
Hersteld Hervormde Kerk
15
16%
Ger. Gem.
36
38%
Oud. Ger. Gem. in Ned.
4
4%
Oud. Ger. Gem.
1
1%
Christelijke Gereformeerde Kerk
5
5%
Ger. Gem. in Ned.
5
5%
Overige
9
10%
 
Totaal aantal stemmen: 94

hans1234
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 okt 2007, 13:33

Van welk kerkverband zijn jullie?

Bericht door hans1234 »

Van welk kerkverband zijn jullie?
Marco
Berichten: 3621
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Marco »

GKv 8)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

ik ook :D

En die staaaaaaaaat...... Niet op de kaart!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik HHK 8)
De carriereswitch ten behoeve van het forum begint eindelijk vruchten af te werpen ;)
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:16

Bericht door Andreas »

Marnix schreef:ik ook :D

En die staaaaaaaaat...... Niet op de kaart!
Het is niets persoonlijks hoor, maar de lijst uit de forumregels is dus niet zo hard als het lijkt :?: :?:
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

Daarnaast de "Christelijk Gereformeerde Kerk" bestaat ook niet, wel bestaat de "Christelijke Gereformeerde kerk". Essentieel verschil!
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:16

Bericht door Andreas »

Auto schreef:Daarnaast de "Christelijk Gereformeerde Kerk" bestaat ook niet, wel bestaat de "Christelijke Gereformeerde kerk". Essentieel verschil!
Dat verschil kennen ws. alleen de CGK'ers zelf :)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

Andreas schreef:
Auto schreef:Daarnaast de "Christelijk Gereformeerde Kerk" bestaat ook niet, wel bestaat de "Christelijke Gereformeerde kerk". Essentieel verschil!
Dat verschil kennen ws. alleen de CGK'ers zelf :)
Nou helaas, dat schreef een keer een gergem predikant en vervolgens heeft hij daar erg veel spijt van gekregen toen een predikant het vervolgens in zijn artikelen constant over de "Gereformeerd Gemeente" had met tussen haakjes er achter de naam van de predikant. Helaas heb ik dat artikel niet meer waar de GG predikant in het openbaar er op terug kwam dat hij niet helemaal goed getypt had. Zoals je ziet is die 'e' essentieel in de betekenis. :wink:
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:16

Bericht door Andreas »

Auto schreef:
Andreas schreef:
Auto schreef:Daarnaast de "Christelijk Gereformeerde Kerk" bestaat ook niet, wel bestaat de "Christelijke Gereformeerde kerk". Essentieel verschil!
Dat verschil kennen ws. alleen de CGK'ers zelf :)
Nou helaas, dat schreef een keer een gergem predikant en vervolgens heeft hij daar erg veel spijt van gekregen toen een predikant het vervolgens in zijn artikelen constant over de "Gereformeerd Gemeente" had met tussen haakjes er achter de naam van de predikant. Helaas heb ik dat artikel niet meer waar de GG predikant in het openbaar er op terug kwam dat hij niet helemaal goed getypt had. Zoals je ziet is die 'e' essentieel in de betekenis. :wink:
Dat stuk ken ik niet. Ik ken alleen de verklaring van prof. of ds. Velema. Die gaf destijds een verklaring voor die uitgangs-e. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje vergezocht. Maar ik ben het met je eens dat je de naam van een kerkverband gewoon compleet behoord te citeren. :!:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

een "e" meer of minder is voor sommigen wel vaker een halszaak.

Een vergelijkbaar iets is: ben je van de Vergadering der Gelovigen? Nee, de Vergadering ván Gelovigen. Dat verschil is ook niet onbelangrijk.

Maar goed, over tot de orde van de dag.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Andreas schreef:
Marnix schreef:ik ook :D

En die staaaaaaaaat...... Niet op de kaart!
Het is niets persoonlijks hoor, maar de lijst uit de forumregels is dus niet zo hard als het lijkt :?: :?:
Precies, er is hier een gastvrij gedoogbeleid voor mensen buiten die kerkverbanden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
sunlover
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 feb 2007, 23:11

Bericht door sunlover »

Oud gereformeerde gemeente in Nederland
Roef
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 jun 2007, 20:46

Bericht door Roef »

Ger. gem
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Flauw dat de GKV er niet bijstaat in de Poll. Als ik Marnix en Marco was zou ik me erg beledigd voelen 8) . Mijn kerkverband staat er overigens ook niet bij.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

Geref. Gem.
Met geestelijke verwantschap met OGGiN, HHK en GGiN (en misschien ook wel CGK, maar daar ben ik niet bekend).
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie