Blik of bolide

appie
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:08

Bericht door appie »

Ik beken dat ik zelf ook graag een dure auto zou willen rijden. En ook al staat het bezitten van een rijdend statussymbool binnen de kerken ter rechterzijde niet ter discussie, toch voel ik dat er iets niet helemaal klopt. Ik heb het idee dat juist in onze kringen status heel belangrijk is. Ook al wordt dit ontkend. Zeker de kerken ter rechterzijde zouden de mening van Den Hartog moeten delen. Ik denk dat er, wat dit onderwerp betreft, nog heel wat valt te leren van de evangelischen. Gij geheel anders
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Verder is het ook nog eens zo dat een "dure" auto (maar wat is duur? denk ook eens aan veiligheid, verbruik, ontspannen rijden) vaak tweedehands voor een goede prijs verkocht kan worden zodat je uiteindelijk helemaal niet zo duur hebt gereden.
Op zich ben ik het grotendeels met je eens, maar deze opmerking is echt onzin. Vergelijk de leaseprijzen maar eens op http://www.directlease.nl

Voorbeelden:
Volvo XC90 2.5t kinetic
€ 1.213,- excl. btw incl. brandstof

Opel Astra 1.4 cosmo
€ 554,- excl. btw incl. brandstof

Scheelt nogal...
Van lease weet ik niks. Wij kopen de auto of hebben een auto van de zaak.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Het onderwerp auto is één spagaat. Zelfs een simpele auto kan overdaad zijn.

Eén ding is zeker: een personenauto kost alleen maar geld. Er is geen enkele auto die bijdraagt aan de winst van ondernemingen *) of aan het gezinsinkomen. Niet direct en niet indirect. Het is nooit zo dat de winst toeneemt omdat het 'gedeukte kleine autootje' werd ingeruild voor een spiksplinternieuwe Volvo 90.

*)Je snapt dat ik niet autobedrijven of taxiondernemingen bedoel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
zwartwit
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:22
Locatie: Aan de lek

Bericht door zwartwit »

Oorspronkelijk gepost door refoHet is nooit zo dat de winst toeneemt omdat het 'gedeukte kleine autootje' werd ingeruild voor een spiksplinternieuwe Volvo 90.
En andersom?
MS

Bericht door MS »

Denk je dat het echt niet zo is van:

Auto maakt de man!

Denk het wel, maar er zijn altijd uitzondering op de regel.

En overdaad schaad, maar wat overdaad is, is voor iedereen anders.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door refo
Het onderwerp auto is één spagaat. Zelfs een simpele auto kan overdaad zijn.

Eén ding is zeker: een personenauto kost alleen maar geld. Er is geen enkele auto die bijdraagt aan de winst van ondernemingen *) of aan het gezinsinkomen. Niet direct en niet indirect. Het is nooit zo dat de winst toeneemt omdat het 'gedeukte kleine autootje' werd ingeruild voor een spiksplinternieuwe Volvo 90.

*)Je snapt dat ik niet autobedrijven of taxiondernemingen bedoel.

Dus we gaan terug naar paard en wagen en voor hen met wat meer geld het NIJLPAARD--------- want wat status moet er zijn,:,:,:,:,
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Krijgen we een haver en paardenpoepprobleem.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
arend

Bericht door arend »

:sleep:

[Aangepast op 11/2/05 door arend]
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Oorspronkelijk gepost door refoHet is nooit zo dat de winst toeneemt omdat het 'gedeukte kleine autootje' werd ingeruild voor een spiksplinternieuwe Volvo 90.
En andersom?
Andersom zeker wel, ja.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Dus ook geen refo's, evo's, OS'W-ers, grefo's naar de RAI??? Lijkt me zo consequent als je voorstander bent van soberheid.
Wij vertrekken morgenvroeg al naar de RAI. :u:u:u:u
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door refo
Krijgen we een haver en paardenpoepprobleem.
Alle miljeu groeperingen gaan dan op de barricades
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Verder is het ook nog eens zo dat een "dure" auto (maar wat is duur? denk ook eens aan veiligheid, verbruik, ontspannen rijden) vaak tweedehands voor een goede prijs verkocht kan worden zodat je uiteindelijk helemaal niet zo duur hebt gereden.
Op zich ben ik het grotendeels met je eens, maar deze opmerking is echt onzin. Vergelijk de leaseprijzen maar eens op http://www.directlease.nl

Voorbeelden:
Volvo XC90 2.5t kinetic
€ 1.213,- excl. btw incl. brandstof

Opel Astra 1.4 cosmo
€ 554,- excl. btw incl. brandstof

Scheelt nogal...
Van lease weet ik niks. Wij kopen de auto of hebben een auto van de zaak.
Een leaseprijs is een indicatie wat een auto daadwerkelijk kost. uiteraard zit er een marge voor de leasemaatschappij in verwerkt, maar je krijgt een beeld van het verschil.
Overigens zijn de meeste auto's van de zaak leaseauto's
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Dus ook geen refo's, evo's, OS'W-ers, grefo's naar de RAI??? Lijkt me zo consequent als je voorstander bent van soberheid.
Wij vertrekken morgenvroeg al naar de RAI. :u:u:u:u
Ik zou vandaag gaan. :#
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Grote huizen, kasten van pastorieën. Of wat te denken van de haast megalomane boekenverzameling van sommige predikanten.
Deze gelden niet.
Een pastorie is bruikleen. Hier moet je de kerkeraad op aanspreken. En je boekenargument gaat helemaal nergens over. Een dominee heeft dat nou eenmaal nodig. Bovendien valt het met de totale waarde erg mee, zeker als je bekijkt dat boeken hun waarde/nut levenslang behouden in tegenstelling tot autoblik waar na 10 jaar niks meer van waarde over is.

P.S. Complimenten voor prof. den Hertog!!!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

gezeur dat je als kerkganger niet in dure auto mag rijden. Dat heb ik volgens mij al wel eens vaker gezegd hier. Toen kwamen er in een discussie ook al niet uit, dus laten we er maar niet weer aan gaan beginnen.

Meestal zijn het jarloerse mensen die vinden dat iemand niet in een merc. of BMW mag rijden.

Overigens interesseert mij auto's totaal niets, maar vindt het wel toelaatbaar dat er rijke kerkelijke zakenlui in een BMW o.i.d. rijden.

Als je een keer in je leven BMW gereden hebt, en je hebt de centen er voor, dan koop er een als zakenman. Super auto's! Echt ontspannen rijden!
Plaats reactie