Blik of bolide

Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Mijn mening zal onderhand wel bekend zijn dus die zal ik niet meer spuien, maar n.a.v. het krantenbericht wil ik dit zeggen: dhr. Remijn zou pas goed zaken kunnen doen als hij in een astra zou rijden [verkopen ze ook] gegarandeert krijgt hij daar vragen over, kan hij gelijk van zijn geloof getuigen. Dat maakt pas indruk.
Verder wil ik dit nog kwijt, als wij in de week een kerkdienst hebben loopt de parkeer plaats over en niet alleen met dure merken maar ook met 'oude astra's' mensen die zondags kunnen lopen kunnen dat in de week ook, denk eens aan het milieu. Verder heeft een predikant een dubbele verantwoording, hij rijdt zijn auto van het geld van een kerkganger, geld wat evt. gebruikt zou kunnen worden voor evangelie verspreiding. Ook dit, het argument over de kilometers is de grootste nonsens ik rij per jaar minimaal 50.000 km. Komende zomer rijden we 2500km om op onze vakantiebestemming te komen allemaal in een busje [dubbele cabine, niet eens de duurste]. Als er een 'recht' heeft op een duurdere auto zijn wij het wel met bovenstaand argument. Maar goed we komen er w.s. wel weer niet uit, standpunten wat de heilige koe betreft liggen nagelvast en ik zou zeggen "een ieder zei in zijn eigen gemoed ten volste verzekerd.

ps. de astra van meneer Remijn mag wat mij betreft elke dag nieuw zijn dan nog maakt hij indruk om zijn geloofsgetuigenis. Verder zou ik als autodealer met mijn kerkelijke klanten een spaarsysteem opzetten om zendelingen aan een goede auto te helpen. Ieder kerkelijke klant betaalt eeen bepaald onderdeel [b.v. de 4 wielen met onderhoud] en zo spaar je dan een vervoersmiddel voor het evangelie].

ps. 2 een dominee met het argument ik rij veel km dus moet een goede auto is dubbel verkeerd, een mooie fiets kan hij krijgen, hij behoort in zijn gemeente te zijn.

ps. 3 ik heb makkelijk praten, ik kan nog niet eens eenpanda betalen dus kom ook niet in de verleiding, de verleiding slaat bij mij op andere terreinen zijn duizenden :#:# :i:i
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
ps. 3 ik heb makkelijk praten, ik kan nog niet eens eenpanda betalen dus kom ook niet in de verleiding, de verleiding slaat bij mij op andere terreinen zijn duizenden :#:# :i:i
Zegt er een met een Mercedes Benz...........:D
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Egbert
ps. 3 ik heb makkelijk praten, ik kan nog niet eens eenpanda betalen dus kom ook niet in de verleiding, de verleiding slaat bij mij op andere terreinen zijn duizenden :#:# :i:i
Zegt er een met een Mercedes Benz...........:D
Ik hoef me niet te verontschuldigen, gekocht in een tijd dat het grijze kenteken nog voor particulieren mocht, bovendien was de auto in de aanbieding want het nieuwe model was in aantocht en nogmaals de Vito is absoluut niet de duurste in z'n klasse, met schroefvering misschien wel een van de goedkoopste [voor ons was schroefvering een must vanwege de zeezieke passagiers in de Hyundai [ook jaren gereden]]. Maar afgezien van de vering was de Hyundai een van de goedkoopste auto's die we ooit gereden hebben ondanks veelvuldig bezoek aan de garage.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Egbert
ps. 3 ik heb makkelijk praten, ik kan nog niet eens eenpanda betalen dus kom ook niet in de verleiding, de verleiding slaat bij mij op andere terreinen zijn duizenden :#:# :i:i
Zegt er een met een Mercedes Benz...........:D
Wij behoren tot de 3,6%. :#
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Egbert
ps. 3 ik heb makkelijk praten, ik kan nog niet eens eenpanda betalen dus kom ook niet in de verleiding, de verleiding slaat bij mij op andere terreinen zijn duizenden :#:# :i:i
Zegt er een met een Mercedes Benz...........:D
Wij behoren tot de 3,6%. :#
Ik dacht dat alleen woonwagenkampbewoners tot die groep behoorden :t:t
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Egbert
ps. 3 ik heb makkelijk praten, ik kan nog niet eens eenpanda betalen dus kom ook niet in de verleiding, de verleiding slaat bij mij op andere terreinen zijn duizenden :#:# :i:i
Zegt er een met een Mercedes Benz...........:D
Wij behoren tot de 3,6%. :#
Ik dacht dat alleen woonwagenkampbewoners tot die groep behoorden :t:t
Soms voel ik me idd een wnwgnkbwnr
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
gezeur dat je als kerkganger niet in dure auto mag rijden. Dat heb ik volgens mij al wel eens vaker gezegd hier. Toen kwamen er in een discussie ook al niet uit, dus laten we er maar niet weer aan gaan beginnen.

Meestal zijn het jarloerse mensen die vinden dat iemand niet in een merc. of BMW mag rijden.

Overigens interesseert mij auto's totaal niets, maar vindt het wel toelaatbaar dat er rijke kerkelijke zakenlui in een BMW o.i.d. rijden.

Als je een keer in je leven BMW gereden hebt, en je hebt de centen er voor, dan koop er een als zakenman. Super auto's! Echt ontspannen rijden!
Mathijs, heb je het stuk helemaal gelezen? Wat vond je er goed aan en wat niet?

Inderdaad zijn er al talloze sugestieve opmerkingen gemaakt over reforijkdom. Je bevestigd wel met deze opmerking weer opnieuw mijn (misschien wel suggestieve) beeld dat het gewicht van de auto's correspondeert met de leer.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
gezeur dat je als kerkganger niet in dure auto mag rijden. Dat heb ik volgens mij al wel eens vaker gezegd hier. Toen kwamen er in een discussie ook al niet uit, dus laten we er maar niet weer aan gaan beginnen.

Meestal zijn het jarloerse mensen die vinden dat iemand niet in een merc. of BMW mag rijden.

Overigens interesseert mij auto's totaal niets, maar vindt het wel toelaatbaar dat er rijke kerkelijke zakenlui in een BMW o.i.d. rijden.

Als je een keer in je leven BMW gereden hebt, en je hebt de centen er voor, dan koop er een als zakenman. Super auto's! Echt ontspannen rijden!
Mathijs, heb je het stuk helemaal gelezen? Wat vond je er goed aan en wat niet?

Inderdaad zijn er al talloze sugestieve opmerkingen gemaakt over reforijkdom. Je bevestigd wel met deze opmerking weer opnieuw mijn (misschien wel suggestieve) beeld dat het gewicht van de auto's correspondeert met de leer.
Dan kan mijn auto niet zwaar genoeg zijn!!!! :sni
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
visje

Bericht door visje »

Een auto is een ding waarmee je je van a naar b kunt verplaatsen

en liefst op de goedkooptste manier.
vandaar ook onze keus voor een voordelige Hyundai bus. Helaas gaat dat voordelige nu niet meer op, maar dat terzijde.

Bij alles wat we doen moeten we bedenken dat we rentmeesters zijn.
Heb je God wel een bedankt voor die mooie auto waar je in MAG rondrijden ??
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Ik heb het hele verhaal gelezen in het RD. Die Jacco Remijn heeft een zware middag gehad. Hij was niet opgewassen tegen Prof. den Hertog. Maar ik denk dat wij allen schuldig zijn aan uitgaven van luxe aard. Degene die van een uitkering moeten leven zullen wij wel niet op dit forum vinden. Ik ben wel van mening dat ik teveel geld uitgeef aan zaken waar ik buiten kan. Of het nu een auto is, of misschien ga ik straks met mijn vrouw wel lekker uit eten met een goed glas wijn, wij kunnen wat dat betreft wel met een onsje minder.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Ik heb het hele verhaal gelezen in het RD. Die Jacco Remijn heeft een zware middag gehad. Hij was niet opgewassen tegen Prof. den Hertog. Maar ik denk dat wij allen schuldig zijn aan uitgaven van luxe aard. Degene die van een uitkering moeten leven zullen wij wel niet op dit forum vinden. Ik ben wel van mening dat ik teveel geld uitgeef aan zaken waar ik buiten kan. Of het nu een auto is, of misschien ga ik straks met mijn vrouw wel lekker uit eten met een goed glas wijn, wij kunnen wat dat betreft wel met een onsje minder.
Mee eens. Het gedachtengoed zoals door prof. Den Hertog verwoordt is mooi en navolgenswaardig. Onze praktijk is beschamend......
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Er is in deze discussie wel geopperd dat een auto zo belangrijk is voor de uitstraling. Als ik deze foto bekijk is er iets goed mis met de 'uitstraling'. Eén strop tot het kruis en één strop op de navel. Beide zeer fout.


Afbeelding
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

:u:u:,:,:,
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
RvP

Bericht door RvP »

Ik vind het maar een waardeloos artikel.

Per kerkverband nog eens uitgelegd!

Zijn er geen nuttigere dingen te onderzoeken?

Groet,

RvP
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Als ik het eens voorzichtig onder woorden mag brengen: ik vind dat de prof voor de helft gewoon onzin zegt en geen idee heeft van het zakenleven. Hij houdt niet van mooie auto's en dan mag een ander er ook niet een hebben. Hij vertelt wél tussen neus en lippen door dat hij pas een huis gekocht heeft en dat grondig verbouwd heeft. Hé, mag dat dan wel? Hoeveel geld ging daar in zitten?

Die autoverkoper krijgt van mij een pluim voor zijn evenwichtige insteek.
Be yourself, there are plenty of others.
Plaats reactie