Blik of bolide

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Wel lachen die reactie's.
Je ziet direct wie zich aangesproken voelt...
:,
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Als ik het eens voorzichtig onder woorden mag brengen: ik vind dat de prof voor de helft gewoon onzin zegt en geen idee heeft van het zakenleven. Hij houdt niet van mooie auto's en dan mag een ander er ook niet een hebben. Hij vertelt wél tussen neus en lippen door dat hij pas een huis gekocht heeft en dat grondig verbouwd heeft. Hé, mag dat dan wel? Hoeveel geld ging daar in zitten?

Die autoverkoper krijgt van mij een pluim voor zijn evenwichtige insteek.
Ik ben geen professor, ik ben nog steeds mijn huis aan het verbouwen heb onlangs iets duurs gekocht voor mijn huis en als de autoverkoper in z'n auto woont en dan ook echt woont, niet alleen maar veel rijdt want dat doe ik ook mag hij 100.00,00 euro's betalen voor z'n auto. Maar ik vindt voor wie dan ook 80.000,00 euro voor een auto gewoon teveel, dat kun je je op geen enkele manier verantwoorden. Heb je enig edee hoeveel dat is €80.000,00? vermenigvuldigd met 2,20371 [was het niet zo?] ong. 176.000,00 florijnen, ik kan dat niet begrijpen. Als wij als gezin vanaf nu niet meer eten wonen e.d. moet ik nog 3,5 jaar werken om dat bedrag bij elkaar te sprokkelen. :t
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Waarom wordt er zo eenzijdig op die auto gelet? Waarom niet op luxe keukens, op luxe meubels, op luxe hoeden (ik zag pas een aardige hoed, 80 euro! in geen 80 jaar dus!), op luxe mobieltjes, op grote huizen etc.

In het rd vanavond een bespreking van een nieuwe vulpen. Mooi dingetje: 420 euro...

Bespreek dan het hele geldgedrag van de gezindte, en pik niet eenzijdig die auto er uit. Was er niet enige tijd geleden iets met de naam: geboeid door geld en goed? Ben vergeten van wie dat was.
Be yourself, there are plenty of others.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Waarom wordt er zo eenzijdig op die auto gelet? Waarom niet op luxe keukens, op luxe meubels, op luxe hoeden (ik zag pas een aardige hoed, 80 euro! in geen 80 jaar dus!), op luxe mobieltjes, op grote huizen etc.

In het rd vanavond een bespreking van een nieuwe vulpen. Mooi dingetje: 420 euro...

Bespreek dan het hele geldgedrag van de gezindte, en pik niet eenzijdig die auto er uit. Was er niet enige tijd geleden iets met de naam: geboeid door geld en goed? Ben vergeten van wie dat was.
Hier moet ik je inderdaad gelijk in geven. Ik ben van mening [mwbi?] dat luxe niet staat bij een christen. Maar wat is luxe,wat voor de een luxe is is vooor een ander basis. Zo heb ik thuis lang gestreden tegen de vaatwasser, dat vond ik luxe maar ja is er toch gekomen en ik vind het nu wel makkelijk. Zo is eenpen van 420 euro net zo erg als die auto van 80.000. Wel vind ik [mwbi?] datje enig onderscheid mag maken tussen het dak boven je hoofd en bijprodukten. Wat de hoeden betreft, een zwak punt van mij. Ik vind één euro voor een hoed nog teveel. Ik pleit voor onmiddelijke invoering van hoofddoekjes en kerk/school/werk uniformen, maar vnl. voor invoering van de hoofddoekjes. Maar ja ik ben dan ook in het vml. oostblok geweest en de meesten die daar komen pleiten voor hoofddoekjes.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Waarom wordt er zo eenzijdig op die auto gelet? Waarom niet op luxe keukens, op luxe meubels, op luxe hoeden (ik zag pas een aardige hoed, 80 euro! in geen 80 jaar dus!), op luxe mobieltjes, op grote huizen etc.

In het rd vanavond een bespreking van een nieuwe vulpen. Mooi dingetje: 420 euro...

Bespreek dan het hele geldgedrag van de gezindte, en pik niet eenzijdig die auto er uit. Was er niet enige tijd geleden iets met de naam: geboeid door geld en goed? Ben vergeten van wie dat was.
Hier moet ik je inderdaad gelijk in geven. Ik ben van mening [mwbi?] dat luxe niet staat bij een christen. Maar wat is luxe,wat voor de een luxe is is vooor een ander basis. Zo heb ik thuis lang gestreden tegen de vaatwasser, dat vond ik luxe maar ja is er toch gekomen en ik vind het nu wel makkelijk. Zo is eenpen van 420 euro net zo erg als die auto van 80.000. Wel vind ik [mwbi?] datje enig onderscheid mag maken tussen het dak boven je hoofd en bijprodukten. Wat de hoeden betreft, een zwak punt van mij. Ik vind één euro voor een hoed nog teveel. Ik pleit voor onmiddelijke invoering van hoofddoekjes en kerk/school/werk uniformen, maar vnl. voor invoering van de hoofddoekjes. Maar ja ik ben dan ook in het vml. oostblok geweest en de meesten die daar komen pleiten voor hoofddoekjes.

Egbert, met jou kan ik praten.........:%:%
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Bericht door gallio »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Als ik het eens voorzichtig onder woorden mag brengen: ik vind dat de prof voor de helft gewoon onzin zegt en geen idee heeft van het zakenleven.
Helemaal mee eens. Als je zijn standpunt zou huldigen zou je niet lang in de auto verkoop bezig kunnen zijn, ook geen reportages schrijven. En als je dan consequent ben, vallen er nog veel meer beroepen af.

Ik vond die vraag van prof. Den Hertog aan Remijn "Waar is uw bewogenheid met de mensen die geen deel dan in dit leven hebben" gewoon ongepast. Het zakenman zijn sluit de bewogenheid niet uit.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Vandaag het RD nog gelezen? Dat artikel van Prof. den Hertog en die andere 2.

Tjonge, wat een kerel die den Hertog.
Kletsmajoor was het eerste wat ik dacht.
Hij heeft makkelijke praten als je auto's geen bal interesseert. Als ik de andere 2 jongens moet geloven dan maken ze van hun auto totaal geen afgod. En laten het doen, dan heeft ook meneer den Hertog wel een afgod. Misschien zijn geleerdheid wel, wie zal het zeggen. Ook is het een statussymbool als je "Prof en dr." voor je naam hebt staan. Je kunt prof. zijn, zonder dat je achter je eigen naam prof. zet. Blijkbaar moeten we het allemaal weten dat hij flink gestudeerd heeft. Daar kun je ook een behoorlijke air van krijgen. Dat vond ik duidelijk aanwezig in zijn praat. Hij zal die jongens wel eens even duidelijk maken dat ze goddeloos zijn in zo'n bak.

Kom op zeg! Als je zo zielig bent, ga dan ook geen peugot 306 rijden, maar gewoon een opel astra of zoiets. Dan rij je pas in een eenvoudige doch comfortabele auto als je niet meer dan 30.000 km. per jaar rijdt.

Laat die jongens lekker volvo rijden.
ZO'n bak kan ik ook niet betalen, zelfs niet leasen denk ik. Ik heb trouwens niet eens een auto. Hoef ik ook niet. Zo lang ik zonder eigen auto kan, koop ik geen auto. Ik heb wel een auto van de zaak.

Gisteren of eergisteren stond er ook eens stuk van een andere man, die ook in een dikke volvo reed. Die man die net uit Zwitserland weer kwam met 180 km. per uur.
Werkelijk: wat een vette patser! Stoere praat. Echt vertegenwoordigers praat. Moet je een beetje overdrijven hè.. Ja ik ken het wel.

Ik vind prima dat hij in zo'n bak rijdt, maar van macho praat, daar houd ik echt niet van.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Wat de hoeden betreft, een zwak punt van mij. Ik vind één euro voor een hoed nog teveel. Ik pleit voor onmiddelijke invoering van hoofddoekjes en kerk/school/werk uniformen, maar vnl. voor invoering van de hoofddoekjes. Maar ja ik ben dan ook in het vml. oostblok geweest en de meesten die daar komen pleiten voor hoofddoekjes.
Wat denk je van het afschaffen van die hoeden-/bedekte hoofden onzin?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Vandaag het RD nog gelezen? Dat artikel van Prof. den Hertog en die andere 2.

Tjonge, wat een kerel die den Hertog.
Kletsmajoor was het eerste wat ik dacht.
Hij heeft makkelijke praten als je auto's geen bal interesseert. Als ik de andere 2 jongens moet geloven dan maken ze van hun auto totaal geen afgod. En laten het doen, dan heeft ook meneer den Hertog wel een afgod. Misschien zijn geleerdheid wel, wie zal het zeggen. Ook is het een statussymbool als je "Prof en dr." voor je naam hebt staan. Je kunt prof. zijn, zonder dat je achter je eigen naam prof. zet. Blijkbaar moeten we het allemaal weten dat hij flink gestudeerd heeft. Daar kun je ook een behoorlijke air van krijgen. Dat vond ik duidelijk aanwezig in zijn praat. Hij zal die jongens wel eens even duidelijk maken dat ze goddeloos zijn in zo'n bak.

Kom op zeg! Als je zo zielig bent, ga dan ook geen peugot 306 rijden, maar gewoon een opel astra of zoiets. Dan rij je pas in een eenvoudige doch comfortabele auto als je niet meer dan 30.000 km. per jaar rijdt.

Laat die jongens lekker volvo rijden.
ZO'n bak kan ik ook niet betalen, zelfs niet leasen denk ik. Ik heb trouwens niet eens een auto. Hoef ik ook niet. Zo lang ik zonder eigen auto kan, koop ik geen auto. Ik heb wel een auto van de zaak.

Gisteren of eergisteren stond er ook eens stuk van een andere man, die ook in een dikke volvo reed. Die man die net uit Zwitserland weer kwam met 180 km. per uur.
Werkelijk: wat een vette patser! Stoere praat. Echt vertegenwoordigers praat. Moet je een beetje overdrijven hè.. Ja ik ken het wel.

Ik vind prima dat hij in zo'n bak rijdt, maar van macho praat, daar houd ik echt niet van.
Mathijs, je ziet geen gevaar in materialisme?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

kijk het autoraifilmpje van Balkenende bij Businessradio.

klik hier
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik erger me wezenloos. Gisteren in de Rijn en Gouwe een stukje, en vanmiddag net voor zes citeren ze een Friese krant met het zelfde nieuws: een christelijk gereformeerde professor die zich grote zorgen maakt omdat overal in het land jongens niet in de kerk zitten maar op de auto's passen. Meer aandacht voor het blik dan voor het zielenheil.

Grom! Voor zo ver ik weet betreft het alleen Apeldoorn, verder is het een stom citaatje uit anderhalve bladzij gepraat, en het is helemaal geen nieuws. Die kranten praten elkaar maar na, en waar gaat het nou helemaal om.
Be yourself, there are plenty of others.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Vandaag het RD nog gelezen? Dat artikel van Prof. den Hertog en die andere 2.

Tjonge, wat een kerel die den Hertog.
Kletsmajoor was het eerste wat ik dacht.
Hij heeft makkelijke praten als je auto's geen bal interesseert. Als ik de andere 2 jongens moet geloven dan maken ze van hun auto totaal geen afgod. En laten het doen, dan heeft ook meneer den Hertog wel een afgod. Misschien zijn geleerdheid wel, wie zal het zeggen. Ook is het een statussymbool als je "Prof en dr." voor je naam hebt staan. Je kunt prof. zijn, zonder dat je achter je eigen naam prof. zet. Blijkbaar moeten we het allemaal weten dat hij flink gestudeerd heeft. Daar kun je ook een behoorlijke air van krijgen. Dat vond ik duidelijk aanwezig in zijn praat. Hij zal die jongens wel eens even duidelijk maken dat ze goddeloos zijn in zo'n bak.

Kom op zeg! Als je zo zielig bent, ga dan ook geen peugot 306 rijden, maar gewoon een opel astra of zoiets. Dan rij je pas in een eenvoudige doch comfortabele auto als je niet meer dan 30.000 km. per jaar rijdt.

Laat die jongens lekker volvo rijden.
ZO'n bak kan ik ook niet betalen, zelfs niet leasen denk ik. Ik heb trouwens niet eens een auto. Hoef ik ook niet. Zo lang ik zonder eigen auto kan, koop ik geen auto. Ik heb wel een auto van de zaak.

Gisteren of eergisteren stond er ook eens stuk van een andere man, die ook in een dikke volvo reed. Die man die net uit Zwitserland weer kwam met 180 km. per uur.
Werkelijk: wat een vette patser! Stoere praat. Echt vertegenwoordigers praat. Moet je een beetje overdrijven hè.. Ja ik ken het wel.

Ik vind prima dat hij in zo'n bak rijdt, maar van macho praat, daar houd ik echt niet van.
Mathijs, je ziet geen gevaar in materialisme?
zou dat gevaar er niet zijn als je opel kadet rijdt?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Vandaag het RD nog gelezen? Dat artikel van Prof. den Hertog en die andere 2.

Tjonge, wat een kerel die den Hertog.
Kletsmajoor was het eerste wat ik dacht.
Hij heeft makkelijke praten als je auto's geen bal interesseert. Als ik de andere 2 jongens moet geloven dan maken ze van hun auto totaal geen afgod. En laten het doen, dan heeft ook meneer den Hertog wel een afgod. Misschien zijn geleerdheid wel, wie zal het zeggen. Ook is het een statussymbool als je "Prof en dr." voor je naam hebt staan. Je kunt prof. zijn, zonder dat je achter je eigen naam prof. zet. Blijkbaar moeten we het allemaal weten dat hij flink gestudeerd heeft. Daar kun je ook een behoorlijke air van krijgen. Dat vond ik duidelijk aanwezig in zijn praat. Hij zal die jongens wel eens even duidelijk maken dat ze goddeloos zijn in zo'n bak.

Kom op zeg! Als je zo zielig bent, ga dan ook geen peugot 306 rijden, maar gewoon een opel astra of zoiets. Dan rij je pas in een eenvoudige doch comfortabele auto als je niet meer dan 30.000 km. per jaar rijdt.

Laat die jongens lekker volvo rijden.
ZO'n bak kan ik ook niet betalen, zelfs niet leasen denk ik. Ik heb trouwens niet eens een auto. Hoef ik ook niet. Zo lang ik zonder eigen auto kan, koop ik geen auto. Ik heb wel een auto van de zaak.

Gisteren of eergisteren stond er ook eens stuk van een andere man, die ook in een dikke volvo reed. Die man die net uit Zwitserland weer kwam met 180 km. per uur.
Werkelijk: wat een vette patser! Stoere praat. Echt vertegenwoordigers praat. Moet je een beetje overdrijven hè.. Ja ik ken het wel.

Ik vind prima dat hij in zo'n bak rijdt, maar van macho praat, daar houd ik echt niet van.
Mathijs, je ziet geen gevaar in materialisme?
zou dat gevaar er niet zijn als je opel kadet rijdt?
Ik vroeg jou wat...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik denk wel dat men iets afleest van de auto, maar zoals Prof Den Hertog ook zegt: 'moet je je niet afvragen of je aan die aandacht voor uiterlijke zaken wel mee wil doen?' Moet dat nou niet eens doorbroken worden?

Overigens hoop ik voor dhr. Van der Spek RA (een van de andere artikelen) dat zijn clienten niet meelezen. Die hebben namelijk met z'n allen zijn veel te dikke auto betaald.....

waar slaat dit nou op? of dat alleen voor auto's geld dat geld ook voor dure merkkleding, vakanties etc.

emn als iemand keihard voor zijn centen werkt al dan niet als eigen ondernemer magtie van mij gewoon een mooie dikke auto rijden!
als je directeur van een gerenormeerd bedrijf bent wara geld verdient word ga je toch ook niet in een rijtjeshuis in Spangen wonen? Maar koop je toch ook minstens een mooie twee onder 1 kap of een heerlijk vrijstaand spulletje!


Die prof den Hertog kletst een eind uit zijn nek en voelt zich beter dan de twee ander geintervieuwden


:i:i:i:(:(:(moet ik van zijn commentaar
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door appie Ik denk dat er, wat dit onderwerp betreft, nog heel wat valt te leren van de evangelischen. Gij geheel anders
????????????????

Mijn vorige werkgever was evangelisch op en top ging zelfs regelmatig voor en had een Mercedes 600 SEL, een jeep cherokee voor de hobby en zijn vrouw een babybenz...........:sne:sne:sne:sne

ben ooit keer op avond van CBMC geweest ( evangelische variant van VRCL) en de auto's op het parkeerterrein waren niet minder dik dan op een parkeerterrein van de plaatselijke Oud GerGem




dus begrijp niks van je opmerking
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie