debatavond PVV/Moslims afgelast

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Billy »

Vandaag kreeg ik onderstaand mailtje.. ik had toch wel een aantal vragen voor dhr. Wilders, Jammer dat het niet doorgaat.

Laffaards, die moslims; hebben ze de kans om debat aan te gaan, komen ze niet.

Zo democratisch zijn de moslims dus ingesteld.......................... ::salut ::salut





Geachte heer/mevrouw,



Wij hebben uw aanvraag voor de debatavond van de PVV Tweede Kamerfractie naar aanleiding van de film Fitna ontvangen. Wij danken u hartelijk voor de getoonde interesse en zijn blij dat u bereid was om met ons in debat te gaan over de islamisering van Nederland en de lokale integratieproblemen die worden veroorzaakt doordat Nederland aan het islamiseren is.



Helaas moeten wij u mededelen dat wij gedwongen zijn om dit debat af te gelasten. Wij hadden voor dit debat een visie waarbij alle kanten van de problematiek belicht zouden worden en voor- en tegenstanders een stem zouden kunnen krijgen. Uw enthousiasme en bereidheid om te discussiëren staat in schril contrast met de bereidheid van vertegenwoordigers uit de moslimgemeenschap om het debat aan te gaan.



De laffe houding van de moskeeën in Gouda en omgeving en van de landelijk bekende imams om het debat te weigeren zorgt ervoor dat wij moeten constateren dat er die avond geen eerlijk debat mogelijk kan zijn. Om u zo goed mogelijk een beeld te laten vormen van de problemen rond de islam is een tegenstem in het debat belangrijk. Zonder de vertegenwoordigers of imams is een open en eerlijk debat niet mogelijk. Ook 'gewone' moslims hebben zich ondanks herhaalde oproepen slechts mondjesmaat voor het debat aangemeld.



Tevens betreuren wij ten zeerste de botte weigering van de Goudse wethouder Suijker om met ons in gesprek te gaan over integratieproblemen in Gouda en omgeving. In onze visie van de debatavond was de aanwezigheid van vertegenwoordigers van de gemeente op integratiegebied belangrijk om een goed geïnformeerd debat te kunnen houden.



Wij begrijpen dat u zich heeft verheugd op het debat en hopen daarom natuurlijk op uw begrip inzake deze afgelasting. Wij zijn ons momenteel aan het beraden op andere wegen om in debat te kunnen treden met moslims over de islam en met de mensen in het land over lokale integratieproblemen.



Met vriendelijke groet, mede namens alle leden van de Tweede Kamerfractie van de PVV







Geert Wilders
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 981
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Jo-Ann »

'k Vind het niets erg dat het niet doorgaat....
:)
En ik kan de moslims best begrijpen als er geen onafhankelijk debatleider komt
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Kaw »

Wat Geert je niet verteld is dat de moslims hebben gevraagd of Wilders een onafhankelijke discussievoorzitter wilde aanstellen en of ze samen de agendapunten voor de discussie konden samenstellen. Wilders wilde dit niet. Dat je dan niet wil komen kan ik begrijpen.

Ikzelf heb dat ook meegemaakt. Ooit wilde Emiel Ratelband een partij opstarten. Hij was bij ons op de Hogeschool en ben daar toen voor de gein heen gegaan. Hij wilde alle soorten en vormen van drugs legaliseren. Ik heb hem toen gevraagd of daar de ex-verslaafden het daar mee eens zouden zijn, want ik had toch de ervaring dat de ex-drugsverslaafden het liefst hadden dat ze nooit meer in aanraking zouden kunnen komen met dit goedje en dat de overheid drugsgebruik zoveel mogelijk moest bestrijden. (open dag van de Hoop) Hij had een flauw antwoord dat hij zat ex-verslaafden kenden die juist alle drugs gelegaliseerd wilden hebben, omdat dan de verslavingsproblematiek over zou zijn. Het sloeg nergens op en dat voelde hij ook wel, dus hij maakte me belachelijk met een opmerking dat ik dan wel nooit een ex-verslaafde zou hebben gesproken. Ik liep toen weer naar de microfoon toe om te reageren dat die niet waar was en waar ik mijn ervaring vandaan had, maar werd tegen gehouden door zijn medewerkers onder het mom dat iedereen aan de beurt moest komen en mijn tijd voorbij was.

Als de voorzitter in dit geval er voor zou zorgen dat Geert altijd het laatste woord zou hebben en ook de onderwerpen zou kunnen controleren, dan heb je van te voren al een verloren discussie en werk je enkel mee aan de partijpropaganda van Geert zelf. Ik heb dat toen ook gemerkt bij Emiel Ratelband.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Jongere »

Ik zou ook niet naar een debatavond gaan over een film die zo simplistisch teksten uit het verband rukt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Gian »

Moslims hebben Geert menigmaal uitgenodigd voor een dialoog. Toen wilde Geert nooit.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12220
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Herman »

Geert is alleen goed in monologen.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Sola Scriptura »

meneer Wilders (respect voor de overheid, geen geert) is misschien wat populistisch en surft op de golven van angst, maar wat hij zegt is vaak terecht.

Die moslims mogen blij zijn dat ze met hem in debat mogen.
aanpassen of opr..... wegwezen.

heb te veel gezien en meegemaakt op dat gebied.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Marie-Henriëtte »

Sola Scriptura schreef:meneer Wilders (respect voor de overheid, geen geert) is misschien wat populistisch en surft op de golven van angst, maar wat hij zegt is vaak terecht.

Die moslims mogen blij zijn dat ze met hem in debat mogen.
aanpassen of opr..... wegwezen.

heb te veel gezien en meegemaakt op dat gebied.
Onwetendheid en vooroordelen :livre een reactie als deze had ik niet verwacht van iemand die theologie studeert.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door tukkertje »

Vind het een laffe houding van de moslims. Laat nog maar weer eens zien dat ze NIET WILLEN.

Gaan die linkse oogjes nu nog niet open???

Gewoon lekker positief blijven allemaal. Komt allemaal goed. +1:(( +1:((
Gebruikersavatar
saphira
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 apr 2008, 17:55

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door saphira »

Ik vind het een verstandige keus van de moslimgemeenschap om de opvattingen van iemand als Geert Wilders te negeren.

Het sop is de kool niet waard.
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9335
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door parsifal »

tukkertje schreef:Vind het een laffe houding van de moslims. Laat nog maar weer eens zien dat ze NIET WILLEN.

Gaan die linkse oogjes nu nog niet open???

Gewoon lekker positief blijven allemaal. Komt allemaal goed. +1:(( +1:((
:), maar waarom wil dhr Wilders geen onafhankelijke voorzitter van het debat?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door JolandaOudshoorn »

haha, we kunnen bijna een pol openen:
voor G Wilders of tegen G Wilders. :bobo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door MarthaMartha »

@ sola scriptura (en anderen):

De Filistijn, de Tyrier, de Moren.............
Zullen we daarvoor bidden i.p.v. ons achter Geert Wilders te scharen?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Billy »

MarthaMartha schreef:@ sola scriptura (en anderen):

De Filistijn, de Tyrier, de Moren.............
Zullen we daarvoor bidden i.p.v. ons achter Geert Wilders te scharen?


.... zijn binnen U o Godsstad ingelijfd.

dat heb ik nog geen palestijn of marrokaan horen bevestigen hoor....... :nonnon :nonnon :nonnon :nonnon :nonnon


by the way... bidden moet je idd voor je naasten, dus ook voor de moslims. Bid voor hun bekering en STRIJD TEGEN HUN ONGELOOF, hun Zendingsdrang, hun Sharia, hun wereldveroverende cultuur en in "hun" NIET-God Allah.

Respect for your neighbour but: No respect voor Allah Please!! dat hebben naieve Balkenendianen en de partij voor dee allochtonen en dat is meer dan genoeg.....
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: debatavond PVV/Moslims afgelast

Bericht door Jongere »

Lang geleden dat ik het eens was met een posting van Billy, nu is het moment toch daar. :)
Plaats reactie