Verstandelijke handicapten mogen die trouwen

timo

Verstandelijke handicapten mogen die trouwen

Bericht door timo »

wat is jullie mening???
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Tja het ligt er misschien aan hoe hun niveau is en dan krijg je weer een volgend probleem: Kinderen!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door timo
wat is jullie mening???
Allereerst is het mijn principiële mening dat je moet spreken over 'mensen met een verstandelijke handicap'. Spreken over geestelijk gehandicapten is nog erger, maar we moeten deze mensen ook niet aanspreken op hun handicap. De een heeft een verstandelijke handicap, de ander is dik, een derde is doof. Dan spreken we ook niet over die dikke en dove. Het zijn en blijven mensen, dat moet voorop staan! Een serieuze noot met een ;) Ik neem het je niet persoonlijk kwalijk.

Maar nu inhoudelijk, volgens mij is er nog gradatie in de verstandelijke handicap. Vanaf welk IQ (en lager) spreken we van een verstandelijke handicap? En m.i. is het afhankelijk van de gradaties van de handicap of iemand zou mogen trouwen. E.e.a. ligt redelijk complex.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Pim ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb geen moeite met de term lichamelijk of verstandelijk gehandicapt hoor. Mensen die blind zijn die noemen ze visueel gehandicapten enz. Het komt mij niet over alsof we geen mensen zijn. Het is puur jouw gevoel of principe ja.

Ik weet niet of het verstandig :bu is dat verstandelijk gehandicapten trouwen en ik ken er ook niet die getrouwd zijn. Ze zullen dan heel intensief begeleid moeten worden denk. Ik heb op zich wel ervaring met verstandelijk gehandicapten.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Mariken

Bericht door Mariken »

Trouwen lijkt mij niet zo'n groot probleem. Ook verstandelijk gehandicapten hebben gevoelens.
Wat mij wel een probleem lijkt is het hebben en opvoeden van kinderen.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door timo
wat is jullie mening???
Wat is jouw mening hierover? Ik vraag me af waarom je dit topic geopend hebt. Ik heb er over nagedacht, maar naar mijn mening komen er heel wat problemen om de hoek kijken als verstandelijk gehandicapten trouwen. Het is een heel breed vlak in handicaps. En over gevoelens gesproken, daar kunnen ze ook niet altijd goed mee omgaan en die hebben lichamelijk gehandicapten ook!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Oorspronkelijk gepost door timo
wat is jullie mening???
Wat is jouw mening hierover? Ik vraag me af waarom je dit topic geopend hebt.
Dat vroeg ik me ook al af. Vindt Timo het gewoon leuk om af en toe een onderwerp in de groep te gooien zonder dat hij daar een persoonlijke betrokkenheid op heeft? Zie ook het schatgraven in de oude topics.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Mensen met een functiebepering of mensen met een verstandelijke beperking dit zijn de nieuwste woorden en eigenlijk zeer respectvol moet ik zeggen!

Mijn nichtje heeft een verstandelijke beperking en is afgelopen september getrouwd met de man van haar dromen (die ook nog eens 20 jaar ouder is :pu:$:$:$ ) Mijn nichtje heeft het iq van een 9 jarige ongeveer. Ik moet zeggen... k had er best wel moeite mee. Maar zij vind hem de man van haar dromen (k zou er nie aan moeten denken een vent van 20 jaar ouder :$) maargoed het belangrijkste is dat ze t samen redden :) en volgens mij lukt dat wel
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Mensen met een functiebepering of mensen met een verstandelijke beperking dit zijn de nieuwste woorden en eigenlijk zeer respectvol moet ik zeggen!

Mijn nichtje heeft een verstandelijke beperking en is afgelopen september getrouwd met de man van haar dromen (die ook nog eens 20 jaar ouder is :pu:$:$:$ ) Mijn nichtje heeft het iq van een 9 jarige ongeveer. Ik moet zeggen... k had er best wel moeite mee. Maar zij vind hem de man van haar dromen (k zou er nie aan moeten denken een vent van 20 jaar ouder :$) maargoed het belangrijkste is dat ze t samen redden :) en volgens mij lukt dat wel
Ja dat is heel fijn om te horen, dat ze zo gelukkig is. Maar een 9 jarige is al best wijs. Heeft die 20 jaar oudere man ook een verstandelijke beperking?

[Aangepast op 9/4/05 door Lizzy]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door LizzyHeeft die 20 jaar oudere man ook een verstandelijke beperking?
Ja/Nee... hij is in iedergeval 'beter' dan mn nichtje
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door LizzyHeeft die 20 jaar oudere man ook een verstandelijke beperking?
Ja/Nee... hij is in iedergeval 'beter' dan mn nichtje
Oke maar dan zijn ze wat minder van niveau en moet je die dan onder verstandelijk ghandicapten plaatsen vraag ik me af. Meestal hebben die ook wel lichamelijk iets.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door LizzyHeeft die 20 jaar oudere man ook een verstandelijke beperking?
Ja/Nee... hij is in iedergeval 'beter' dan mn nichtje
Oke maar dan zijn ze wat minder van niveau en moet je die dan onder verstandelijk ghandicapten plaatsen vraag ik me af. Meestal hebben die ook wel lichamelijk iets.
Mijn nichtje heeft een verstandelijke beperking
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Oorspronkelijk gepost door timo
wat is jullie mening???
Wat is jouw mening hierover? Ik vraag me af waarom je dit topic geopend hebt.
Dat vroeg ik me ook al af. Vindt Timo het gewoon leuk om af en toe een onderwerp in de groep te gooien zonder dat hij daar een persoonlijke betrokkenheid op heeft? Zie ook het schatgraven in de oude topics.
Als eerste wil ik graag wel eens andere onderwerpen aan het ligt brengen om mijn meningen en andere meningen te horen en er weer wat te profiteren.

Wij hadden een hele discussie op school. Ik denk persoonlijk dat als ze dat willen ze toch licht gehadicapt moeten zijn tot matigt 40-70IQ met een goed begeleidings traject. Maar hun hebben ook hun gevoelens naar elkaar toe?
en hoe moeten ze daar dan mee omgaan buiten het huwellijk???
Mariken

Bericht door Mariken »

Er is ooit een serie op televisie geweest waarin een stel met beiden een behoorlijke verstandelijke handicap werden gevolgd. Zij hadden een baby, die enkele keren opgenomen moest worden in het ziekenhuis omdat hij was uitgedroogd.
Thuis was water en elektriciteit afgesloten, goede zorg voor de baby was er gewoonweg niet. Alle hulpverleners werkten ook nog zo'n beetje langs elkaar heen. Schrijnend en triest.

Volgens mij is dit ook de vraag waar je het over moet hebben. Zijn mensen met een verstandelijke handicap in staat om kinderen op te voeden? En kun je het huwelijk los zien van het krijgen van kinderen (bij verstandelijk gehandicapten dan)?
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door timo
Maar hun hebben ook hun gevoelens naar elkaar toe?
en hoe moeten ze daar dan mee omgaan buiten het huwellijk???
Nou Timo je weet echt niet waar je over praat volgens mij. Ik ben lichamelijk gehandicapt en heb ook mijn gevoelens, zoals iedere alleenstaande.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie