TV kijken via de PC

omewillem

TV kijken via de PC

Bericht door omewillem »

Naar aanleiding van de topic in Cultuur hierbij de poll.
omewillem

Bericht door omewillem »

sorry dit is mijn eerste geplaatste poll dus

neem mij niet kwalijk dat het er niet uitziet
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Alle begin is moeilijk.

Heb het ook nog nooit gedaan hoor:%
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
omewillem

Bericht door omewillem »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Alle begin is moeilijk.

Heb het ook nog nooit gedaan hoor:%
wel stemmen he vlinder:sne;);)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Had ik gedaan hoor, maar die is dan niet goed doorgekomen.
Nog een keer dan.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Of: Ik heb een kleedje en daaronder staat een tv die soms, wanneer de gordijnen gesloten zijn, te voorschijn komt.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Of als optie. Het is een sta in de weg.... wie wil hem kopen :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Of: Ik heb een kleedje en daaronder staat een tv die soms, wanneer de gordijnen gesloten zijn, te voorschijn komt.
:,:,
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
nou ome willem
tis misschien een idee om bij die lege hokjes nog een aantal opties neer te zetten
bv:
ik heb wel een tv maar kijk er nooit naar

en:

ik heb wel een tv maar die staat op zolder in een kast en daar kijken we ongeveer 1 x in de anderhalf jaar naar, als er echt iets bijzonders gebeurt
(bv huwelijk prins willem alexander, begrafenis prins claus, moord pim fortuyn, tsunami)
of:

Ik heb wel een tv, maar als we gezinsuitbreiding krijgen gaat-ie even de deur uit, anders mag ons kind pas na een half jaar gedoopt worden.*

of:

Ik heb wel een tv, maar als we huisbezoek krijgen gaan de schuifdeurtjes dicht en lijkt het een heel gewoon wandmeubel.



* hoe vinden we deze maatregel, die hier en daar gehanteerd wordt als sanctie op tv-bezit? Mag een kerkenraad daar de doop voor "gebruiken"?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De kinderen der gemeente behoren gedoopt te wezen. Dus: of je verbant de ouders en doopt niet. Of je je laat de ouders lid blijven en doopt wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door anemoon
nou ome willem
tis misschien een idee om bij die lege hokjes nog een aantal opties neer te zetten
bv:
ik heb wel een tv maar kijk er nooit naar

en:

ik heb wel een tv maar die staat op zolder in een kast en daar kijken we ongeveer 1 x in de anderhalf jaar naar, als er echt iets bijzonders gebeurt
(bv huwelijk prins willem alexander, begrafenis prins claus, moord pim fortuyn, tsunami)
of:

Ik heb wel een tv, maar als we gezinsuitbreiding krijgen gaat-ie even de deur uit, anders mag ons kind pas na een half jaar gedoopt worden.*

of:

Ik heb wel een tv, maar als we huisbezoek krijgen gaan de schuifdeurtjes dicht en lijkt het een heel gewoon wandmeubel.



* hoe vinden we deze maatregel, die hier en daar gehanteerd wordt als sanctie op tv-bezit? Mag een kerkenraad daar de doop voor "gebruiken"?
Als je lid bent van een kerkverband waar men dergelijke zaken censurabel stelt, dan moet je ook onder die tucht buigen.

Het spitst zich natuurlijk niet alleen toe op de doop, je kan niet zeggen dat de kerkenraad de doop daarvoor gebruikt, want je wordt 'gewoon' van de sacramenten afgehouden. Gezien de Avondmaalspraktijk zal het probleem zich echter vrijwel alleen bij het dopen voordoen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Als je lid bent van een kerkverband waar men dergelijke zaken censurabel stelt, dan moet je ook onder die tucht buigen.
Eerst hadden we een dominee en kerkenraad die nergens naar vroeg. Wie wilde laten dopen moest de dominee maar bellen of de scriba. Geen zitting oid.

Daarna kwam een dominee die TV-bezit een probleem vond. De kerkenraad vond het niet zo erg, dus gedoopt werd er toch.

Daarna een dominee die bij TV- bezit een pauze inlaste. Uiteindelijk werd toch gedoopt, omdat het kinderen der gemeente waren.

Nu hebben we een dominee en kerkenraad die zonder nadere aankondiging de stelling zijn gaan hanteren: wel TV is geen dopen.

Van welke gemeente ben ik nu lid?

Overigens worden wel duizenden folders per jaar verspreid om mensen met TV te verleiden zich bij ons te voegen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Oorspronkelijk gepost door Pim
Als je lid bent van een kerkverband waar men dergelijke zaken censurabel stelt, dan moet je ook onder die tucht buigen.
Eerst hadden we een dominee en kerkenraad die nergens naar vroeg. Wie wilde laten dopen moest de dominee maar bellen of de scriba. Geen zitting oid.

Daarna kwam een dominee die TV-bezit een probleem vond. De kerkenraad vond het niet zo erg, dus gedoopt werd er toch.

Daarna een dominee die bij TV- bezit een pauze inlaste. Uiteindelijk werd toch gedoopt, omdat het kinderen der gemeente waren.

Nu hebben we een dominee en kerkenraad die zonder nadere aankondiging de stelling zijn gaan hanteren: wel TV is geen dopen.

Van welke gemeente ben ik nu lid?

Overigens worden wel duizenden folders per jaar verspreid om mensen met TV te verleiden zich bij ons te voegen.
In de GG ben je ook 'lid' van alles waartoe de 'meerdere vergaderingen' beslissen.

Het is al een officiele richtlijn vanaf de Generale Synode van 1977. Nu weet ik niet hoeveel historie je hier weergeeft, maar vanaf rond of na 1977 is dit nu eenmaal realiteit in de GG.....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Als je lid bent van een kerkverband waar men dergelijke zaken censurabel stelt, dan moet je ook onder die tucht buigen.

Het spitst zich natuurlijk niet alleen toe op de doop, je kan niet zeggen dat de kerkenraad de doop daarvoor gebruikt, want je wordt 'gewoon' van de sacramenten afgehouden. Gezien de Avondmaalspraktijk zal het probleem zich echter vrijwel alleen bij het dopen voordoen.
Het wordt in deze thread wat off-topic, maar deze wijze van handelen getuigt m.i. toch van een vreemde visie op de sacramenten. O, heb je TV? Dan wordt de doop uitgesteld. Niet in de pas lopen? Eenvoudige afhouding.

Maar dit wordt ons, zeer geliefde Broeders en Zusters in den Heere, niet voorgehouden om de verslagen harten der gelovigen kleinmoedig te maken, alsof niemand tot het Heilig Avondmaal des Heeren gaan mocht, dan die zonder enige zonde ware... enz.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie