RD interview B. Florijn

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door helma »

Jongere schreef:
Wat ik alleen niet zo snap in dit topic is dat we met alle macht op één of andere manier een oordeel willen gaan vellen over de eeuwige bestemming van deze man. Alsof wij daar iets mee te maken zouden hebben. Ik wil daar absoluut van af blijven en laat het over aan God, Die rechtvaardiglijk oordeelt.
Waar je wèl over kan en mag praten (als iemand een publiek interview geeft) is over de vraag of deze man Bijbelse dingen zegt of niet. Ik ben van mening dat hij op verschillende punten dwaalt en zeer onbijbelse dingen zegt.
ik had het niet over deze man, volgens mij ging het over een begrafenis van iemand anders waar een tekst avn een dominee uitsluitsel moest geven over de eeuwige bestemming
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door Jongere »

Ik heb het dan ook over degenen die het wèl over deze man hadden. Dan bedoel ik niet persé een negatief oordeel: ik vind uitspraken als "deze man zal zeker bovenkomen" net zo goed een oordeel vellen wat ons helemaal niet toekomt.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door albion »

hervormde schreef:
Maar de dringende vraag is wel: gelooft jij dit Woord? Met het levende en krachtige Woord is ieder jamaar aan de kant. God klopt met Zijn Woord; Zijn belofte; Zijn Zoon aan ons hart. Straks zal de vraag zijn: wat heb jij met Mijn Zoon gedaan? De vrome en verloren mens zal zeggen: Heere, ik heb zo vaak gevraagd om een nieuw hart, maar u hebt dat Woord nooit toegepast aan mijn hart. Dan zal het antwoord zijn: Ik heb aan de deur van uw hart gestaan. Mijn handen uitgestrekt om jouw zondige hart te reinigen, maar ................ jij hebt niet gewild.
Er is een topic over meditaties van predikanten, lijkt me erg leerzaam voor je om dat te lezen, want we hebben hier hele discussies over gehad.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Jan
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 apr 2008, 14:54

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door Jan »

Afbeelding

Wat zo'n man teweegbrengt...... 227 reacties
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door Jongere »

Met dank voor deze inhoudsvolle bijdrage, Jan.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door freek »

Jongere schreef:Met dank voor deze inhoudsvolle bijdrage, Jan.

:D :mdr
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door GGBeroopingswerk »

freek schreef:
Jongere schreef:Met dank voor deze inhoudsvolle bijdrage, Jan.

:D :mdr
Zeg Jongere en Freek, een beetje lucht op zijn tijd kan geen kwaad. :haha
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door henriët »

GGBeroopingswerk schreef:
freek schreef:
Jongere schreef:Met dank voor deze inhoudsvolle bijdrage, Jan.

:D :mdr
Zeg Jongere en Freek, een beetje lucht op zijn tijd kan geen kwaad. :haha
tja.. een woord op zn tijd..
een posting op zn tijd....
?!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
speranza
Berichten: 168
Lid geworden op: 27 jan 2009, 10:46
Locatie: Past-niet-in-een-hokje
Contacteer:

Re: RD interview B. Florijn

Bericht door speranza »

Treffende foto. Een man getekend door het leven. Sporen van zorgen, moeite en verdriet zijn af te lezen.
Met een geopenbaarde Middelaar de dood in. Als dan enkel de beleving maar zo is met nochtans een hart dat de Middelaar hartelijk liefheeft dan is die man rijker dan rijk.
Quaerite prime regnum Dei
Plaats reactie