MSN Virus

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

MSN Virus

Bericht door Auto »

Mensen, wie kan mij helpen. Een refoforummer stuurde een berichtje met een link (helaas was dat de link naar een virus), de persoon kon er ook niets aan doen, het domste was wel dat ik op dat linkje heb gedrukt. Gevolg al mijn contacten in msn kregen dat linkje en hebben hetzelfde probleem nu (tenminste degenen die er op gedrukt hebben).

Het ging zo snel en ik kon niet zien welk virus het precies is, maar het bestaat uit het volgende:
- Het sluit de MSN schermen af en je kan die niet weer opstarten
- en doordat het actief is blijft je scherm flikkeren omdat het elke keer probeerd msn af te sluiten.

Wie kan mij helpen waarmee ik dit zou kunnen oplossen?

(Voor degenen die een opmerking willen maken over Virusscanners .................. ik heb McAfee draaien en tot mijn verbazing hield die het niet tegen ........... een andere collega heeft ook McAfee en die kreeg allemaal alarm belletjes)
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: MSN Virus

Bericht door hmprff »

zeker dat virus met 'haha dit is leuk' foto? zodra je daar op klikt, verstuurd hij hetzelfde naar al je online msn-vrienden. mn vriendin had het gister ook, maar daar was het na het draaien van een virusscan verdwenen.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: MSN Virus

Bericht door Auto »

hmprff schreef:zeker dat virus met 'haha dit is leuk' foto? zodra je daar op klikt, verstuurd hij hetzelfde naar al je online msn-vrienden. mn vriendin had het gister ook, maar daar was het na het draaien van een virusscan verdwenen.
Dat zou ie bij mij ook moeten doen, maar McAfee ziet het niet en als ik met iemand aan het msn'en ben dan wordt zo maar het scherm afgesloten .... en je kan het niet heropenen. Meld je je vervolgens bij MSN af zegt ie dat er nog schermen openstaan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: MSN Virus

Bericht door refo »

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: MSN Virus

Bericht door Auto »

Die had ik al uitgeprobeerd maar die blijft hangen met de melding:
c:\windows\PLFSetl.exe kan niet verwijderen

Dus ook niet helemaal.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: MSN Virus

Bericht door freek »

Dat virus is afschuwelijk en iritant. Iedereen is ermee besmet, lijkt het wel. :oO :oO
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: MSN Virus

Bericht door Lourens »

ik kreeg hem vanmiddag ook maar AVG detecteerde het keurig

Nu mijn eigen laptop opnieuw geïnstalleerd dus AVG er ook maar meteen weer erop.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: MSN Virus

Bericht door Auto »

freek schreef:Dat virus is afschuwelijk en iritant. Iedereen is ermee besmet, lijkt het wel. :oO :oO
Wat refoforummers al niet kunnen doen ........ :wiz

Het frapante was wel dat in mijn omgeving 3 systeembeheerders er in getrapt waren, die baalden als een stekker. Dat was hun nog niet overkomen, het was hun eer te na. Maar het lijkt er op door het gebruiken van adaware dat ie verdwenen is.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: MSN Virus

Bericht door jvdg »

Auto schreef:
freek schreef:Dat virus is afschuwelijk en iritant. Iedereen is ermee besmet, lijkt het wel. :oO :oO
Wat refoforummers al niet kunnen doen ........ :wiz

Het frapante was wel dat in mijn omgeving 3 systeembeheerders er in getrapt waren, die baalden als een stekker. Dat was hun nog niet overkomen, het was hun eer te na. Maar het lijkt er op door het gebruiken van adaware dat ie verdwenen is.
:jongle :quoi
::flood
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: MSN Virus

Bericht door henriët »

tja ook ik heb t ...
heb er anderen mee 'besmet'
wat ik vervelend vind, maar kan er echt niets aan doen,
ik heb de persoon die het veroorzaakte bij mij ff getipt.. \
en ik klik t niet meer aan,
msn doet t wel verder.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: MSN Virus

Bericht door Margriet »

MSN virus: verander je password en het is gepiept. Bij mij tenminste!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: MSN Virus

Bericht door freek »

henriët schreef:tja ook ik heb t ...
heb er anderen mee 'besmet'
wat ik vervelend vind, maar kan er echt niets aan doen,
ik heb de persoon die het veroorzaakte bij mij ff getipt.. \
en ik klik t niet meer aan,
msn doet t wel verder.
Ik ben niet op die 'verzoekjes' ingegaan, maar krijg nog elke dag van die stomme linkjes.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: MSN Virus

Bericht door Auto »

jvdg schreef:
auto schreef: Het frapante was wel dat in mijn omgeving 3 systeembeheerders er in getrapt waren, die baalden als een stekker. Dat was hun nog niet overkomen, het was hun eer te na. Maar het lijkt er op door het gebruiken van adaware dat ie verdwenen is.
:jongle :quoi
::flood
Je bedoelt wat adaware is?

http://www.lavasoft.nl

Dat is een freeware tooltje en die haalt alle ongewenste *cookies* (=berichtjes in je historie die het systeem blijft vasthouden) weg. Die kunnen er ook voor zorgen dat je ongwenste reclame op je laptop krijgt.

Daarnaast wat refo aangaf die link http://www.msnvirusremoval.com/download.php liep bij mij vast, maar heeft wel wat er uit gegooid. En op dit moment is het stabiel.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: MSN Virus

Bericht door tukkertje »

Wie trapt hier dan ook in. Dom
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: MSN Virus

Bericht door Auto »

tukkertje schreef:Wie trapt hier dan ook in. Dom
........... zucht ............... jammer zulke opmerkingen.
Gesloten