Boek gelezen ?

Plaats reactie
john1964

Boek gelezen ?

Bericht door john1964 »

Mag ik mijn mede discussiegenoten eens vragen wie zelf het boek heeft gelezen of op het oordeel van anderen afgaat?

IK heb zelf het boek wel gelezen en weet dus uit 1e hand waar het over gaat !
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Als je ook vertelt over welk boek je het hebt, zal ik ja of nee zeggen...
;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Toch niet de nieuwe Harry Potter hè?
~~Soli Deo Gloria~~
Jelle

Bericht door Jelle »

John1964 bedoelt waarschijnlijk het boek van ds. Loonstra.?

Ik denk dat je niet altijd een boek behoeft te lezen, dat je ook kunt volstaan met het lezen van diverse recencenten en dat je dan al een aardig beeld kan krijgen over een boek.

De mening of de bedoeling van een schrijver is al zeer snel bekend.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik heb een keer een aardige column gelezen. De schrijver legde uit dat sommige mensen een mening hebben die heel erg overeen komt met de jouwe, en als zo iemand dus een boek/politicus/schrijver/film of wat dan ook aanraadt, je er zeker van bent dat jij het ook zult waarderen.
Maar er zijn ook mensen die precies het tegenovergesteld vinden van wat jij vindt. De columnschrijver noemde een voorbeeld daarbij. Als die persoon een politicus aanbeval, was hij bij voorbaat al tegen. Als die persoon een boek sterk afraadde ging hij als een haas naar de winkel om het te kopen. Hij had, zo zei hij, op deze manier al verschillende prachtige boeken in de kast staan.
Ik vond het een leuk verhaal, want zo werkt het echt. Er zijn mensen wiens mening ik echt meteen verwerp omdat ik weet dat ik anders denk en redeneer. En ook mensen die ik bijna blindelings volg.

Ik wil maar zeggen Jelle, het is niet genoeg om te lezen wat recensenten zeggen, je moet ook opletten welke recensenten iets zeggen.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
John1964 bedoelt waarschijnlijk het boek van ds. Loonstra.?

Ik denk dat je niet altijd een boek behoeft te lezen, dat je ook kunt volstaan met het lezen van diverse recencenten en dat je dan al een aardig beeld kan krijgen over een boek.
Ze schrijven voor de centen, maar 't zijn recensenten. Maar dit terzijde.
Uitsluitend op recensies afgaan is niet altijd aan te bevelen. Tenzij je de recensent kent, wéét waar hij/zij staat, zodat je ook zijn/haar oordeel weer kunt wegen en relativeren. Want ook een recensent is maar een mens.

[Hee, ik zie nu pas dat Marian ongeveer hetzelfde betoogde. Nou ja, de gestadige druppel holt de steen uit, zullen we maar zeggen...]
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Volgens mij gaat het hier over Het Boek, dus over de parafrase van de Bijbel, gebaseerd op de Engelse Living Bible. Dat baseer ik tenminste op de titel van dit topic.

Nou John, ik heb hem nog niet uit. Wij gebruiken hem na de maaltijd als Paralleleditie met de aloude beproefde Statenvertaling en dat bevalt heel prima. We zijn nu pas bij Jesaja, dus we hebben nog even te gaan.
Plaats reactie