SGP en de jongeren

Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Tom A Hawk »

Als ik kijk hoe weinig mensen in Nederland actief zijn binnen een partij, denk ik inderdaad dat burgers niet moeten zeuren over arrogante politici die niet naar hen luisteren.

Dit is mijn eigen ervaring: ik werd lid van een kiesvereniging, kwam 2 jaar later in de commissie voor het verkiezingsprogramma voor mijn gemeente, mijn partij kwam in het college en diverse punten uit ons prgramma werden beleid van de gemeente voor de komende vier jara.

Ik dus, één van de ruim 100.000+ inwoners van mijn gemeente, had heel direct invloed op het beleid van B en W.

Dat kan dus iedereen die bereid is een paar avonden te investeren.
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Tom A Hawk »

memento schreef:Ach, waarom maakt iedereen zich druk over Wilders? We leven toch in een democratie? Als zijn bewind niet bevalt, wordt hij de verkiezing daarna toch gewoon weer weggestemd?
Wilders is ook niet het probleem. Het probleem is dat een groot deel van de kiezers, waaronder ook veel chrsitenen, zich aangesproken voelt door zijn denkbeelden.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: SGP en de jongeren

Bericht door memento »

Tom A Hawk schreef:
memento schreef:Ach, waarom maakt iedereen zich druk over Wilders? We leven toch in een democratie? Als zijn bewind niet bevalt, wordt hij de verkiezing daarna toch gewoon weer weggestemd?
Wilders is ook niet het probleem. Het probleem is dat een groot deel van de kiezers, waaronder ook veel chrsitenen, zich aangesproken voelt door zijn denkbeelden.
Opzich niet verwonderlijk. Mijn analyse is als volgt:

1. Doordat allochtonen zich intergreren, veranderd de Nederlandse cultuur. Sommige mensen, zeker hen die vast willen houden aan het oude (waaronder veel refo's), zien dit als bedreiging. Wilders speelt hier op in, door de islam voor deze cultuur-verandering aansprakelijk te stellen, en vervolgens tegen de islam ten strijde te trekken.

2. Door 9/11 en andere terreur-aanslagen is er een angst ontstaan tegen moslim-terroristen. Wilders vertaald deze angst tegen de religie in haar geheel. Omdat onder platteland-bewoners (waaronder veel refo's) zekerheid één van de hoogst gewaarde sociale eigenschappen is, en terreur als bedreiging voor die zekerheid gezien wordt, scoort Wilders goed.

3. Verkeerd-geintergreerde allochtonen* zorgen in stedelijke en rand-stedelijke gebieden voor overlast. Wilders speelt hier op in door dit gedrag te benoemen als voortvloeisel van hun religie. Hij beloofd dit gedrag de kop in te slaan, en wint daarmee de sympathie van menig stedelijk en rand-stedelijk burger, met niet op de laatste plaats de refo, die vanwege zijn hoge normen en waardenbesef dit gedrag zeer aanstootgevend vindt.

* Verkeerd-geintergreerde allochtonen zijn allochtonen die vaak afkomstig zijn uit een strict traditionalistische cultuur, waarin gezag en het naleven van regels erg belangrijk was. Door de intergratie in de Nederlandse cultuur heeft men alle respect voor gezag overboord gegooid, en negeert men alle regels. Deze houding kan ook voortkomen uit het andere uiterste, namelijk: doordat men strict traditionalistisch wil leven, en ziet dat de waarden en normen die dat met zich meebrengt in de Nederlandse samenleving laag of niet gewaard worden, ziet men de Nederlandse samenleving als goddeloos of achterlijk, en eigent zich daarom het recht toe haar gezag te negeren, en Nederlandse burgers te min-achten (bv: alle Nederlandse meisjes zijn hoeren)
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Bureaucraat schreef:
backtobasic schreef:
Persoonlijk zou ik dat ook doen, als ik nog mocht stemmen, want een beetje tegengas is erg goed.
Dat je met je stem dan veel Nederlanders in de verdrukking zou brengen, dat vind je niet erg? Een aan aantal mensen zit al aardig in de verdrukking, hoe denk je dat homo's zich voelen, nadat ze dood gewenst worden door moslims, "van de kerk af met ze, gezicht naar voren!"En de rechterlinke macht van nederland geeft hierover haar volle goedkeuring, mag u zeggen hoor meneer , want uw religie is veel belangrijker dan onze traditries van vrijheid, ...maar o wee als een ref school een homoleraar durft te ontslaan, zie je de ongelijkheid een beetje?)
De arrogantie van de zittende leiders is enorm.
de afstand tussen de burgers en hen, indanks de 100 dagen rondreizen,groter dan ooit.
De burger kan meer dan ooit participeren in het bestuur, politici zijn meer dan ooit goed bereikbaar voor kiezers dankzij technologische ontwikkelingen. Het programma 'Hart van Nederland', leidt regelmatig tot kamervragen. Je kunt je dus afvragen of er nog wel enige afstand is tussen politiek en kiezers. Ik denk dat de kloof zeer klein is, en dat is juist het probleem in Nederland. Er moet meer afstand komen tussen de verschillende machten, en tussen kiezers en politici.
Bos en Balkenende hebben de beloftes Referendum en generaal pardon tegen elkaar weggestreept in ruil voor de macht, en de bevolking voelt zich dubbel bij de neus genomen.
Het referendum past helemaal niet in de Nederlandse traditie.
De EU mentaliteit wel?, kromme komkommers en lelijke aardbeien vernietigen, en totale geldverspilling enz enz?
heeft bovendien niets te maken met de leugens en gebroken beloftes.
het Referendum was beloofd door PvdA, of het nu traditie is of niet.
het is iig democratisch, en dat was onze traditie wel, nu leven we in een schijndemocratie, dat is duidelijk.
Moslims respecteren onze cultuur niet, want we respecteren zelf niets meer.we lopen er halfnaakt en ondergekliederd bij en met gepiercte lichamen leven we van feest naar feest.
Waarom generaliseer je zo?
als je werkelijk geinteresseerd bent in onze islamitische medemens, lees dan eens hun boek.
en huiver.bereid je voor, alles is tegenovergesteld aan de bijble,
Jezus stierf voor ons, moslims moeten voor hun god vechten en sterven.
liefde en vergeving werden verruild door haat en wraak.
hun profeet deed geen wonderen en verkondige geestelijk gedachtengoed, maar trouwde verschillende vrouwen, waarvan de jongste nog een kiknd en liet duizenden de nek doorsnijden.
Ook de hemel is de ogen van een moslim eengroot walhalla van lichamelijke lusten.
Wilders heeft niets tegen moslims, maar tegen de Islam, want deze politieke ideologie, want dat is het, is zeer gevaarlijk.

Popsterren worden vereerd als goden, onze beschaving is failliet!
In het nuchtere Nederland valt dat gelukkig nog heel erg mee. Ik ben met je eens dat de hysterie rond het overlijden van Michael Jackson leek op het heengaan van een halfgod.
Maar als je voor je eten bidt, word je vaak raar aangekeken.terwijl men met hartelust naar het ene na het andere spirituele programma kijken, waar waarzeggers en geest-oproepers de mensen tot tranen toe bewegen.
de economie is enige religie nog, welvaart is hoog verheven boven welzijn.
Zonder welvaart heb je ook geen welzijn. Het is dus een kwestie van de balans vinden. Niet mee eens, in landen in Afrika, hebben sommigen geen cent te makken, maar lacht men nog steeds.wij willen alleen maar meer en nog meer.onze economie is gebaseerd op onnodige luxe en voortijdig wegsmijten van dingen die nog lang hadden meegekund.
Wilders heeft zelf een allochtone vrouw, dus zeg nooit dat hij alle buitenlanders eruit wil.Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen over chinezen, indonezen, joden ,enz enz.
Nee, hij heeft het over moslims. Doordat er enkele jongeren zich misdragen, wil hij hele bevolksingsgroepen het land uitjagen.
Ja doordat de laatste 30 jaar zo veel is verslonst en fout gegaan, is nu ook een harde heelmeester nodig.

Daarnaas beroept hij zich op de joods-christelijke traditie. Denk je dan dat hij denkt aan de gereformeerde traditie, of de joods-orthodoxe traditie? Nee, hij denkt dan aan het verlichte joden- en christendom. Het is keizen of delen.Als we niets doen hebben we straks Sharia.
In Canada en UK begint dat al (plaatselijk).
Bovendien is traditie ook niet alles.
Misdaad doet ook niet aan traditie, dat bestrijd je dus innovatief.
Maar in NL heeft de misdaad de wet allang ingehaald.

Hij wil slechts fatsoen afdwingen door eindelijk eens te gaan straffen, ipv extra geld voor cellen met een mekka kompas aan het plafond en halaal voedsel.
Ik heb in mijn studententijd vlees gekocht bij een islamitische slager. Dat was een fatsoenlijke, respectvolle man, een harde werker, een drijvende kracht in het opzoomeren van de buurt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Halaal vlees eet ik niet.
Als je weet welke gebeden daar over uitgesproken zijn (dit vlees is ritueel geslacht en TOEGEWIJD aan maangod alla) zou je het niet kunnen eten , denk ik.
maar goed dat is persoonlijk.



Daarnaast is het nog maar de vraag of hard straffen werkt. Uit cijfers uit Amerika blijkt dat daar het percentage recidiven hoger ligt dan in Nederland.
Wat zegt de bijbel over het zwaard hanteren door de regering?
Of zie je liever dat Koningin Betrix vaker reisjes gaat maken naar Thailand, waar ze met de koning daar afspreekt dat drugsrunners wel in nederland gestraft zullen worden, waar ze vervolgens binnen een week al weer lopen te dealen op straat.

Amerika is Nederland niet.
Gelukkig niet.
Sola Scriptura
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bureaucraat »

backtobasic schreef:Een aan aantal mensen zit al aardig in de verdrukking, hoe denk je dat homo's zich voelen, nadat ze dood gewenst worden door moslims, "van de kerk af met ze, gezicht naar voren!"En de rechterlinke macht van nederland geeft hierover haar volle goedkeuring, mag u zeggen hoor meneer , want uw religie is veel belangrijker dan onze traditries van vrijheid, ...maar o wee als een ref school een homoleraar durft te ontslaan, zie je de ongelijkheid een beetje?)
Ook binnen de reformatorische gezindte denkt men niet altijd even vriendelijk over homo's. En over die leraar, het is de homobeweging die daar ophef over maakt, niet de overheid.
De EU mentaliteit wel?, kromme komkommers en lelijke aardbeien vernietigen, en totale geldverspilling enz enz?
Wat is 'de' EU mentaliteit, en in welk opzicht is die van belang m.b.t. dit topic?
als je werkelijk geinteresseerd bent in onze islamitische medemens, lees dan eens hun boek.
en huiver.bereid je voor, alles is tegenovergesteld aan de bijble,
Als ik het Oude Testamen lees, dan lees ik ook over gruwelijkheden die in naam van God zijn uitgevoerd (en nee, dit is geen kritiek).
Wilders heeft niets tegen moslims, maar tegen de Islam, want deze politieke ideologie, want dat is het, is zeer gevaarlijk.
Je kunt praktisch gezien heel moeilijk onderscheid maken tussen de religie, en de aanhangers daarvan.

Niet mee eens, in landen in Afrika, hebben sommigen geen cent te makken, maar lacht men nog steeds.wij willen alleen maar meer en nog meer.onze economie is gebaseerd op onnodige luxe en voortijdig wegsmijten van dingen die nog lang hadden meegekund.
Welzijn is meer dan enkel kunnen lachen.
Ja doordat de laatste 30 jaar zo veel is verslonst en fout gegaan, is nu ook een harde heelmeester nodig.
Wilders roept dat alle dat Marokkaanse tuig het land uit moet. Hij vergeet enkel dat dat gewoon Nederlanders zijn.
Het is keizen of delen.Als we niets doen hebben we straks Sharia.
In Canada en UK begint dat al (plaatselijk).
Volgens Memento leven we in een democratie. Dus als de meerderheid van de bevolking wil dat de sharia (gedeeltelijk) wordt ingevoerd, dan moet dat geen probleem zijn.
Wat zegt de bijbel over het zwaard hanteren door de regering?
Wat bedoel je hiermee?
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Bureaucraat schreef:
backtobasic schreef:Een aan aantal mensen zit al aardig in de verdrukking, hoe denk je dat homo's zich voelen, nadat ze dood gewenst worden door moslims, "van de kerk af met ze, gezicht naar voren!"En de rechterlinke macht van nederland geeft hierover haar volle goedkeuring, mag u zeggen hoor meneer , want uw religie is veel belangrijker dan onze traditries van vrijheid, ...maar o wee als een ref school een homoleraar durft te ontslaan, zie je de ongelijkheid een beetje?)
Ook binnen de reformatorische gezindte denkt men niet altijd even vriendelijk over homo's. En over die leraar, het is de homobeweging die daar ophef over maakt, niet de overheid.
Plasterk = COC ?
De EU mentaliteit wel?, kromme komkommers en lelijke aardbeien vernietigen, en totale geldverspilling enz enz?
Wat is 'de' EU mentaliteit, en in welk opzicht is die van belang m.b.t. dit topic?
Wilders is tegen de EU / Schengen.
als je werkelijk geinteresseerd bent in onze islamitische medemens, lees dan eens hun boek.
en huiver.bereid je voor, alles is tegenovergesteld aan de bijble,
Als ik het Oude Testamen lees, dan lees ik ook over gruwelijkheden die in naam van God zijn uitgevoerd (en nee, dit is geen kritiek).
Een (waarlijk)christen blaast zichzelf niet op.
Wilders heeft niets tegen moslims, maar tegen de Islam, want deze politieke ideologie, want dat is het, is zeer gevaarlijk.
Je kunt praktisch gezien heel moeilijk onderscheid maken tussen de religie, en de aanhangers daarvan.
ja hoor, ik durf te stellen dat 90% van alle zg.christenen helemaal geen christenen zijn, en gewoon wel lekker ergens bij willen horen.

Niet mee eens, in landen in Afrika, hebben sommigen geen cent te makken, maar lacht men nog steeds.wij willen alleen maar meer en nog meer.onze economie is gebaseerd op onnodige luxe en voortijdig wegsmijten van dingen die nog lang hadden meegekund.
Welzijn is meer dan enkel kunnen lachen.
zoek maar eens op google wat mensen die veel geld hebben (al dan niet verdiend) gelukkig maakt.de zucht naar geld is de wortel van alle kwaad.
Ja doordat de laatste 30 jaar zo veel is verslonst en fout gegaan, is nu ook een harde heelmeester nodig.
Wilders roept dat alle dat Marokkaanse tuig het land uit moet. Hij vergeet enkel dat dat gewoon Nederlanders zijn. Dat zeg ik toch, we hebben nederlandse paspoorten uitgedeeld, denkende dat ze hiermee nederlands werden en integreerden, hoe naief en dom.
Het is keizen of delen.Als we niets doen hebben we straks Sharia.
In Canada en UK begint dat al (plaatselijk).
Volgens Memento leven we in een democratie. Dus als de meerderheid van de bevolking wil dat de sharia (gedeeltelijk) wordt ingevoerd, dan moet dat geen probleem zijn.
Stem dan vooral geen Wilders, en koop vast een burka. hoeven we nooit meer over een legging te discussieren :humhihi
Wat zegt de bijbel over het zwaard hanteren door de regering?
Wat bedoel je hiermee?
dat de regring respect af moet dwingen door haar authoriteit te laten gelden, ipv misdadigers nauwelijks nog te straffen.
Sola Scriptura
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bureaucraat »

backtobasic schreef: Plasterk = COC ?
Plasterk is nu eenmaal gevoelig voor argumenten, zoals gehanteerd door het COC. Vergeet niet dat Plasterk een atheïst is, en derhalve wellicht niet zoveel heeft met het bijzondere onderwijs.
Wilders is tegen de EU / Schengen.
Wilders vergeet dat Nederland haar welvaart heeft te danken aan de Europese samenwerking. Wilders is dus gewoon een beetje kortzichtig.
Een (waarlijk)christen blaast zichzelf niet op.
Een waarlijk moslim ook niet, als ik diverse vooraanstaande moslims in Nederland moet geloven.
zoek maar eens op google wat mensen die veel geld hebben (al dan niet verdiend) gelukkig maakt.de zucht naar geld is de wortel van alle kwaad.
Wat heeft dat met welzijn te maken?
Dat zeg ik toch, we hebben nederlandse paspoorten uitgedeeld, denkende dat ze hiermee nederlands werden en integreerden, hoe naief en dom.
Volgens mij zeg je dit voor het eerst. Als onze ouders niet te beroerd waren geweest om in de jaren '60 van de vorige eeuwe het vieze werk op te knappen, dan hadden we nu veel minder voormalige gastarbeiders in Nederland gehad.
Stem dan vooral geen Wilders, en koop vast een burka. hoeven we nooit meer over een legging te discussieren.
Of je nu onder het juk van de sharia moet leven of onder het juk van Wilders, het zal niet veel verschillen.
dat de regring respect af moet dwingen door haar authoriteit te laten gelden, ipv misdadigers nauwelijks nog te straffen.
Dat is een subjectieve observatie, dat misdadigers nauwelijks nog worden gestraft.
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Bureaucraat schreef:
backtobasic schreef: Plasterk = COC ?
Plasterk is nu eenmaal gevoelig voor argumenten, zoals gehanteerd door het COC. Vergeet niet dat Plasterk een atheïst is, en derhalve wellicht niet zoveel heeft met het bijzondere onderwijs.
Wilders is tegen de EU / Schengen.
Wilders vergeet dat Nederland haar welvaart heeft te danken aan de Europese samenwerking. Wilders is dus gewoon een beetje kortzichtig.

Het babylon van destijds was ook welvarend, de welvaart heeft ons hoogmoedig, decadent en verwend gemaakt, we hebben God niet meer nodig.
Is dit Winst? waren we niet veel gelukkigere, een halve eeuw geleden?
Een (waarlijk)christen blaast zichzelf niet op.
Een waarlijk moslim ook niet, als ik diverse vooraanstaande moslims in Nederland moet geloven. moet je niet doen.een zonde tegen een niet-moslim of "afvallige" wordt hen niet aangerekend, volgens de Koran.
google maar eens op taqqiya.
zoek maar eens op google wat mensen die veel geld hebben (al dan niet verdiend) gelukkig maakt.de zucht naar geld is de wortel van alle kwaad.
Wat heeft dat met welzijn te maken? Kijk maar naar Michael jackson en al die andere rijke mensen, hun welvaart ging ten koste van hun welzijn.de geestelijke leegte is enorm in de hedendaagse maatschappij, waar velen niet eens weten wat pasen of Pinksteren betekent, of zelfs maar dat melk uit een koe komt.
Dat zeg ik toch, we hebben nederlandse paspoorten uitgedeeld, denkende dat ze hiermee nederlands werden en integreerden, hoe naief en dom.
Volgens mij zeg je dit voor het eerst. Als onze ouders niet te beroerd waren geweest om in de jaren '60 van de vorige eeuwe het vieze werk op te knappen, dan hadden we nu veel minder voormalige gastarbeiders in Nederland gehad.
ALs het aan de regering had gelegen , waren er nog veel meer nederlanders geemigreerd destijds, je kreeg premies voor het vertrekken naar Zuid Afrika, Australie enz.
Nederland was te vol, zeiden de politici.

en nu dan , met bijna 2 keer zo veel mensen inmiddels?
Generaal pardon na generaal pardon, ineens schijnen we niet vol genoeg te kunnen zijn
Stem dan vooral geen Wilders, en koop vast een burka. hoeven we nooit meer over een legging te discussieren.
Of je nu onder het juk van de sharia moet leven of onder het juk van Wilders, het zal niet veel verschillen. Spaar maar vast voor extra belasting dan , als Dhimmi zul je stevig moeten dokken.Wilders wil de belastingen juist verlagen.
dat de regring respect af moet dwingen door haar authoriteit te laten gelden, ipv misdadigers nauwelijks nog te straffen.
Dat is een subjectieve observatie, dat misdadigers nauwelijks nog worden gestraft.
de universele Mensenrechten zijn gewoonlijk van toepassing op diegenen, die het met de mensenrechten van hun naasten niet al te nauw namen.

Enfin, wij gaan het nooit eens worden, dat is duidelijk.
gelukkig kan en mag dat in deze, nog steeds redelijk vrije maatschappij.
Ik hoop dat je idealistische benadering bewaarheid mag worden.
Sola Scriptura
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marie-Henriëtte »

backtobasic schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Ik voel mij verbonden met het CDJA. Juist om de redenen die jij noemt. Wilders vind ik té rechts, extreem zelfs. Veel SGP jongeren voelen zich verbonden met Wilders, ik begrijp maar niet waarom.
ik kan het me erg goed voorstellen dat velen Wilders stemmen.
Persoonlijk zou ik dat ook doen, als ik nog mocht stemmen, want een beetje tegengas is erg goed.
De arrogantie van de zittende leiders is enorm.
de afstand tussen de burgers en hen, indanks de 100 dagen rondreizen,groter dan ooit.
We worden geregeerd door angstige politici, en we hebben een angstige,wantrouwende, en gierige volksaard.
De anti-discriminatie wetgeving heeft haar werk gedaan, het lijkt het enige taboe van de laatste 30 jaar.
Als iemand zich misdraagt, durft niemand nog op te staan om er iets van te zeggen.Bos en Balkenende hebben de beloftes Referendum en generaal pardon tegen elkaar weggestreept in ruil voor de macht, en de bevolking voelt zich dubbel bij de neus genomen.
Dit land heeft haar ziel reeds lang geleden verkocht aan de olie, we zijn reddeloos verloren.
Moslims respecteren onze cultuur niet, want we respecteren zelf niets meer.we lopen er halfnaakt en ondergekliederd bij en met gepiercte lichamen leven we van feest naar feest.
Popsterren worden vereerd als goden, onze beschaving is failliet!
de economie is enige religie nog, welvaart is hoog verheven boven welzijn.
Alles is gesexualiseerd want dat verkoopt, ondanks AIDS.Zeg niet dat we nooit gewaarschuwd zijn.
Wilders heeft zelf een allochtone vrouw, dus zeg nooit dat hij alle buitenlanders eruit wil.Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen over chinezen, indonezen, joden ,enz enz.
Hij wil slechts fatsoen afdwingen door eindelijk eens te gaan straffen, ipv extra geld voor cellen met een mekka kompas aan het plafond en halaal voedsel.
Kosten nog moeiten zijn gespaard, buurthuizen en buurtvaders -projecten te over.
Weg met onszelf was het motto.
Dat zullen we weten ook.
En jij denkt dat Geert Wilders en zijn PVV verandering kunnen brengen in alle problematiek die jij hier boven opsomt? Volgens Islamoloog Sjoerd van Koningsveld ontwikkelt zich nu op korte termijn een seculiere Islam binnen Europa. Deze moslims willen ook helemaal geen Shariah in Nederland, en weet je, in Den Haag is er zelfs een moskee met een vrouwelijke bestuurder. Dát zie ik nog niet zo snel gebeuren bij de Oud Gereformeerde Kerk, helaas. Terwijl er toch in de Bijbel mooie verhalen voorkomen over vrouwelijke bestuurders, zo ook in de Koran.

Ik houd van de Bijbel, jij ook mag ik hopen. Hoe zou jij het vinden als Geert Wilders zich zo zou gedragen tegen ons, zoals hij zich nu uit tegenover moslims? Dus dat hij zou zeggen dat de Bijbel pas mag bestaan als het een formaat heeft van een Donald Duck? In de Bijbel komt ook wel geweld voor net als in de Koran.

Bovendien heeft Geert Wilders niet eens een programma, Minister Donner benadrukte dit ook nog in een interview met de Elsevier jl.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP en de jongeren

Bericht door jvdg »

Met respect voor de ingezonden postings in dit topic.

Deze postings horen hier niet thuis, daar zijn andere topics voor.

Dus: aub ON-TOPIC
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marie-Henriëtte »

jvdg schreef:Met respect voor de ingezonden postings in dit topic.

Deze postings horen hier niet thuis, daar zijn andere topics voor.

Dus: aub ON-TOPIC
Over welke postings heeft u het dan? Het gaat toch over de PVV, SGJP, CDJA,CDA, Islam en Geert Wilders, of zie ik dat verkeerd? Gewoon een vraag om er rekening mee te houden wat er wel gezegd mag worden en niet, en wat dan wél on-topic is.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP en de jongeren

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:
jvdg schreef:Met respect voor de ingezonden postings in dit topic.

Deze postings horen hier niet thuis, daar zijn andere topics voor.

Dus: aub ON-TOPIC
Over welke postings heeft u het dan? Het gaat toch over de PVV, SGJP, CDJA,CDA, Islam en Geert Wilders, of zie ik dat verkeerd? Gewoon een vraag om er rekening mee te houden wat er wel gezegd mag worden en niet, en wat dan wél on-topic is.
Het relatieve aandeel van de aandacht voor de SGPJ binnen deze discussie is heel gering.
Het gaat meer over algemene politieke beschouwingen, waarbinnen die SGPJ maar weinig aandacht krijgen.
Vandaar dat ik stel: ON-TOPIC

Gaarne zag ik de houding van de sgpj beter belicht in deze discussie.
Daar gaat dit topic over.
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Marie-Henriëtte schreef:
backtobasic schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Ik voel mij verbonden met het CDJA. Juist om de redenen die jij noemt. Wilders vind ik té rechts, extreem zelfs. Veel SGP jongeren voelen zich verbonden met Wilders, ik begrijp maar niet waarom.
ik kan het me erg goed voorstellen dat velen Wilders stemmen.
Persoonlijk zou ik dat ook doen, als ik nog mocht stemmen, want een beetje tegengas is erg goed.
De arrogantie van de zittende leiders is enorm.
de afstand tussen de burgers en hen, indanks de 100 dagen rondreizen,groter dan ooit.
We worden geregeerd door angstige politici, en we hebben een angstige,wantrouwende, en gierige volksaard.
De anti-discriminatie wetgeving heeft haar werk gedaan, het lijkt het enige taboe van de laatste 30 jaar.
Als iemand zich misdraagt, durft niemand nog op te staan om er iets van te zeggen.Bos en Balkenende hebben de beloftes Referendum en generaal pardon tegen elkaar weggestreept in ruil voor de macht, en de bevolking voelt zich dubbel bij de neus genomen.
Dit land heeft haar ziel reeds lang geleden verkocht aan de olie, we zijn reddeloos verloren.
Moslims respecteren onze cultuur niet, want we respecteren zelf niets meer.we lopen er halfnaakt en ondergekliederd bij en met gepiercte lichamen leven we van feest naar feest.
Popsterren worden vereerd als goden, onze beschaving is failliet!
de economie is enige religie nog, welvaart is hoog verheven boven welzijn.
Alles is gesexualiseerd want dat verkoopt, ondanks AIDS.Zeg niet dat we nooit gewaarschuwd zijn.
Wilders heeft zelf een allochtone vrouw, dus zeg nooit dat hij alle buitenlanders eruit wil.Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen over chinezen, indonezen, joden ,enz enz.
Hij wil slechts fatsoen afdwingen door eindelijk eens te gaan straffen, ipv extra geld voor cellen met een mekka kompas aan het plafond en halaal voedsel.
Kosten nog moeiten zijn gespaard, buurthuizen en buurtvaders -projecten te over.
Weg met onszelf was het motto.
Dat zullen we weten ook.
En jij denkt dat Geert Wilders en zijn PVV verandering kunnen brengen in alle problematiek die jij hier boven opsomt? Volgens Islamoloog Sjoerd van Koningsveld ontwikkelt zich nu op korte termijn een seculiere Islam binnen Europa. Deze moslims willen ook helemaal geen Shariah in Nederland, en weet je, in Den Haag is er zelfs een moskee met een vrouwelijke bestuurder. Dát zie ik nog niet zo snel gebeuren bij de Oud Gereformeerde Kerk, helaas. Terwijl er toch in de Bijbel mooie verhalen voorkomen over vrouwelijke bestuurders, zo ook in de Koran.
Over een legging kan gediscussieerd worden, maar laat de bijbel nu wel heel erg duidelik zijn over de bestuursfunctie van een vrouw in GEESTELIJK opzicht.(kerk etc)

Ik houd van de Bijbel, jij ook mag ik hopen. Hoe zou jij het vinden als Geert Wilders zich zo zou gedragen tegen ons, zoals hij zich nu uit tegenover moslims? Dus dat hij zou zeggen dat de Bijbel pas mag bestaan als het een formaat heeft van een Donald Duck? In de Bijbel komt ook wel geweld voor net als in de Koran.
Geert Wilders gedraagt zich over de Koran nog een stuk vriendelijker dan de met Nederland dik bevriende authoriteiten van bv Saoudi Arabie, stokslagen voor het bezit ervan, bij bezit van een aantal bijbels zelfs doodstraf.Hoor je je CDA helden daar wel eens over?
Nee, integendeel Balkenende gaat op zondag skieen in Dubai en zegt dat God en maangod alla dezelfde zijn.
Word alsjeblieft wakker!

Bovendien heeft Geert Wilders niet eens een programma, Minister Donner benadrukte dit ook nog in een interview met de Elsevier jl.
En wat meneer Donner zegt is waar,natuurlijk.
Als je even op de site kijkt van PVV zie je een goed en evenwichtig partijprogramma.
Geert Wilders is nog nooit van een leugen beschuldigd.
Sola Scriptura
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marie-Henriëtte »

@backtobasic

Oké, ik heb net even gekeken op de site van de PVV van Geert Wilders.

Ik heb de standpunten aandachtig doorgelezen. Na het lezen van de standpunten snap ik helemaal niet meer waarom een groot deel van de SGP-jongeren zo weg is van Geert Wilders en zijn PVV.

Partij voor de Vrijheid, dat strookt ten eerste al geenszins met de standpunten van de SG(J)P want zij staan een theocratie voor, en Geert Wilders is voor alles boven vrijheid, nietwaar.

Geert Wilders meent dat de Islam een bedreiging vormt voor o.a. homoseksuelen. Veel moslims moeten nog wennen aan het idee dat in Nederland homoseksuelen met elkaar kunnen samenwonen of zelfs trouwen. Maar hoe denken de SGP-jongeren hier dan over? Ik weet zeker dat zij het niet OK vinden dat een homoseksueel stel samen woont, met elkaar de liefde bedrijft óf zelfs samen trouwen.

Geert Wilders moedigt homo’s juist aan door te gaan met hun levenswijze, strookt dat met het gedachtegoed van de SGP-jongeren? Het kan natuurlijk, maar de meeste die ik gesproken heb, denken daar toch een tikkeltje anders over.

Geert Wilders ziet de man en vrouw als gelijke wezens, hoe zien de SGP-jongeren man en vrouw? Wel als gelijkwaardig maar niet als gelijken en zo legt de Bijbel ons dat ook uit.

Nee, ik verbaas mij er nog steeds over waarom de PVV zoveel SGP-jongeren aantrekt.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marie-Henriëtte »

Wat is de visie van de PVV op abortus?

De PVV wil vrouwen de abortus zelf laten betalen om zo ‘losbandigheid’ tegen te gaan. Ook willen zij dat de grens van de behandeling wordt teruggebracht van 13 weken naar 8 weken.

Wat is de visie van de SGP-jongeren op abortus?

Abortus vinden zij op geen enkele wijze aanvaardbaar tenzij er een levensbedreigende situatie voor de moeder is ontstaan.

Ik vind dit nogal twee werelden van verschil. Voor alle duidelijkheid, ik steun hierin het standpunt van de SGP-jongeren meer dan dat van de PVV.

Ik denk dat veel SGP-jongeren zich niet zo goed verdiept hebben in de standpunten van de PVV, en de PVV enkel steunen omdat de PVV anti-Islam is. Dit mag, maar laat de SGP-jongeren dan wel duidelijk afstand nemen van andere ‘wereldse’ standpunten van de PVV.
Gesloten