Kleine vreugden

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:Onze begintijd was gelijk, daarna ging het wat uit elkaar :-). Ik was ook om 5 uur wakker, half uurtje gelezen, toen 1,5 uur gesport. Ontbeten met kipfilet en 500 gram groenten. Daarna lopend naar het werk.
Ook een warm ontbijt, lekker!

Wat voor sport beoefen je?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Onze begintijd was gelijk, daarna ging het wat uit elkaar :-). Ik was ook om 5 uur wakker, half uurtje gelezen, toen 1,5 uur gesport. Ontbeten met kipfilet en 500 gram groenten. Daarna lopend naar het werk.
Ook een warm ontbijt, lekker!

Wat voor sport beoefen je?
Dit was in de sportschool. Is weer 24 uur per dag open, dus dat maakt het wat eenvoudiger dan in de afgelopen maandag. Komende vrijdag waarschijnlijk weer eens mountainbiken.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Wat een tijden en wat een sportiviteit. Ik bewonder dat echt. Ik ben al tevreden dat ik met de fiets naar het station rijd rond een uur of tien.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Herman »

Tja. Ik kwam om zeven uur het bed uitrollen om met wat glazen water en een paracetamolletje wat te doen aan een vannacht tussen 0:00 en 2:00 uur veroorzaakte kater.

Inmiddels ben ik ook in staat om te genieten van het zonnetje en het vogelgefluit.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Wat een tijden en wat een sportiviteit. Ik bewonder dat echt. Ik ben al tevreden dat ik met de fiets naar het station rijd rond een uur of tien.
Ach, jouw zwaartepunt ligt volgens mij weer in de avond toch? En dan ben ik wel een heel eind klaar hoor. Sportiviteit is iets wat je gewoon moet doen :)
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Tja. Ik kwam om zeven uur het bed uitrollen om met wat glazen water en een paracetamolletje wat te doen aan een vannacht tussen 0:00 en 2:00 uur veroorzaakte kater.

Inmiddels ben ik ook in staat om te genieten van het zonnetje en het vogelgefluit.
Moderatorsfeestje gehad?
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:Wat een tijden en wat een sportiviteit. Ik bewonder dat echt. Ik ben al tevreden dat ik met de fiets naar het station rijd rond een uur of tien.
Ach, jouw zwaartepunt ligt volgens mij weer in de avond toch? En dan ben ik wel een heel eind klaar hoor. Sportiviteit is iets wat je gewoon moet doen :)
Ik vind het toch lastig om daar voldoende tijd voor in te plannen. Eigenlijk zou ik dat op vaste avonden/dagen moeten doen. Ik vind het alleen best vervelend om 's avonds regelmatig thuis weg te gaan en onze sportschool gaat 'pas' om 7.00 uur open. In de ochtenduren sporten kan daardoor helaas ook niet.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Het zonnetje, en fluitende vogels.
En een bakje koffie gezet dmv een welgetimede timer?
Ik heb deze ochtend het apparaat met de hand aangezet.

Ik was om 5 uur wakker, en heb toen eerst 1,5 uur gelezen in een heet bad. Daarna ontbeten met geroosted brood + kaas + gebakken ui, tomaat, ei, chilipoeder, tabasco habenero en ketjap manis. Plus zwarte koffie.

Om half 8 begonnen met werken, maar van kwart over acht tot kwart voor negen een wandelingetje gemaakt vanwege het prachtige zonnetje. Daarna verder gegaan met werken.

Een beetje vreemde indeling van het begin van de dag, maar nu mijn vrouw een paar daagjes weg is, is er geen correctie meer :)
Onze begintijd was gelijk, daarna ging het wat uit elkaar :-). Ik was ook om 5 uur wakker, half uurtje gelezen, toen 1,5 uur gesport. Ontbeten met kipfilet en 500 gram groenten. Daarna lopend naar het werk.
Ontbijten met kipfilet en groente zou ik al best een ding vinden. Ik ga liever voor een kom warme havermout met fruit. Of is groente bij het ontbijt ook gewenning?
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Wat een tijden en wat een sportiviteit. Ik bewonder dat echt. Ik ben al tevreden dat ik met de fiets naar het station rijd rond een uur of tien.
Ach, jouw zwaartepunt ligt volgens mij weer in de avond toch? En dan ben ik wel een heel eind klaar hoor. Sportiviteit is iets wat je gewoon moet doen :)
Ik vind het toch lastig om daar voldoende tijd voor in te plannen. Eigenlijk zou ik dat op vaste avonden/dagen moeten doen. Ik vind het alleen best vervelend om 's avonds regelmatig thuis weg te gaan en onze sportschool gaat 'pas' om 7.00 uur open. In de ochtenduren sporten kan daardoor helaas ook niet.
Het is niet makkelijk, daarom ben ik blij met de 24/7 opening/ Ik sport dan vaak van 6 tot 7. Ben dan thuis bij het ontbijt en ga daarna werken. Ik ga ook wel eens overdag tussendoor. Dat is het voordeel van tijd- en plaatsonafhankelijk werken.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Ontbijten met kipfilet en groente zou ik al best een ding vinden. Ik ga liever voor een kom warme havermout met fruit. Of is groente bij het ontbijt ook gewenning?
Tsja, gewoon doen :-). Het is niet mijn standaard ontbijt hoor. Maar nu had ik zondag voor 3 dagen klaargemaakt, dus moest het op. Dus dacht ik het maar direct vroeg te doen, dan is het maar binnen. Nu zo een stokbrood gezond bij de Jumbo Foodstore denk ik.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Wat een tijden en wat een sportiviteit. Ik bewonder dat echt. Ik ben al tevreden dat ik met de fiets naar het station rijd rond een uur of tien.
Ach, jouw zwaartepunt ligt volgens mij weer in de avond toch? En dan ben ik wel een heel eind klaar hoor. Sportiviteit is iets wat je gewoon moet doen :)
Ik vind het toch lastig om daar voldoende tijd voor in te plannen. Eigenlijk zou ik dat op vaste avonden/dagen moeten doen. Ik vind het alleen best vervelend om 's avonds regelmatig thuis weg te gaan en onze sportschool gaat 'pas' om 7.00 uur open. In de ochtenduren sporten kan daardoor helaas ook niet.
Het is niet makkelijk, daarom ben ik blij met de 24/7 opening/ Ik sport dan vaak van 6 tot 7. Ben dan thuis bij het ontbijt en ga daarna werken. Ik ga ook wel eens overdag tussendoor. Dat is het voordeel van tijd- en plaatsonafhankelijk werken.
Eerder hadden wij sportfaciliteiten met lessen op het werk en ging ik elke lunch een uur sporten. Helaas is dat afgeschaft. Aangezien mijn werkdag om 7.00 uur begint en ik in verband met concentratie toch het liefst naar kantoor ga, is overdag sporten voor mij niet mogelijk. Ik ben dan afhankelijk van de avonden.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Eerder hadden wij sportfaciliteiten met lessen op het werk en ging ik elke lunch een uur sporten. Helaas is dat afgeschaft. Aangezien mijn werkdag om 7.00 uur begint en ik in verband met concentratie toch het liefst naar kantoor ga, is overdag sporten voor mij niet mogelijk. Ik ben dan afhankelijk van de avonden.
Dat is lastig ja. Voor mij is mijn kantoor en de sportschool redelijk dichtbij elkaar. Dus plan ik, als het 's ochtends niet gaat, een uur tussen de middag. Dat wordt toch einde middag Merel.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Eerder hadden wij sportfaciliteiten met lessen op het werk en ging ik elke lunch een uur sporten. Helaas is dat afgeschaft. Aangezien mijn werkdag om 7.00 uur begint en ik in verband met concentratie toch het liefst naar kantoor ga, is overdag sporten voor mij niet mogelijk. Ik ben dan afhankelijk van de avonden.
Dat is lastig ja. Voor mij is mijn kantoor en de sportschool redelijk dichtbij elkaar. Dus plan ik, als het 's ochtends niet gaat, een uur tussen de middag. Dat wordt toch einde middag Merel.
Helaas ook niet mogelijk. Dan is het halen en brengen van sportende en musicerende kinderen. Mijn man doet de ochtenden met de kinderen en ik de namiddagen. Het 'moet' echt in de avonduren, als ik niet op mijn best ben.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:Tja. Ik kwam om zeven uur het bed uitrollen om met wat glazen water en een paracetamolletje wat te doen aan een vannacht tussen 0:00 en 2:00 uur veroorzaakte kater.

Inmiddels ben ik ook in staat om te genieten van het zonnetje en het vogelgefluit.
:)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Eerder hadden wij sportfaciliteiten met lessen op het werk en ging ik elke lunch een uur sporten. Helaas is dat afgeschaft. Aangezien mijn werkdag om 7.00 uur begint en ik in verband met concentratie toch het liefst naar kantoor ga, is overdag sporten voor mij niet mogelijk. Ik ben dan afhankelijk van de avonden.
Dat is lastig ja. Voor mij is mijn kantoor en de sportschool redelijk dichtbij elkaar. Dus plan ik, als het 's ochtends niet gaat, een uur tussen de middag. Dat wordt toch einde middag Merel.
Helaas ook niet mogelijk. Dan is het halen en brengen van sportende en musicerende kinderen. Mijn man doet de ochtenden met de kinderen en ik de namiddagen. Het 'moet' echt in de avonduren, als ik niet op mijn best ben.
Misschien dat er ooit nog eens een basic-fit bij jullie 24/7 open gaat.
Plaats reactie