Israël in verband met Turkije

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef: de Westbank behoort gewoon tot Israel. die hadden destijds een koninkrijk, de palestijnen nooit.God heeft destijds met zijn volk gestreden voor dit stuk land, en zal ook nu weer strijden met zijn Volk.
Vergeet niet dat we bidden tot dezelfde God.
Jeruzalem is belangrijker.
bealngrijker dan wat, Henriette?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Marie-Henriëtte »

Joannah schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef: de Westbank behoort gewoon tot Israel. die hadden destijds een koninkrijk, de palestijnen nooit.God heeft destijds met zijn volk gestreden voor dit stuk land, en zal ook nu weer strijden met zijn Volk.
Vergeet niet dat we bidden tot dezelfde God.
Jeruzalem is belangrijker.
bealngrijker dan wat, Henriette?
Jeruzalem behoort in zijn geheel aan de Joden toe te komen, dat is nu nog niet het geval, maar als Lieberman doorzet komt het wel steeds dichterbij. De rest van de gebieden komt later wel.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef: de Westbank behoort gewoon tot Israel. die hadden destijds een koninkrijk, de palestijnen nooit.God heeft destijds met zijn volk gestreden voor dit stuk land, en zal ook nu weer strijden met zijn Volk.
Vergeet niet dat we bidden tot dezelfde God.
Jeruzalem is belangrijker.
bealngrijker dan wat, Henriette?
Jeruzalem behoort in zijn geheel aan de Joden toe te komen, dat is nu nog niet het geval, maar als Lieberman doorzet komt het wel steeds dichterbij. De rest van de gebieden komt later wel.
precies
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Marie-Henriëtte »

Trouwens Joannah, zouden de Israëliërs de goedwillige Palestijnen niet volledig in de Israëlische samenleving moeten opnemen? Zie de onderstaande vers. Ben wel benieuwd hoe jij daarover denkt.

De vreemdeling, die als vreemdeling bij u verkeert, zal onder u zijn als een inboorling van ulieden; gij zult hem liefhebben als uzelven; want gij zijt vreemdeling geweest in Egypteland; Ik ben de HEERE, uw God! (Leviticus 19:34)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Joannah »

Dat hangt ervan af.
Sinds Delilah en Samson is het drama met dat gaza. Een vreemdeling is het niet , het is een veel te goede " bekende".
De vreemdeling is wellicht de reiziger, die door het land trok en daar niet altijd zou blijven.
In hetzelfde bijbelboek werd Zijn volk ook verboden om te gaan met de kannaanieten en werden ze vernietigd, de iedere keer terugkerende filistijnen waren een gesel voor het volk, wanneer ze niet luisterden naar God, toch?
Dankzij de muur zijn het aantal door palestijnen gepleegde zelfmoordaanslagen gedecimeerd.
Dus liever erg voorzichtig blijven.
Ik denk je als 2000 jaar lang vervolgd en bespuugd volk wel op je hoede bent.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Jacobse »

Bovenstaand is gevraagd, hoe er over te denken is om te gaan in Israël met niet-joden.
Binnen Israël zelf is het verre van gemakkelijk, heel moeilijk, om dan resident te worden; meestal moet men het doen met een toeristenvisum dat drie maanden geldig is, als men er wil verblijven. Het kopen van een huis is zo mogelijk nog moeilijker; huren zal wel gaan.
De gedachte er bij zal wel zijn: Israël is er primair voor de joden zelf.
Daar pleit wel zo het een en ander voor; in Nederland kan een persoon uit een ander land dan de EU ook niet anders binnenkomen dan op een visum; en verblijfsvergunning voor hem/haar loopt heel moeilijk. Als Israël iets dergelijks als maatstaf hanteert, is dat begrijpelijk; temeer omdat indien het om arabische mensen in het algemeen gaat er rondom Israël volop arabische landen zijn. En als het om arabische mensen gaat die in het stuk van het Heilige Land wonen en woonden dat niet tot Israël behoorde als men van de landverdeling 1948 zou uitgaan - overigens nooit door de arabieren geaccepteerd - dan ware niet uit het oog te verliezen dat ongeveer 80 % van het vroegere Mandaatgebied ( bestuurd door Engeland ) is afgenomen en exclusief is toegewezen aan wat nu Jordanië heet. Op grond hiervan zou gemeend kunnen worden dat Jordanië daar dan zorg voor heeft te hebben; evenzo als Egypte zorg zou hebben te geven aan de bevolking in Gaza die altijd onder Egyptische suzereiniteit was maar door Egypte onder Anwar Sadat niet is teruggenomen -hoezeer door Israël aangeboden - maar door Egypte gewoon is prijsgegeven.
Dit onverminderd dat het OT aangeeft wat bovenstaand is bedoeld, dat recht en barmhartigheid ook toekomt aan "de vreemdeling die in Uw poorten woont ", hetgeen gaat om de niet-jood - die al in Israël woont - en die zich algeheel conformeert aan het uitleven van ten minste de Decaloog. Daar mag de joodse staat om worden verzocht, op worden aangesproken, vanwege hetgeen de Bijbel in het bijzonder het O.T. daaromtrent als regel voorschrijft.
Thomas
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:Vergeet niet dat we bidden tot dezelfde God.
Dit is niet het geval!

Een waar christen bidt tot de God en Vader van de Heere Jezus Christus!

Een Jood bidt tot een beeld wat hij gemaakt heeft van God!

De Vader en Ik zijn Eén zegt de Heere Jezus, daar moet een jood niks van weten.

we moeten oppassen de zaken niet verkeert voor te stellen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4011
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Terri »

Volgens mij kun je dit zo niet stellen.
Er ligt een deksel op Israel, maar dat is toch wat anders, dan dat je stelt dat ze niet tot dezelfde God bidden.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Joannah »

Ik denk dat Joden en Christenen beiden de God van Abraham, Izak, Jacob in gedachten hebben, wanneer zij bidden en met de Schrift bezig zijn....
Ik ben het met Terri eens.\God houdt ze de ogen gesloten, zodat wij heidenen tijdelijk(!) ge-ent zijn op de joodse wortel, en het heil kunnen verkrijgen.
Als de tijd der heidenen vol is, gaat God weer verder met Israel, en zal Hij hen de ogen openen.
Zo zie ik het.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4011
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Terri »

Ja, ik kan het ook niet anders zien.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:Ik denk dat Joden en Christenen beiden de God van Abraham, Izak, Jacob in gedachten hebben, wanneer zij bidden en met de Schrift bezig zijn....
Ik ben het met Terri eens.\God houdt ze de ogen gesloten, zodat wij heidenen tijdelijk(!) ge-ent zijn op de joodse wortel, en het heil kunnen verkrijgen.
Als de tijd der heidenen vol is, gaat God weer verder met Israel, en zal Hij hen de ogen openen.
Zo zie ik het.
De joden dachten ook dat ze Abraham als vader hadden, maar wat zegt de Heere Jezus; jullie hebben de duivel als vader en doet de werken van jullie vader.

De talmoed is hun belangrijkst boek, hoe zal de bedekking van hun gezicht afgaan?
bovendien zegt de bijbel dat die bedekking blijft, die bedekking is kan persoonlijk afgenomen worden verder gaat de bijbel niet.
Als de tijd van de heidenen vol is gaan hun ogen wel open maar dan is het vooor eeuwig te laat!

De heidenen die geënt worden zijn nooit tijdelijk geënt, het heil is voor eeuwig, wat een kronkel gedachte en hoe kom je erbij?

Daar komt nog bij dat God het gebed van de goddeloze niet hoort.

Er zijn geen beloften voor de joden buiten Christus, alleen in Christus zijn er beloften.

Er is maar één volk van God en dat is het Israël Gods, verder is er ook nooit een volk van God geweest en zal er nooit een volk van God zijn, het Israël Gods zijn degenen die in Christus zijn.
Trouwens er zijn ook veel Christenen die een ander beeld van God hebben gemaakt die denken tot de God van de bijbel te bidden, daarom is het belangrijk de waarheid te weten.
Daarom is het belangrijk te weten wie Gods volk is! Daarom doe ik zoveel moeite.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Jacobse »

Petrus schrijft in zijn tweede brief, hoofdstuk 1, vers 20:
"dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat ".
Met inachtneming van dit voorschrift terug naar Romeinen 11, waar het gaat in het geheel niet over De Kerk maar uitsluitend over het volk Israël:
vers 32: God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten om ZICH over hen allen te ontfermen
vers 28: naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil, want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk
vers 27: en dit is MIJN verbond met hen wanneer IK hun zonden wegneem
vers 26: de verlosser zal uit Sion komen; HIJ zal de goddeloosheden van Jakob afwenden
vers 25 slot: en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat.
Afdoen aan deze woorden, is dat wat anders dan afdoen aan Gods Woord zelf ?
Thomas
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4011
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Terri »

Israel is en blijft Gods volk.
Bedenk wel dat de afwijzing van Christus een doel in zich had.
En juist Paulus getuigt zo rijk van de toekomst van Israel.
Daar is toch geen woord spaans bij?
Aan de andere kant is het wel een diepte die voor ons mensjes niet te vatten is.
Na Romeinen 11 is Paulus ook een en al verwondering over Gods onnaspeurlijke wegen.
Gebruikersavatar
Albert1987
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 nov 2009, 21:15
Locatie: Urk

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Albert1987 »

Terri schreef:Israel is en blijft Gods volk.
Bedenk wel dat de afwijzing van Christus een doel in zich had.
En juist Paulus getuigt zo rijk van de toekomst van Israel.
Daar is toch geen woord spaans bij?
Aan de andere kant is het wel een diepte die voor ons mensjes niet te vatten is.
Na Romeinen 11 is Paulus ook een en al verwondering over Gods onnaspeurlijke wegen.
Maar daar twijfelt toch niemand aan?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4011
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Terri »

Ik reageerde op de stelling van Alexander CD.
Maar misschien heb ik hem verkeerd begrepen?
Vond het ook erg radicaal en ik meen dat ik dat zo niet terug vind in de Schrift.
Plaats reactie