Christen en vuurwerk

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2875
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door FlyingEagle »

merel schreef:
FlyingEagle schreef:
merel schreef: Wij douchen elke morgen binnen ongeveer een half uur.
Elke morgen…??
Ja, de zaterdag uitgezonderd, hoezo?
Vind ik vaak. Ik douche twee keer in de week. Maar goed, ik heb een kantoorbaan en sport niet
Online
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door merel »

DDD schreef:Dat lijkt me in zeker opzicht dan weer heerlijk. Hoewel ik vaak tot 's avonds laat moet werken en zeker als je dan nog moet reizen, is het ook wel handig dat je een avondmens bent.
Dat begrijp ik. Dat zou voor mij heel belastend zijn. Ik sta liever vroeg op.
Online
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door merel »

FlyingEagle schreef:
merel schreef:
FlyingEagle schreef:
merel schreef: Wij douchen elke morgen binnen ongeveer een half uur.
Elke morgen…??
Ja, de zaterdag uitgezonderd, hoezo?
Vind ik vaak. Ik douche twee keer in de week. Maar goed, ik heb een kantoorbaan en sport niet
O, in dat opzicht. We zepen ons niet elke dag van top tot teen in hoor. Gewoon even een paar minuten afspoelen. Haren worden 2 a 3 keer per week gewassen. Dat ligt meer aan de intensiteit van het sporten.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door GerefGemeente-lid »

Waarom stap je dan onder de douche? Dat lijkt me niet echt zinvol. Ik douche zo'n 3x per week. Maar het 'afspoelen' alleen vind ik vrij onzinnig.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:20 minuten douchen?? Toe maar.
Er bestaan ook forummers die een hele avond in bad liggen. Dus dan valt het met mij nog wel mee. :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
O, in dat opzicht. We zepen ons niet elke dag van top tot teen in hoor. Gewoon even een paar minuten afspoelen. Haren worden 2 a 3 keer per week gewassen. Dat ligt meer aan de intensiteit van het sporten.
Dat doe ik eigenlijk ook wel. Bijna iedere ochtend (heul) koud douchen en 3/4 keer per week douchen na het sporten.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Bezorgd »

Wat een verschillen overal. Wel grappig.
Nu dat douchen.
Als ik een dag zou overslaan zou ik vies zijn van mezelf. Gevoelsmatig dan.
Al weet ik wel van vroeger dat wij als kind bij normaal weer zondags ook niet douchte. Alleen als het heet was.

Wel letten we nu met deze prijzen beter op dat niet iedereen er een kwartier onder staat.
Online
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:Waarom stap je dan onder de douche? Dat lijkt me niet echt zinvol. Ik douche zo'n 3x per week. Maar het 'afspoelen' alleen vind ik vrij onzinnig.
Hoezo? Met water kan je jezelf prima wassen.
Bezorgd schreef:Wat een verschillen overal. Wel grappig.
Nu dat douchen.
Als ik een dag zou overslaan zou ik vies zijn van mezelf. Gevoelsmatig dan.
Al weet ik wel van vroeger dat wij als kind bij normaal weer zondags ook niet douchte. Alleen als het heet was.

Wel letten we nu met deze prijzen beter op dat niet iedereen er een kwartier onder staat.
Bij ons hetzelfde.
Zeeuw schreef:
merel schreef:
O, in dat opzicht. We zepen ons niet elke dag van top tot teen in hoor. Gewoon even een paar minuten afspoelen. Haren worden 2 a 3 keer per week gewassen. Dat ligt meer aan de intensiteit van het sporten.
Dat doe ik eigenlijk ook wel. Bijna iedere ochtend (heul) koud douchen en 3/4 keer per week douchen na het sporten.
Mijn man doucht zich ook nog steeds koud. Het water is nu ook echt koud
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Waarom stap je dan onder de douche? Dat lijkt me niet echt zinvol. Ik douche zo'n 3x per week. Maar het 'afspoelen' alleen vind ik vrij onzinnig.
Hoezo? Met water kan je jezelf prima wassen.
Bezorgd schreef:Wat een verschillen overal. Wel grappig.
Nu dat douchen.
Als ik een dag zou overslaan zou ik vies zijn van mezelf. Gevoelsmatig dan.
Al weet ik wel van vroeger dat wij als kind bij normaal weer zondags ook niet douchte. Alleen als het heet was.

Wel letten we nu met deze prijzen beter op dat niet iedereen er een kwartier onder staat.
Bij ons hetzelfde.
Zeeuw schreef:
merel schreef:
O, in dat opzicht. We zepen ons niet elke dag van top tot teen in hoor. Gewoon even een paar minuten afspoelen. Haren worden 2 a 3 keer per week gewassen. Dat ligt meer aan de intensiteit van het sporten.
Dat doe ik eigenlijk ook wel. Bijna iedere ochtend (heul) koud douchen en 3/4 keer per week douchen na het sporten.
Mijn man doucht zich ook nog steeds koud. Het water is nu ook echt koud
Ja, het is wel serieus koud ja. Maar opzich, met een goede ademhalingstechniek erbij, is het goed te doen en ik vind het een heerlijk begin van de dag.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Wim Anker »

Wie van de geachte forummers heeft het afgelopen jaar tijd.en energie gestoken in het trainen van het huisdier zodat deze dit jaar niet zoveel last heeft van het vuurwerk?

btj het diertje beklagen, btj klagen over vuurwerk, btj mij wegzetten als dierenbeul en niet christelijk enzo gaat prima. (zo gaat het al jaren). Maar wat heeft het dier daaraan?

Nu? Wie is op knaltraining geweest?
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Geytenbeekje »

Wim Anker schreef:Wie van de geachte forummers heeft het afgelopen jaar tijd.en energie gestoken in het trainen van het huisdier zodat deze dit jaar niet zoveel last heeft van het vuurwerk?

btj het diertje beklagen, btj klagen over vuurwerk, btj mij wegzetten als dierenbeul en niet christelijk enzo gaat prima. (zo gaat het al jaren). Maar wat heeft het dier daaraan?

Nu? Wie is op knaltraining geweest?
Wie weet steekt er niemand vuurwerk op :hum
Ben jij wel op knalsessie geweest dan?
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mannetje »

Wim wil graag vuurwerk op het forum om te kijken hoe de hondjes hier daarop reageren. :D
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:Wie van de geachte forummers heeft het afgelopen jaar tijd.en energie gestoken in het trainen van het huisdier zodat deze dit jaar niet zoveel last heeft van het vuurwerk?

btj het diertje beklagen, btj klagen over vuurwerk, btj mij wegzetten als dierenbeul en niet christelijk enzo gaat prima. (zo gaat het al jaren). Maar wat heeft het dier daaraan?

Nu? Wie is op knaltraining geweest?
Ik denk dat dit hem wordt.
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:Wie van de geachte forummers heeft het afgelopen jaar tijd.en energie gestoken in het trainen van het huisdier zodat deze dit jaar niet zoveel last heeft van het vuurwerk?

btj het diertje beklagen, btj klagen over vuurwerk, btj mij wegzetten als dierenbeul en niet christelijk enzo gaat prima. (zo gaat het al jaren). Maar wat heeft het dier daaraan?

Nu? Wie is op knaltraining geweest?
Ach, als men tijd en energie heeft gestoken in het zelf opruimen van de poep van de hond ben ik al een blij mensch.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Eloesje »

Wim Anker schreef:Wie van de geachte forummers heeft het afgelopen jaar tijd.en energie gestoken in het trainen van het huisdier zodat deze dit jaar niet zoveel last heeft van het vuurwerk?

btj het diertje beklagen, btj klagen over vuurwerk, btj mij wegzetten als dierenbeul en niet christelijk enzo gaat prima. (zo gaat het al jaren). Maar wat heeft het dier daaraan?

Nu? Wie is op knaltraining geweest?
Onze hond is echt doodsbang van vuurwerk, sinds 2 jaar terug. Toen is er vlak bij hem heel hard illegaal vuurwerk afgegaan, heel jammer. Training lijkt me niet echt helpen. We steken regelmatig categorie 1 vuurwerk af maar hij reageert nog steeds heel heftig.

Ik vind kindervuurwerk prima, categorie 1 of sier, maar voor mij heeft het weinig te maken met oud en nieuw. Ik vind het leuk om af en toe bij de vuurkorf in de tuin (vanaf september /oktober staat deze regelmatig aan) ook wat sterretjes, grondbloemen of kleine sier potjes af te steken. Met verjaardagen of begin van de herfstvakantie. Max 20 euro per jaar. Nu heeft mijn zoon van 11 zelf ook nog wat gekocht, maar mocht ook niet meer dan 20 euro uitgegeven. Zo hebben de jongens in het gezin toch wat leuks en gaan ze hopelijk niet afgestoken vuurwerk van de straat oprapen om opnieuw aan te steken zoals veel kleine gastjes hier in het dorp.

Bij ons is het altijd chaos met vuurwerk rond oud en nieuw, blijf dus lekker binnen dan.
Plaats reactie