E-readers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

E-readers

Bericht door Lourens »

Ik denk erover om eens rustig te sparen voor een E-reader.
Afbeelding
http://www.sony.nl/product/rd-reader-eb ... ctBenefits

Omdat ik nogal eens met het OV reis lijkt het mij ideaal om zo je boeken en studiemateriaal bij je te hebben.
En je kan heel wat meenemen, zeker omdat het ook PDF ondersteunt.

Heeft iemand er ervaringen mee?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: E-readers

Bericht door caprice »

Zijn er ook oudvaders beschikbaar als e-book? Als dat zou is zou mijn interesse in zo'n apparaat licht groeien.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: E-readers

Bericht door Lourens »

caprice schreef:Zijn er ook oudvaders beschikbaar als e-book? Als dat zou is zou mijn interesse in zo'n apparaat licht groeien.
Ik heb bijvoorbeeld Van Brakel in PDF en die zou je dan ook daarmee kunnen lezen.

Overigens, hij is net zo duur als een simpele laptop.
Alleen het is bijzonder ivm het beeldscherm. Ze zeggen dat het echt leest als een boek en je dat ook veel langer vol kan houden.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: E-readers

Bericht door Tiberius »

caprice schreef:Zijn er ook oudvaders beschikbaar als e-book? Als dat zou is zou mijn interesse in zo'n apparaat licht groeien.
Als PDF voldoet: zie http://www.theologienet.nl en klik dan op [Bibliotheek Theologie]
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: E-readers

Bericht door wim »

Ik overweeg ook een e-Reader te kopen. Alleen wacht ik nog even. Tijdens de consumentenelectronicabeurs CES in de VS zijn verschillende nieuwe modellen getoond. De huidige modellen vind ik nog net iets te beperkt (te kleine displays, te langzaam).
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: E-readers

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
caprice schreef:Zijn er ook oudvaders beschikbaar als e-book? Als dat zou is zou mijn interesse in zo'n apparaat licht groeien.
Als PDF voldoet: zie http://www.theologienet.nl en klik dan op [Bibliotheek Theologie]
Uiteraard zal PDF wel werken. Op Olivetree.com kan je overigens ook een hoop vinden, wel veel in het engels maar toch handig. Overigens werkt het vaak ook wel als telefoon.

Ik zou even wachten tot Apple ook hun E-reader op de markt brengt, aangezien die vaak wel trendsetters zijn. Als het goed is gebeurt dat op 26 januari. Want je dan waarschijnlijk ook gaat krijgen is de mogelijkheid om je op een krant te abonneren of losse nummers te ontvangen enzo. Ik ben benieuwd. Want het moet wel een meerwaarde hebben ten opzichte van smartphones en laptops...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: E-readers

Bericht door Lourens »

Marnix schreef: Want het moet wel een meerwaarde hebben ten opzichte van smartphones en laptops...
De meerwaarde schijnt werkelijk te zijn in het scherm, beter leesbaar als boek. Maar ja, ik heb er geen ervaring mee dus hoopte iemand hier op het forum.

En mijn HTC kan wel PDF aan maar dat leest toch wel erg klein hoor.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: E-readers

Bericht door caprice »

Marnix schreef:Uiteraard zal PDF wel werken. Op Olivetree.com kan je overigens ook een hoop vinden, wel veel in het engels maar toch handig. Overigens werkt het vaak ook wel als telefoon.
Ja? Kun je er ook mee bellen? Dus je kunt niet eens meer je telefoon uitzetten EN rustig een boek lezen? :?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: E-readers

Bericht door Lourens »

caprice schreef:
Marnix schreef:Uiteraard zal PDF wel werken. Op Olivetree.com kan je overigens ook een hoop vinden, wel veel in het engels maar toch handig. Overigens werkt het vaak ook wel als telefoon.
Ja? Kun je er ook mee bellen? Dus je kunt niet eens meer je telefoon uitzetten EN rustig een boek lezen? :?
Die van sony die ik op het oog heb kan je niet mee bellen. Dus wees niet bevreesd, Caprice.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: E-readers

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Marnix schreef:Uiteraard zal PDF wel werken. Op Olivetree.com kan je overigens ook een hoop vinden, wel veel in het engels maar toch handig. Overigens werkt het vaak ook wel als telefoon.
Ja? Kun je er ook mee bellen? Dus je kunt niet eens meer je telefoon uitzetten EN rustig een boek lezen? :?
Dat kan voorzeker wel. Ik gebruik hem in de kerk ook als Bijbel en dan is het fijn dat zo'n ding gewoon uit kan. Smartphones hebben standaard een soort "Viegtuigmodus" waarbij je de telefoonfuncties uit zet maar de andere functies van de PDA niet. Wel zo handig als je bijvoorbeeld ook je agenda er op bijhoudt enzo. Daar wil je tijdens een vergadering bijvoorbeeld ook bij kunnen, ook als je je telefoon uit hebt staan :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: E-readers

Bericht door Lourens »

@ Marnix

Je hebt het over smartphones.
Deze Sony is de nieuwste E-reader van Sony en bedoelt om te lezen en eventueel aantekeningen te maken.
Zit géén telefoonfunctie op.

Afbeelding
http://www.sony.nl/product/rd-reader-eb ... ctBenefits
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: E-readers

Bericht door Marnix »

Ik had het over Olivetree, daarna verplaatste het gesprek zich naar smartphones omdat Olivetree daar veel op gebruikt wordt... maar die software werkt ook op E-readers :)

Het was dus een enigszins offtopic uitstapje, laten we het originele onderwerp.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie