Refokring krijgt eigen strategisch panel

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door Rens »

http://www.refdag.nl/artikel/1459747/Re ... panel.html

zie de inhoud van het artikel in het RD
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door huisman »

Rens schreef:http://www.refdag.nl/artikel/1459747/Re ... panel.html

zie de inhoud van het artikel in het RD
Wie is/zijn Refokring. Wij zijn het binnen onze kring maar over één zaak eens nl. dat wij het oneens zijn. :bobo
Moeten wij dan als verdeelde zuil de wereld vertellen wie wij zijn .
Laten wij eerst onze jongeren maar eens de waarde proberen bij te brengen van een Christelijke levenswandel.
(Dat is al moeilijk genoeg)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door Rens »

huisman schreef:
Rens schreef:http://www.refdag.nl/artikel/1459747/Re ... panel.html

zie de inhoud van het artikel in het RD
Wie is/zijn Refokring. Wij zijn het binnen onze kring maar over één zaak eens nl. dat wij het oneens zijn. :bobo
"de" refokring in de zin van de gereformeerde gezindte...........de zuil der refo's als je dat duidelijker vindt.............

en...........waar is wél eensgezindheid binnen het geheel van een kerkverband, hoe groot of klein ook............als je zó gaat praten dan hoef je er eigenlijk al niet eens aan beginnen, zo'n strategisch panel...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door huisman »

Rens schreef:
huisman schreef:
Rens schreef:http://www.refdag.nl/artikel/1459747/Re ... panel.html

zie de inhoud van het artikel in het RD
Wie is/zijn Refokring. Wij zijn het binnen onze kring maar over één zaak eens nl. dat wij het oneens zijn. :bobo
"de" refokring in de zin van de gereformeerde gezindte...........de zuil der refo's als je dat duidelijker vindt.............

en...........waar is wél eensgezindheid binnen het geheel van een kerkverband, hoe groot of klein ook............als je zó gaat praten dan hoef je er eigenlijk al niet eens aan beginnen, zo'n strategisch panel...........
Het hoeft van mij ook niet "zo'n strategisch panel" het grootste gevaar wat onze Refo gezindte bedreigd is de uitholling
van binnenuit lees maar eens "de Gereformeerden van Agnes Amelink"
De geschiedenis van deze kerk kan ons veel leren. Die kerk is ten onder gegaan door uitholling van binnenuit.
Naar mijn mening ligt het front waar wij tegen moeten vechten op een ander terrein als het strategisch panel voorstaat.
Weet je wel "eerst de balk in eigen oog dan de splinter in andermans oog".
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door memento »

Als het goede van de gereformeerde zuil niet voor zichzelf spreekt, valt het ook niet te verdedigen met een panel...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door Rens »

zoek éérst wat ons bindt, alvorens naar de verschillen te kijken.........als je het over het rechte belijden eens bent, dán kun je stap voor stap verder.......de eigen kring binnen de kring op onvolkomenheden onderzoeken en die zo goed mogelijk uitbannen, om vandááruit te gaan zoeken naar de zo vurig gewenste (???? zoals het eigenlijk zou behoren te zijn) eenheid.

maar waarom niet de kracht van het gereformeerde belijden naar buiten toe uitleggen en promoten, om vervolgens intern aan navelstaarderij te doen??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door refo »

We moeten maar vooral veel op de 'uitholling van de Gereformeerd Kerk' letten. En dan trots zijn dat wij niet zo zijn.
En geen oog hebben voor onze eigen uitholling.
Dat is niet de verdeeldheid: dat is er maar gevolg van.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:We moeten maar vooral veel op de 'uitholling van de Gereformeerd Kerk' letten. En dan trots zijn dat wij niet zo zijn.
En geen oog hebben voor onze eigen uitholling.
Dat is niet de verdeeldheid: dat is er maar gevolg van.
Ryle heeft in zijn 'Waarschuwing aan de kerken' gewezen op twee gevaren voor de kerk: aan de ene kant het 'sadduceïsme', de vrijzinnigheid, aan de andere kant het 'farizeïsme', de verstarring en de zelfgenoegzaamheid (even vrij weergegeven uit mijn hoofd).
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door wim »

memento schreef:Als het goede van de gereformeerde zuil niet voor zichzelf spreekt, valt het ook niet te verdedigen met een panel...
:super
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door Luther »

Toch vind ik het wel een goed initiatief dat e.e.a. gecoördineerd wordt, om vanuit onze kring mensen te laten optreden in de media, om bepaalde standpunten helder uit te leggen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door huisman »

Luther schreef:Toch vind ik het wel een goed initiatief dat e.e.a. gecoördineerd wordt, om vanuit onze kring mensen te laten optreden in de media, om bepaalde standpunten helder uit te leggen.
Dit zag vroeger ook de E.O. als taak.
Als "onze mensen" dan maar niet gaan schuiven (Zie Knevel e.a)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:Toch vind ik het wel een goed initiatief dat e.e.a. gecoördineerd wordt, om vanuit onze kring mensen te laten optreden in de media, om bepaalde standpunten helder uit te leggen.
Dit zag vroeger ook de E.O. als taak.
Als "onze mensen" dan maar niet gaan schuiven (Zie Knevel e.a)
Ja, maar Knevel c.s. is gaan participeren en dat was niet echt de bedoeling van dit panel, begreep ik.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door Joannah »

Dit als reaktie op Dorsvloer vol confetti, wellicht?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door refo »

huisman schreef:
Luther schreef:Toch vind ik het wel een goed initiatief dat e.e.a. gecoördineerd wordt, om vanuit onze kring mensen te laten optreden in de media, om bepaalde standpunten helder uit te leggen.
Dit zag vroeger ook de E.O. als taak.
Als "onze mensen" dan maar niet gaan schuiven (Zie Knevel e.a)
Jij bent toch ook gaan schuiven?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Refokring krijgt eigen strategisch panel

Bericht door -DIA- »

Er is al meer verschoven als velen beseffen... En het gaat alleen maar harder.

Ik las vanavond nog een medidatie van ds. van Haaren, daterend uit eind jaren 60
over De Grote Afval. Die predikant zag het goed, wat hij toen zag is waarheid geworden.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Plaats reactie