Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door HersteldHervormd »

helma schreef:En ook handig dat er veel Refowinkels bij elkaar zijn zodat je als moeder op 1 dag voor je gezin kan kopen wat je nodig hebt qua kleding.
ruimschoots terecht.
Dan mag je wel een gesprek inplannen met de Rabobank.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door helma »

HersteldHervormd schreef:
helma schreef:En ook handig dat er veel Refowinkels bij elkaar zijn zodat je als moeder op 1 dag voor je gezin kan kopen wat je nodig hebt qua kleding.
ruimschoots terecht.
Dan mag je wel een gesprek inplannen met de Rabobank.
Er is wel verschil in prijsklasse.
En ik heb het idee dat er best wat te besteden is bij veel gezinnen. Als ik het aantal tassen zie wat sommigen meesjouwen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door merel »

helma schreef:Ik sta er dinsdagmiddag. Welkom bij de stand van SOL.

Ik vind het leuke van dit soort beurzen dat je vaak oude bekenden tegenkomt.
Ik begrijp dat het vooral voor gezinnen een leuk en verantwoord uitje is. En ook handig dat er veel Refowinkels bij elkaar zijn zodat je als moeder op 1 dag voor je gezin kan kopen wat je nodig hebt qua kleding.

En als je graag goede doelen steunt kan je ook ruimschoots terecht.
Dat kan toch ook als je in elke willekeurige stad gaat winkelen?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door helma »

merel schreef:
helma schreef:Ik sta er dinsdagmiddag. Welkom bij de stand van SOL.

Ik vind het leuke van dit soort beurzen dat je vaak oude bekenden tegenkomt.
Ik begrijp dat het vooral voor gezinnen een leuk en verantwoord uitje is. En ook handig dat er veel Refowinkels bij elkaar zijn zodat je als moeder op 1 dag voor je gezin kan kopen wat je nodig hebt qua kleding.

En als je graag goede doelen steunt kan je ook ruimschoots terecht.
Dat kan toch ook als je in elke willekeurige stad gaat winkelen?
Dat kan, maar alles op één plek, onder één dak, waar je kinderen ondertussen allerlei leuke activiteiten kunnen doen is toch ideaal?

Zeker wanneer je graag de ondermers uit onze gezindte wil steunen.
Pas ging ik winkelen met iemand die een simpele jurk of rok wilde kopen, maat 40-42. Dat viel werkelijk niet mee (Arnhem). We zijn heel wat (betaalbare) winkels geweest waar ze nauwelijks of geen jurken of rokken hadden. Dat verbaasde me echt. Dan is zo'n beurs die juist gericht is op rokdragend publiek toch ideaal?

Het is een leuk dagje uit voor gezinnen met kinderen wat relatief weinig kost.


Ik begrijp prima de bezwaren die mensen kunnen hebben tegen deze beurzen, (en ik deel sommige van die bezwaren) maar ik zie ook wel de positieve kanten.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door Zita »

Afwezigheid van rokken in het modebeeld herken ik niet echt, eigenlijk. In mijn middelbareschooltijd was het wel een drama om rokken te vinden, en ben ik ze zelf gaan naaien. Maar nu hangen de winkels naar mijn idee vol met rokken. De webshop van H&M heeft 225 rokken en 1648 jurken met knielengte of langer. Nu lijkt de knie wel een variabel lichaamsdeel te zijn als ik de modellen bekijk, maar van die 1648 jurken zijn er 1539 midi of langer.
Ik ben overigens niet anti-beurs. Ik zie heus wel wat voordelen. Maar ik ben blij dat ik er zelf niet naartoe hoef.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door pierre27 »

helma schreef:
merel schreef:
helma schreef:Ik sta er dinsdagmiddag. Welkom bij de stand van SOL.

Ik vind het leuke van dit soort beurzen dat je vaak oude bekenden tegenkomt.
Ik begrijp dat het vooral voor gezinnen een leuk en verantwoord uitje is. En ook handig dat er veel Refowinkels bij elkaar zijn zodat je als moeder op 1 dag voor je gezin kan kopen wat je nodig hebt qua kleding.

En als je graag goede doelen steunt kan je ook ruimschoots terecht.
Dat kan toch ook als je in elke willekeurige stad gaat winkelen?
Dat kan, maar alles op één plek, onder één dak, waar je kinderen ondertussen allerlei leuke activiteiten kunnen doen is toch ideaal?

Zeker wanneer je graag de ondermers uit onze gezindte wil steunen.
Pas ging ik winkelen met iemand die een simpele jurk of rok wilde kopen, maat 40-42. Dat viel werkelijk niet mee (Arnhem). We zijn heel wat (betaalbare) winkels geweest waar ze nauwelijks of geen jurken of rokken hadden. Dat verbaasde me echt. Dan is zo'n beurs die juist gericht is op rokdragend publiek toch ideaal?

Het is een leuk dagje uit voor gezinnen met kinderen wat relatief weinig kost.


Ik begrijp prima de bezwaren die mensen kunnen hebben tegen deze beurzen, (en ik deel sommige van die bezwaren) maar ik zie ook wel de positieve kanten.
Mooie en nuchtere kijk op deze beurzen. Ik heb er persoonlijk niet veel te zoeken als single, maar ik herken de door jouw aangedraagde positieve kanten wel. Ik ben even op bezoek in Spanje anders ging ik nog overwegen even te buurten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door Orchidee »

" 't kan verkeren"
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:" 't kan verkeren"
Daarom. Lekker fietsen is ook ontspannend.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Volgende week weer de familiedagen in Gorinchem.
Wat kan een mens toch veranderen in zijn/haar doen en denkenAfbeelding
Ik heb gewoon een aversie gekregen tegen zulke gelegenheden.
"Vroeger" vond ik het af en toe nog wel wat hebben: Wegwijs, naar buiten beurs, Duikenburgse dagen enz.
Ik zal er denk ik, uit en/of voor mezelf nooit meer heen gaan.
Zijn er meer mensen die van gedachten, gewoonten en principes veranderd zijn?
Nee ik niet.
Ik vond het altijd al erg leuk om naar dergelijke evenementen te gaan (behalve Naar buiten beurs dan, daar ben ik nog nooit geweest).
En ik zou ook deze week graag gaan, maar mijn agenda laat het even niet toe, helaas.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door HersteldHervormd »

pierre27 schreef:
Orchidee schreef:" 't kan verkeren"
Daarom. Lekker fietsen is ook ontspannend.
Kijk je uit, Spanje is veel te luxe.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door merel »

Zita schreef:Afwezigheid van rokken in het modebeeld herken ik niet echt, eigenlijk. In mijn middelbareschooltijd was het wel een drama om rokken te vinden, en ben ik ze zelf gaan naaien. Maar nu hangen de winkels naar mijn idee vol met rokken. De webshop van H&M heeft 225 rokken en 1648 jurken met knielengte of langer. Nu lijkt de knie wel een variabel lichaamsdeel te zijn als ik de modellen bekijk, maar van die 1648 jurken zijn er 1539 midi of langer.
Ik ben overigens niet anti-beurs. Ik zie heus wel wat voordelen. Maar ik ben blij dat ik er zelf niet naartoe hoef.
Dat is ook mijn ervaring. Rokken en met name jurken zie je echt overal.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door Lilian1975 »

Ik vind het wel grappig dat het er ook een beetje aan lijkt te liggen waar of in welke stad je winkelt. In Dordrecht slaag ik zelden. Ga ik naar Den Bosch. Dan zie je daar relatief veel nette mode. En ook in de bekende ketens. Bezoek ik dezelfde winkels in Breda... is het al weer minder. Rotterdam ben ik allang niet meer geweest. Ik kan me zo voorstellen dat je bij in Arnhem minder snel slaagt als Apeldoorn of Veenendaal. Tenminste zo ervaarde ik het een jaar of 25 geleden.

Gezinsbeurs ga ik inderdaad niet heen. Maar ook niet naar enige andere beurs. Of het nu seculier, refo of wat dan ook is. Gewoon omdat ik geen beurs mens ben. Winkelen eigenlijk alleen twee keer per jaar. En dan combineren we het meestal met iets cultureels. Even uit de mensen massa.
Ik moet eerlijk zeggen dat de beursen die ik bezocht heb me wat hebberig lijken te maken. Zo van tja buitenkansje, o wat mooi of handig. Met winkelen heb ik meer een doel. Dat streep je af en dan is het klaar. Maar dat ligt aan mij persoonlijk denk ik hoor.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door helma »

merel schreef:
Zita schreef:Afwezigheid van rokken in het modebeeld herken ik niet echt, eigenlijk. In mijn middelbareschooltijd was het wel een drama om rokken te vinden, en ben ik ze zelf gaan naaien. Maar nu hangen de winkels naar mijn idee vol met rokken. De webshop van H&M heeft 225 rokken en 1648 jurken met knielengte of langer. Nu lijkt de knie wel een variabel lichaamsdeel te zijn als ik de modellen bekijk, maar van die 1648 jurken zijn er 1539 midi of langer.
Ik ben overigens niet anti-beurs. Ik zie heus wel wat voordelen. Maar ik ben blij dat ik er zelf niet naartoe hoef.
Dat is ook mijn ervaring. Rokken en met name jurken zie je echt overal.
In Arnhem dus niet een week of 4 geleden. Dus is het per stad wellicht verschillend.
En online is er wel meer te vinden, maar deze persoon wil gewoon winkelen. Het verbaasde mij ook trouwens, maar sommige ketens hadden maar een of twee jurken.
Een heel verschil met het zomerseizoen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door helma »

Beurzen kan je inderdaad hebberig maken. Net als kringlopen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wegwijs en familiedagen 2010, beide of concurentie?

Bericht door Herman »

En boekwinkels.
Plaats reactie