Nieuwe verkiezingen

Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Josephus »

freek schreef:Mark Rutte zou wel '...gek' zijn als hij een paars+ kabinet gaat leiden. Notabene de grootste partij geworden en dan met 3 linkse partijen (een linkse meerderheid in de coalitie dus) regeren. Ik geloof er niks van.
Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen. Maar dan blijft eigenlijk alleen nog een nationaal kabinet over, waarvan Cohen heeft gezegd dat hij dat niet ziet zitten en waarin het CDA dan dus ook weer gaat regeren (wat ze m.i. eigenlijk niet zouden moeten doen)...

:bobo
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Ander »

Is het gewoon niet zo dat Cohen er opuit is dat Rutte het bijltje erbij neergooit zodat hij aan zet komt om een linkse club te gaan leiden: PvdA (30) CDA (20) D66 (10) GroenLinks (10), SP (15). Nee, misschien toch niet, CDA wil dit zeker niet en zo zijn er zeker weer snel verkiezingen.

Dan toch paars+? Ik hoop het niet... VVD, CDA, PvdA is ook gedoemd te mislukken en uitgesloten door Cohen.

Dan weer terug naar CDA, VVD, PVV. Ik denk dat dit er tenslotte van komt.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Erasmiaan »

Ander schreef:Is het gewoon niet zo dat Cohen er opuit is dat Rutte het bijltje erbij neergooit zodat hij aan zet komt om een linkse club te gaan leiden: PvdA (30) CDA (20) D66 (10) GroenLinks (10), SP (15). Nee, misschien toch niet, CDA wil dit zeker niet en zo zijn er zeker weer snel verkiezingen.

Dan toch paars+? Ik hoop het niet... VVD, CDA, PvdA is ook gedoemd te mislukken en uitgesloten door Cohen.

Dan weer terug naar CDA, VVD, PVV. Ik denk dat dit er tenslotte van komt.
Ik denk dat Verhagen dit laatste ten diepste ook wel wil maar het op dit moment nog niet kan verkopen aan zijn achterban.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17370
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door huisman »

Josephus schreef:
freek schreef:Mark Rutte zou wel '...gek' zijn als hij een paars+ kabinet gaat leiden. Notabene de grootste partij geworden en dan met 3 linkse partijen (een linkse meerderheid in de coalitie dus) regeren. Ik geloof er niks van.
Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen. Maar dan blijft eigenlijk alleen nog een nationaal kabinet over, waarvan Cohen heeft gezegd dat hij dat niet ziet zitten en waarin het CDA dan dus ook weer gaat regeren (wat ze m.i. eigenlijk niet zouden moeten doen)...

:bobo
Geloven wij ook nog dat er andere machten bezig kunnen zijn die het laatste restje christenheid uit Nederland willen opruimen. Dat zou paars plus immers doen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door caprice »

huisman schreef:
Josephus schreef:
freek schreef:Mark Rutte zou wel '...gek' zijn als hij een paars+ kabinet gaat leiden. Notabene de grootste partij geworden en dan met 3 linkse partijen (een linkse meerderheid in de coalitie dus) regeren. Ik geloof er niks van.
Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen. Maar dan blijft eigenlijk alleen nog een nationaal kabinet over, waarvan Cohen heeft gezegd dat hij dat niet ziet zitten en waarin het CDA dan dus ook weer gaat regeren (wat ze m.i. eigenlijk niet zouden moeten doen)...

:bobo
Geloven wij ook nog dat er andere machten bezig kunnen zijn die het laatste restje christenheid uit Nederland willen opruimen. Dat zou paars plus immers doen.
De combinatie paars + = -
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Ander »

refdag.nl schreef:VVD-leider Mark Rutte wil nu aansturen op een grote coalitie van VVD, PvdA en CDA. Hij zal dat later vrijdag voorstellen aan informateur Uri Rosenthal, zo melden bronnen rond de formatie-besprekingen.

De VVD ziet niks in Paars-plus, de favoriete coalitie van PvdA-leider Job Cohen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door refo »

Dat heb ik hem aangeraden.
Het liefst zou ik er ook de PVV bij hebben. 106 zetels, en de PVV is niet belangrijk voor een meerderheid.

PVV in de oppositie: gaan ze vermoedelijk te groot worden.

CDA is dan kleinste coalitiepartij. Die wordt meestal gestraft bij de volgende verkiezingen.
Als ik Verhagen was zou ik het premierschap claimen. Dat levert vaak een bonus op. Moet je het natuurlijk wel goed doen.
Het is meer gebeurd dat een kleine partij de premier levert.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Orchidee »

refo schreef:Dat heb ik hem aangeraden...
:humhihi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Luther »

freek schreef:Mark Rutte zou wel '...gek' zijn als hij een paars+ kabinet gaat leiden. Notabene de grootste partij geworden en dan met 3 linkse partijen (een linkse meerderheid in de coalitie dus) regeren. Ik geloof er niks van.
Inderdaad!
A.s. maandag wordt er even formeel afgekaart dat Paars+ nu niet aan de orde is; een dag later wordt hetzelfde afgeconcludeerd over een nationaal kabinet van VVD-PvdA-CDA, eventueel met D66 erbij.

En dan is de koningin weer aan zet, want dan zijn alle mogelijke meerderheidscoalities van de baan en heeft ze twee opties:
1. Rosental opnieuw de eerste opdracht geven: of er toch VVD-PVV-CDA mogelijk is, eventueel in een gedoogsteun-variant.
2. Rosental ontheffen van zijn taak en een oudgediende informateur maken met de opdracht om met enkele anderen oud-gedienden een regeerprogramma in elkaar zetten, met de hoofdlijnen van datgene wat dringend nodig is voor het land in de economische crisis die we nu meemaken. Uitkomst daarvan kan zijn dat er een extra-parlementair kabinet komt van eminant-grises, zonder binding aan een meerderheid in het parlement, maar wel met gedoogsteun van vrijwel alle midden-partijen, werkend met wisselende meerderheden.
Ministers zouden kunnen zijn:
AZ: Hans Wiegel (VVD) (premier)
BiZa: Ronald Bandell (PvdA)
Jus: Ernst Hirsch Ballin (CDA)
BuZa: Henk Kamp (VVD)
Def: Uri Rosental (VVD)
OS: Hans van den Broek (CDA)
Fin: Willem Vermeend (PvdA)
EZ: Neelie Kroes (VVD)
SZW: Kees Vendrik (GL)
OCW: Alexander Rinooij Kan (D66)
VWS: Rogier van Boxtel (D66)
VROM: Herman Wijffels (CDA)
V&W:Saskia Stuiveling (PvdA )
LNV: Gerd Leers (CDA)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door refo »

DEN HAAG (ANP) – VVD-leider Rutte wil een kabinet van VVD, PvdA en CDA. Na het mislukken van een rechts kabinet biedt deze combinatie van de middenpartijen volgens hem de beste garantie voor herstelbeleid.

Rutte zei dat vrijdag na een gesprek met informateur Uri Rosenthal. Een kabinet van VVD, PvdA en CDA is volgens Rutte niet ideaal, maar zijn eerste optie van een kabinet met PVV en CDA is niet mogelijk gebleken.

Bron: refdag.nl
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Gian »

Stem tegen paarsplus;

http://www.geenpaarsplus.nl/
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door ChristenConservatief »

Luther schreef: Jus: Ernst Hirsch Ballin (CDA)
Liever niet! Alsof ons land niet genoeg geterorriseerd werd door tuig onder het bewind van de luie, slappe en bureaucratische Ernst Hirsch Ballin, die als maatregel bij de bedreigingen van ziekenhuis door Marokkanen alleen een brief heeft gestuurd naar de werkgevers met het advies om bedreigingen altijd te melden.

Wat mij betreft komt op Justitie Fred Teeven van de VVD of een PVV'er (Wilders,Brinkman of Agema).
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Mister »

ChristenConservatief schreef:
Luther schreef: Jus: Ernst Hirsch Ballin (CDA)
Liever niet! Alsof ons land niet genoeg geterorriseerd werd door tuig onder het bewind van de luie, slappe en bureaucratische Ernst Hirsch Ballin, die als maatregel bij de bedreigingen van ziekenhuis door Marokkanen alleen een brief heeft gestuurd naar de werkgevers met het advies om bedreigingen altijd te melden.

Wat mij betreft komt op Justitie Fred Teeven van de VVD of een PVV'er (Wilders,Brinkman of Agema).
Toe maar weer...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door parsifal »

Gian schreef:Stem tegen paarsplus;

http://www.geenpaarsplus.nl/
Volgens mij is dit een vrij zinloze actie. Veel mensen hebben er al tegen gestemd door op een andere partij te stemmen tijdens de verkiezingen. Als je wel op een van deze partijen hebt gestemd, dan kun je bezwaar maken, maar dan is het wel zo netjes om te wachten tot je weet wat men van plan is.

Wat betreft Hirsch Ballin, ik geloof dat ChristenConservatief het niet helemaal snapt, dat is niet erg, maar wel lachwekkend als je grote woorden gebruikt. In het geval van de bedreiging in het ziekenhuis, wat al illegaal is, moet niet de wetgever ingrijpen lijkt me.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:
Luther schreef: Jus: Ernst Hirsch Ballin (CDA)
Liever niet! Alsof ons land niet genoeg geterorriseerd werd door tuig onder het bewind van de luie, slappe en bureaucratische Ernst Hirsch Ballin, die als maatregel bij de bedreigingen van ziekenhuis door Marokkanen alleen een brief heeft gestuurd naar de werkgevers met het advies om bedreigingen altijd te melden.

Wat mij betreft komt op Justitie Fred Teeven van de VVD of een PVV'er (Wilders,Brinkman of Agema).
Hirsch Ballin is de minister met de minste incidenten op Justitie. En dat zegt heel wat...
Het is één van de beste Justitieministers die NL gehad heeft.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten