Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Peiling eindigde op 12 apr 2010, 21:23

Jan Peter Balkenende (CDA)
22
51%
Job Cohen (PvdA)
9
21%
Geert Wilders (PVV)
3
7%
Alexander Pechtold (D66)
1
2%
Overige
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Luther »

Wat een raar topic is dit. Het is helemaal niet realistisch om een aantal redenen:
- Wilders zal nooit premier van Nederland worden. Dat zullen de andere partijen (en anders de koningin wel) nooit toestaan.
- Pechtold is met D66 helemaal niet in de positie om premier te worden. Bovendien heeft hij toegezegd in de Tweede Kamer te blijven.
- Het wordt Cohen of Balkenende na 9 juni.

Interessanter is de vraag wie Balkenende moet opvolgen als het CDA niet de grootste wordt. Enkele opties: Ab Klink, Jack de Vries, Jan-Kees de Jager, Gerd Leers, Maxime Verhagen.

Dan kan Eurlings de komende 8 jaar als burgemeester van Maastricht nog weer meer ervaring opdoen en DV 2018 terugkeren, als ook zijn jongste zoon heeft leren fietsen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Dan kan Eurlings de komende 8 jaar als burgemeester van Maastricht nog weer meer ervaring opdoen en DV 2018 terugkeren, als ook zijn jongste zoon heeft leren fietsen.
:haha :haha :haha
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door jvdg »

refo schreef:
Mister schreef:
Wodi schreef:Gert Leers lijkt mij een goede opvolger van Balkenende. Hij kan de strijd met Cohen en Wilders aangaan.
hij heeft laten zien in Maastricht dat hij van aanpakken weet. Is een goede leider heeft charisma.
Dan kan Camiel Eurlings mooi burgemeester van Maastricht worden.
Leers is geen burgemeester.
Je hebt gelijk, hij was bandenplakker.
Wodi
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:17

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Wodi »

refo schreef:
Mister schreef:
Wodi schreef:Gert Leers lijkt mij een goede opvolger van Balkenende. Hij kan de strijd met Cohen en Wilders aangaan.
hij heeft laten zien in Maastricht dat hij van aanpakken weet. Is een goede leider heeft charisma.
Dan kan Camiel Eurlings mooi burgemeester van Maastricht worden.
Leers is geen burgemeester.
500,000 nog niet bereikt!?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ik las net een interessante -gisteren verschenen- opinie door twee CDA bestuurders over Balkenende:

Tijd van Balkenende is voorbij

Waarom slagen we er lokaal wel in met de PvdA samen te werken? Nog is het niet te laat de koers te verleggen.

Maandag 8 maart werd het duidelijk. Balkenende blijft kandidaat-lijsttrekker van het CDA. Hij heeft in een moeilijke tijd verantwoordelijkheid genomen en een aantal goede dingen gedaan. Maar hij heeft ook twee opeenvolgende gemeenteraadsverkiezingen onnodig verloren en vier opeenvolgende kabinetten hebben onder zijn leiding niet de rit uitgezeten.

Verloor
De politieke ‘houdbaarheidsdatum’ van JP is gepasseerd; we zijn toe aan iemand anders.
In maart 2006 verloor het CDA de gemeenteraadsverkiezingen. Ook het landelijk CDA zag in dat de lokale CDA’ers de dupe waren geworden van het landelijk opereren. Dat zou niet weer gebeuren, was de boodschap. Nog in 2009 hield de partijvoorzitter overal een bevlogen verhaal. Kanttekeningen dat zijn woorden van nul en generlei waarde waren als het landelijk CDA er in 2010 opnieuw in zou slagen de lokale verkiezingen te verpesten, werden weggewuifd. De lessen van 2006 waren geleerd!

Verder lezen kan hier: http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... is_voorbij

Zo te merken ontstaat er ook steeds meer weerstand tegen Balkenende als lijsttrekker bij CDA bestuurders zelf. Wie zou ze eens ongelijk geven.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 16 mar 2010, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:Ik las net interessante -gisteren verschenen- opinie door twee CDA bestuurders over Balkenende:

Tijd van Balkenende is voorbij

Waarom slagen we er lokaal wel in met de PvdA samen te werken? Nog is het niet te laat de koers te verleggen.

Maandag 8 maart werd het duidelijk. Balkenende blijft kandidaat-lijsttrekker van het CDA. Hij heeft in een moeilijke tijd verantwoordelijkheid genomen en een aantal goede dingen gedaan. Maar hij heeft ook twee opeenvolgende gemeenteraadsverkiezingen onnodig verloren en vier opeenvolgende kabinetten hebben onder zijn leiding niet de rit uitgezeten.

VerloorDe politieke ‘houdbaarheidsdatum’ van JP is gepasseerd; we zijn toe aan iemand anders.
In maart 2006 verloor het CDA de gemeenteraadsverkiezingen. Ook het landelijk CDA zag in dat de lokale CDA’ers de dupe waren geworden van het landelijk opereren. Dat zou niet weer gebeuren, was de boodschap. Nog in 2009 hield de partijvoorzitter overal een bevlogen verhaal. Kanttekeningen dat zijn woorden van nul en generlei waarde waren als het landelijk CDA er in 2010 opnieuw in zou slagen de lokale verkiezingen te verpesten, werden weggewuifd. De lessen van 2006 waren geleerd!

Verder lezen kan hier: http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... is_voorbij

Zo te merken ontstaat er ook steeds meer weerstand tegen Balkenende als lijsttrekker bij CDA bestuurders zelf. Wie zou ze eens ongelijk geven.
Marie Henriëtte, wat heb jij toch tegen Balkenende? Wat zie ik niet, wat jij wel ziet? Ik vind dat de man de afgelopen acht jaar als een baken van rust ons door de turbulentie van de politiek heeft heen geloodst en gedaan heeft wat binnen zijn mogelijkheden lag.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Luther schreef:Marie Henriëtte, wat heb jij toch tegen Balkenende? Wat zie ik niet, wat jij wel ziet? Ik vind dat de man de afgelopen acht jaar als een baken van rust ons door de turbulentie van de politiek heeft heen geloodst en gedaan heeft wat binnen zijn mogelijkheden lag.
Lees eerst die opinie eens rustig door van die twee CDA bestuurders. Ik ben het namelijk sprekend met ze eens. Het is niets persoonlijks tegen Balkenende, maar ik wil gewoon weer graag dat het goed gaat met het CDA. Dat gaat denk ik niet (weer) lukken met Balkenende.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:Marie Henriëtte, wat heb jij toch tegen Balkenende? Wat zie ik niet, wat jij wel ziet? Ik vind dat de man de afgelopen acht jaar als een baken van rust ons door de turbulentie van de politiek heeft heen geloodst en gedaan heeft wat binnen zijn mogelijkheden lag.
Lees eerst die opinie eens rustig door van die twee CDA bestuurders. Ik ben het namelijk sprekend met ze eens. Het is niets persoonlijks tegen Balkenende, maar ik wil gewoon weer graag dat het goed gaat met het CDA. Dat gaat denk ik niet (weer) lukken met Balkenende.
Zolang het geluid van deze bestuurders maar eindeloos wordt herhaald, wordt het vanzelf waar. Laat iedereen de rijen sluiten en pal achter Balkenende gaan staan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:Marie Henriëtte, wat heb jij toch tegen Balkenende? Wat zie ik niet, wat jij wel ziet? Ik vind dat de man de afgelopen acht jaar als een baken van rust ons door de turbulentie van de politiek heeft heen geloodst en gedaan heeft wat binnen zijn mogelijkheden lag.
Lees eerst die opinie eens rustig door van die twee CDA bestuurders. Ik ben het namelijk sprekend met ze eens. Het is niets persoonlijks tegen Balkenende, maar ik wil gewoon weer graag dat het goed gaat met het CDA. Dat gaat denk ik niet (weer) lukken met Balkenende.
Zolang het geluid van deze bestuurders maar eindeloos wordt herhaald, wordt het vanzelf waar. Laat iedereen de rijen sluiten en pal achter Balkenende gaan staan.
Zodat het CDA straks in de oppositie banken zit zeker.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door ChristenConservatief »

- Wilders zal nooit premier van Nederland worden. Dat zullen de andere partijen (en anders de koningin wel) nooit toestaan.
Reken maar dat als hij een enorme meerderheid aan stemmen heeft, dat hij aan het hoofd komt te staan. Democratie heet dat... ;)
- Pechtold is met D66 helemaal niet in de positie om premier te worden. Bovendien heeft hij toegezegd in de Tweede Kamer te blijven.
Mee eens.
- Het wordt Cohen of Balkenende na 9 juni.
Balkenende's houdbaarheidsdatum is voor veel mensen verstreken. Het kan bijna niet anders; het word Cohen.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door freek »

Luther schreef:Wat een raar topic is dit. Het is helemaal niet realistisch om een aantal redenen:
- Wilders zal nooit premier van Nederland worden. Dat zullen de andere partijen (en anders de koningin wel) nooit toestaan.
Je bent erg stellig Luther,
Stel dat Wilders inderdaad de grootste partij wordt - en die kans is niet onrealistisch - dan heeft hij het recht om premier te zijn. Het enige wat ik me kan voorstellen bij 'niet toestaan', is dat alle overige grote partijen de rijen sluiten en een coalitie vormen. Maar wat we dan voor raar paars-groen-rood-mengelmoesje krijgen, kan ik me nog neit goed voorstellen. En dan is een ding zeker: een onbestuurbaar land.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door refo »

freek schreef:
Luther schreef:Wat een raar topic is dit. Het is helemaal niet realistisch om een aantal redenen:
- Wilders zal nooit premier van Nederland worden. Dat zullen de andere partijen (en anders de koningin wel) nooit toestaan.
Je bent erg stellig Luther,
Stel dat Wilders inderdaad de grootste partij wordt - en die kans is niet onrealistisch - dan heeft hij het recht om premier te zijn. Het enige wat ik me kan voorstellen bij 'niet toestaan', is dat alle overige grote partijen de rijen sluiten en een coalitie vormen. Maar wat we dan voor raar paars-groen-rood-mengelmoesje krijgen, kan ik me nog neit goed voorstellen. En dan is een ding zeker: een onbestuurbaar land.
Er is helemaal geen recht om premier te zijn. Ongeschreven recht geeft hem -als hij de grootste is - de onderhandelingen te starten. Maar da's gans wat anders. Als Den Uijl nog leefde zou je het hem kunnen vragen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Mensen die het niet toestaan dat Wilders Premier wordt bij een eerlijke overwinning, erkennen de democratie niet en kunnen het beste in een dictatuur gaan wonen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door refo »

Marie-Henriëtte schreef:Mensen die het niet toestaan dat Wilders Premier wordt bij een eerlijke overwinning, erkennen de democratie niet en kunnen het beste in een dictatuur gaan wonen.
Democratie ís dictatuur. De dictatuur van de helft plus één.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wie lijkt jou de beste toekomstige leider van Nederland?

Bericht door Rens »

refo schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Mensen die het niet toestaan dat Wilders Premier wordt bij een eerlijke overwinning, erkennen de democratie niet en kunnen het beste in een dictatuur gaan wonen.
Democratie ís dictatuur. De dictatuur van de helft plus één.
zoals ik al eerder elders opmerkte is de democratie de meeste vriendelijke vorm van dictatuur...........150 mensen in "Den Haag" beslissen óver en vóór (tégen?) ons als volk zijnde.

"Nederland wil dit of dat" ................ néé, een handjevol mensen wil dat of dat niet.............het volk heeft er geen bárst over te zeggen..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie